Специално издание

Digitalk 101 | Най-големите ИТ компании 2023

Септември 2023

Digitalk 101 | Най-големите ИТ компании 2023

Септември 2023

PDF

"Погледнато в контекста на Telelink Business Services, СоЕ има за цел да анализира технологичните тенденции, стратегическата визия на нашите партньори и клиенти, както и нашата вътрешна стратегия", Огнян Юскеселиев, директор на първия Center of Excellence в Telelink Business Services

Да хванеш пулса на технологичния свят

Огнян Юскеселиев, директор на първия Center of Excellence в Telelink Business Services, разказва за основната идея зад амбициозния проект

Това е маркетинг публикация. Отговорността за нейното съдържание носи рекламодателят и то отговаря на правилата за нейтив пакети.

"Погледнато в контекста на Telelink Business Services, СоЕ има за цел да анализира технологичните тенденции, стратегическата визия на нашите партньори и клиенти, както и нашата вътрешна стратегия", Огнян Юскеселиев, директор на първия Center of Excellence в Telelink Business Services


ПРОФИЛ:

Telelink Business Services, най-големият български системен интегратор, е известен с гъвкавия си подход да решава сложни технологични проблеми чрез прилагане на правилните високотехнологични инструменти. Опростяването на комплексните процеси, с които е ангажирана компанията, е в основата на стратегическото мислене и цялостната работна методика на фирмата.

Динамиката на пазара изисква приспособимост, постоянно развитие и обширен поглед върху новите технологични решения, както и адекватното им внедряване. Първият иновативен център - Center of Excellence, в Telelink Business Services е насочен към Public Cloud and Productivity. Целта му е да улови техническите тенденции в тази сфера, да ги превърне в ясна стратегия за имплементация в спектъра от услуги на компанията.

Огнян Юскеселиев оглавява новосъздадения отдел. Широките му познания в IT сферата, практически опит и мениджърски умения се синхронизират с нестихващия му интерес към иновациите в технологичния свят.

Каква е главната идея на Center of Excellence в Telelink Business Services? Какви специалисти ще участват и как ще бъде ръководен са някои от аспектите, за които разказва Огнян.

"Погледнато в контекста на Telelink Business Services, СоЕ има за цел да анализира технологичните тенденции, стратегическата визия на нашите партньори и клиенти, както и нашата вътрешна стратегия."

Какво представлява Center of Excellence (CoE)?

Center of Excellence (CoE) може да се опише като сборна точка и катализатор на опит, добри практики и иновации. Зад създаването на такъв отдел обикновено стои основното желание да се постави фокус върху нововъведени продукти, стандартизация и експертни знания в дадена област. Последното е изключително важно защото при създаването си всеки CoE трябва да има ясно формулиран фокус не само за да може да се поставят конкретни цели на екипа, но и за да се направи правилният избор на професионалисти, които да участват в него. Много често компаниите с обособени CoE насочват цялостната си стратегия към определена сфера като информационни технологии, човешки ресурси и др. В нашия случай като технологична компания ние определяме доста по-гранулирано фокуса си, свеждайки го до конкретни технологични направления, които считаме, че са стратегически за дейността и развитието на компанията.

Как CoE се вписва в работата на компанията?

Този отдел има ключова/фундаментална роля в компанията. Той предоставя задълбочена експертиза и насоки в зададената сфера на интерес (Public Cloud & Productivity) с приложение във всички технологични вертикали в компанията. Това води след себе си множество ползи, като главната е повишаване на качеството на изпълнение и внедряване на нови технологии и практики. В този смисъл СоЕ представлява мост между две направления - стратегическото и тактическото. Погледнато в контекста на Telelink Business Services, отделът има за цел да анализира технологичните трендове, стратегическата визия на нашите партньори и клиенти, както и нашата вътрешна стратегия.

Именно намирането на пресечната точка и превръщането й от стратегическа концепция в реални тактически задачи е голямото предизвикателство, пред което сме изправени. Специално в Telelink Business Services нашият екип има точно тази задача, като същевременно ще подкрепя всеки от нашите основни вертикали, а именно Pre-Sales, Implementation and Consulting и Operations. Това е от изключително значение, особено за планираното разрастване в Западна Европа и САЩ. Тази стратегическа задача прераства и във формулиране на пакетни решения в определената експертна област - Public Cloud & Productivity

Productivity and Public Cloud, какво точно се включва в това направление?

Нека първо да разгледаме Productivity поради факта, че терминът се популяризира много по времето на пандемията от COVID-19. Основно когато говорим за продуктивност, повечето хора си представят начини за подобрение на продуктивността в офисите. Това със сигурност е така, но много често в такъв тип подобрение е необходимо да се разглежда компания в цялост, в това число и нейните служители. Нашите услуги и продукти в горното направление са базирани на водещите и международно признати облачни решения, които са лидери в тази сфера.

Благодарение на този подход ние не само спомагаме за повишаване на продуктивността, но и предлагаме ефективна методика за внедряването на тези решения по сигурен начин. Когато говорим за публични облачни услуги (Public Cloud), фокусът пада върху големите облачни доставчици. Тук се обръща особено внимание както на традиционни услуги като Infrastructure as a Service (IaaS), така и на платформени услуги, които стават все по-търсени от клиентите.

СоЕ работи в тези направления, като предоставя експертни предложения и съвети за това как най-добре технологиите могат да подкрепят бизнеса и да отговорят на неговите предизвикателства.

Какъв тип специалисти са събрани в този отдел?

Поради естеството на работата и целта този отдел да споделя комплексни знания изискванията към хората в него са високи. Основната част от екипа се съставлява от технологични експерти, които имат опит в направлението на CoE - Public Cloud &Productivity. Това са професионалисти с многогодишен опит и утвърден профил в технологичните среди. Освен тях отделът включва и експерти с умения в стратегическото управление на продуктите.

Основна цел е да подкрепяме и следим развитието на формулираните пакетни решения от стратегическа гледна точка. Тази роля е пресечната точка между бизнеса, технологиите и потребителското усещане. Именно тази позиция позволява на отдела да участва активно във взимането на решения за развитието на продуктите, като обръща внимание и на нетехнически фактори като специфики във високотехнологичната индустрия, конкурентната среда и нашите пазарни предимства.

Как се ръководи една подобна инициатива?

Ръководството на отдела може би ще бъде един от най-предизвикателните моменти в кариерата ми до този момент. Това се дължи на множество аспекти. Динамиката на пазара е главен фактор, който изисква постоянно наблюдение с информираност. Продуктите и услугите, с които работим, са комплексни и създаването на единна визия за тяхното внедряване включва синхронизацията на разновидни и многобройни пресечни точки, не само технологични, но и стратегически.

За да отговорим на тези предизвикателства, използваме гъвкав подход, които да позволява бърз анализ на дадена ситуация и промяна на посоката на развитие, ако е необходимо.

Успехът на CoE се основава на умението ни не само да разбираме новите високотехнологични трендове, но и да съумяваме да ги имплементираме по най-адекватен начин, като ги съобразяваме с променящите се вътрешни и външни приоритети.

ПРОФИЛ:

Telelink Business Services, най-големият български системен интегратор, е известен с гъвкавия си подход да решава сложни технологични проблеми чрез прилагане на правилните високотехнологични инструменти. Опростяването на комплексните процеси, с които е ангажирана компанията, е в основата на стратегическото мислене и цялостната работна методика на фирмата.

Динамиката на пазара изисква приспособимост, постоянно развитие и обширен поглед върху новите технологични решения, както и адекватното им внедряване. Първият иновативен център - Center of Excellence, в Telelink Business Services е насочен към Public Cloud and Productivity. Целта му е да улови техническите тенденции в тази сфера, да ги превърне в ясна стратегия за имплементация в спектъра от услуги на компанията.

Огнян Юскеселиев оглавява новосъздадения отдел. Широките му познания в IT сферата, практически опит и мениджърски умения се синхронизират с нестихващия му интерес към иновациите в технологичния свят.

Най-новото

Полша ще разследва Open AI за нарушения по GDPR

Полша ще разследва Open AI за нарушения по GDPR

  • 0



Amazon ще инвестира до 4 милиарда долара в AI стартъпа Anthropic

Amazon ще инвестира до 4 милиарда долара в AI стартъпа Anthropic

  • 0


Мозъчният имплант на Neuralink ще бъде тестван върху хора

Мозъчният имплант на Neuralink ще бъде тестван върху хора

  • 0




Още от Digitalk ›
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОК