ИТ поддръжката на строителната компания BLD се поема изцяло от Mnemonica

BLD

ИТ поддръжката на строителната компания BLD се поема изцяло от Mnemonica

Проектът е едногодишен, като компанията използва и център за киберзащита (SOC)

Владимир Владков
238 прочитания

BLD


Строително-инвестиционната компания BLD сключи договор с Mnemonica за поддръжка на своите ИТ ресурсите, включително виртуални сървъри, компютри и мобилни устройства. BLD е част от AG Capital, един от най-големите холдинги за недвижими имоти в България с повече от 25 години опит.

Обхватът на проекта включва ИТ поддръжка на всички ресурси на BLD, като обхваща и системната администрация и компютърните устройства, които в момента са над 40, но се планира добавяне и на нови, оборудване за конферентните зали, мобилни устройства и други. За целта се използва софтуерът N-Able. Проектът стартира за една година, като се планира продължаване на договора за дългосрочно партньорство между двете фирми.

"Причините да започнем този проект са две. Първо, бихме искали да развиваме и надграждаме опита на колегите ни, които дълги години се занимават с това. В допълнение имаме дългосрочни отношения с "Мнемоника" и вярваме в тяхната експертиза, доказана с времето в процеса на съвместната ни работа. Решихме да им се доверим, те поддържат сървърите ни вече над 10 години. Накратко - в началото основна бе поддръжката на виртуалните сървъри, сега вече е изнесена и крайната поддръжка към тях", обяснява Йордан Ангелов, финансов директор в BLD.

Чрез изнасянето на ИТ поддръжката към външен доставчик екипът на BLD има възможност да се фокусира върху основната си дейност, а в същото време да е спокоен, че всички устройства работят оптимално и са надеждно защитени, добавят от BLD. "Голямо удобство е, че не сме зависими от един човек и можем да разчитаме на цял екип от хора, който да реагира по всяко време в режим 24х7", добавят от строително-инвестиционната компания.

Съществено предимство е, че се осъществява постоянен мониторинг на услугите. Внедрена е тикетинг система, която ще бъде надградена в бъдеще, като контактът основно е онлайн. Всеки компютър има внедрен агент и може да се реагира своевременно и в много кратки срокове. "По този начин не се налага физическо присъствие в офиса, скъсява се времето за реакция. Това е много удобно, особено сега, когато работната среда е хибридна и много по-динамична. Обратната връзка от колегите е много положителна, запитванията се обработват много бързо - няма нерешен проблем (тикет) в рамките на половин-един час", коментира ИТ мениджърът на BLD Десислава Нешева.

"N-Able като продукт ни бе препоръчан от екипа на Mnemonica като най-подходящо решение за отдалечена поддръжка и дистанционно обслужване. Всичко работи успешно - и като технология, и като процес на съвместна работа. Виждат се хардуерните спецификации, внедрения софтуер, могат да обслужват всеки лаптоп и настолен компютър дистанционно", допълва Десислава Нешева.

От Mnemonica обясняват, че при необходимост могат да обновяват операционната система, като актуализациите се одобряват дистанционно. Ако се изисква рестартиране на компютъра, то може да се зададе по график. Допуска се и рестарт "веднага", като потребителят бива предупреден, за да съхрани текущите документи. По същия начин могат да забраняват "лошите" актуализации, ако е установено, че дадена версия нарушава работата на система. N-Able позволява да се извършват редица проверки за текущото състояние на софтуера и хардуера, например дали антивирусната програма е обновена с последните дефиниции, ниво на използваните ресурси (RAM памет, дисково пространство и т.н.).

Бъдещо надграждане

Десислава Нешева уточнява, че вече е създаден план за надграждане на доста нови услуги в BLD. Основната цел е внедряване на цялостна ИТ система и оптимизиране дейността и основната работа на екипа на BLD. Планира се преминаване към MS Azure, OneDrive, внедряване на активна директория с управление на правата на потребителите. Проектът ще бъде надграждан, като основен фокус ще бъде поставен върху инструментите за съвместна работа (MS Teams) и възможността в реално време няколко човека да работят върху един и същи документ. Планира се и прехвърляне на локални сървъри към облачна среда. "Изграждането на файлов сървър, който не е локален, а е в облака и позволява работа с документите отвсякъде, е важно за нас. Искаме да постигнем това в рамките на 3-6 месеца", казва Йордан Ангелов.

Фокус върху киберсигурността

За BLD в важно данните и устройствата да са надеждно защитени. Затова компанията разчита на Mnemonica за мониторинг на мрежата и от гледна точка на киберсигурност. От повече от година тя използва решението за киберсигурност SOC. Наблюдават се сървърите с цел максимално ранно предотвратяване за нежелана намеса и атаки срещу тях и се предприемат своевременни действия.

Строително-инвестиционната компания BLD сключи договор с Mnemonica за поддръжка на своите ИТ ресурсите, включително виртуални сървъри, компютри и мобилни устройства. BLD е част от AG Capital, един от най-големите холдинги за недвижими имоти в България с повече от 25 години опит.

Обхватът на проекта включва ИТ поддръжка на всички ресурси на BLD, като обхваща и системната администрация и компютърните устройства, които в момента са над 40, но се планира добавяне и на нови, оборудване за конферентните зали, мобилни устройства и други. За целта се използва софтуерът N-Able. Проектът стартира за една година, като се планира продължаване на договора за дългосрочно партньорство между двете фирми.

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОК