Дигитализацията на "Хайнекен": EDA архитектура, зелени фабрики и метавселена

Със стратегията си EverGreen компанията има амбиции да стане най-добре свързаната пивоварна

Майя Бойчева-Манолчева

167 пивоварни по целия свят, потребители в над 190 държави, 48.8 милиона хектолитра произведена бира през 2021 г. - това е равносметката към днешна дата на световноизвестната пивоварна "Хайнекен". И цифрите ще продължават да растат, като се има предвид и стратегията EverGreen, която наскоро производителят на бира имплементира.

Адаптиране към новото време

През февруари 2021 г. компанията обяви своята стратегия EverGreen, с която цели да се адаптира към изискванията на новото време и ситуацията, наложена от пандемията. Стратегията се основава на четири фундамента, които заедно образуват "Зелен диамант", който включва включва растеж, рентабилност, капиталова ефективност, устойчивост и отговорност. А зад всичко това стои и цялостна концепция за дигитална трансформация.

"EverGreen използва нашите съществуващи силни страни и новите възможности, за да отвори следващата глава на нашето развитие. Поставяйки клиентите и потребителите в основата, се стремим непрекъснато да подобряваме и разширяваме нашето портфолио", е обяснено на сайта на компанията. Според стратегията, дигиталната трансформация ще подпомогне пътя до потребителя и ще гарантира ефективност на разходите на фона на постоянни подобрения на производителността и екологична и социална устойчивост.

Най-добре свързаната пивоварна

"Искаме да се превърнем в най-добре свързаната пивоварна и най-подходящата за клиенти и потребители, живеещи в дигиталната ера", заявява открито компания. За да постигне това, плановете са да бъдат изградени дигитални взаимодействия по цялата верига на стойността.

"Най-добре свързаната пивоварна за мен означава три неща: минимализиране на времето, необходимо за внедряване на цифрови интеграции при всички наши приложения и устройства, осигуряване на високоефективна, стабилна платформа за интеграция и разработване на цифрови активи за интеграция за многократна употреба", обяснява Гуус Грьоневег, ангажиран с дигиталната интеграция на Heineken.

За да постигнат своите цели, в "Хайнекен" разчитат на софтуерна архитектура, управлявана от събития (Event-driven architecture или т.нар. EDA). Софтуерната концепция "архитектура, управлявана от събития" позволява на организацията да открива "събития" или важни моменти от бизнес процеса (като транзакции, посещения на сайт, изоставяне на количката за пазаруване и т.н.) и да действа спрямо тях в реално или почти реално време. Този модел замества традиционната архитектура, основаваща се на "заявка/отговор", при която услугите трябва да изчакат отговора, преди да преминат към следващата задача.

Проблемите, които решава EDA

Проблеми, които трябва да реши ИТ екипът на "Хайнекен" и които водят до интеграцията на EDA са няколко. Първият е как да бъдат интегрирани множеството местни бизнес подразделения, голяма част от които разчитат на ИТ системи, с които са работили,преди да бъдат погълнати от "Хайнекен". Освен това данните, които трябва да бъдат интегрирани, са с различни източници и са разпръснати по целия свят и понякога, както при пускането на нова марка бира, могат да идват на големи потоци. Това може да се окаже сериозен проблем за платформите, които разчитат на комуникация от точка до точка чрез синхронни API, а резултатът може да бъде: дублирани или изчезнали поръчки, финансови загуби и недоволни клиенти.

За да се справят с тези проблеми, от компанията прибавят към модерната интеграция и API технологиите динамичен и стабилен слой за поточно предаване на събития, който ще доставя данни от външни приложения. Освен това, той ще абсорбира големите потоци от данни при извънредни събития, така ще бъде предотвратена загубата на данни. И не на последно място, ще се гарантира непрекъсваемост на бизнеса при проблеми с облачните технологии.

Приложение за малките

Heineken пусна и специализирано приложение, чрез което клиентите могат да правят нови поръчки и да зареждат лесно стока. Решението е насочено към малките квартални барове и магазини, при които по-трудно може да се предвидят продажбите. Чрез приложението търговците могат да изпращат и снимки на хладилниците с бира, а компанията, с помощта на изкуствен интелект, им препоръчва как да подредят стоката, за да подобрят визуалния си мърчандайзинг. Според данните на "Хайнекен" в момента в Мексико около 90% от поръчките идват през приложението, като в него са включени 40 000 търговски обекта, които редовно изпращат снимки.

В Нидерландия Heineken си партнира със стартъпа Tapp и използва едноименното му приложение. Решението събира данни от 4000 касиери в страната и препоръчва на магазините как да се пренаредят въз основа на това, което се купува от клиентите, както и каква стока липсва на база на сравнение с други подобни магазини.

Бира в метавселената

Компанията сериозно гледа и в посока на метавселената. Неотдавна "Хайнекен" пусна своя собствена metaverse бира, а по време на пандемията и "затварянията" проведе ежегодния малайзийски Tiger фестивал на уличната храна в метавселената (Tiger е популярна местна марка бира на "Хайнекен"). Потребителите можеха да избират между 1000 аватара и да участват виртуално в музикални събития, игри и други забавления, както и да си поръчат истинска храна от присъстващите на фестивала продавачи и да получат безплатна бира.

Зелени фабрики

"Хайнекен" вече може да се похвали с първите напълно зелени фабрики, които се намират в Австрия, Франция и Бразилия. Освен това компанията използва 3D принтиране в 40 от своите пивоварни, за да създава необходимите ѝ артикули и елементи. Във фабриките се използват също и IoT устройства, с помощта на които се пресмята броят на бутилките в хладилниците и се оптимизира температурата.

По думите на Елизабет Оста, директор "Управление на данните" в Heineken, дигиталната трансформация дава стойност на клиентите, помага на компанията да оптимизира цените и да изпълни своите отговорности към измененията в климата.

167 пивоварни по целия свят, потребители в над 190 държави, 48.8 милиона хектолитра произведена бира през 2021 г. - това е равносметката към днешна дата на световноизвестната пивоварна "Хайнекен". И цифрите ще продължават да растат, като се има предвид и стратегията EverGreen, която наскоро производителят на бира имплементира.

Адаптиране към новото време

През февруари 2021 г. компанията обяви своята стратегия EverGreen, с която цели да се адаптира към изискванията на новото време и ситуацията, наложена от пандемията. Стратегията се основава на четири фундамента, които заедно образуват "Зелен диамант", който включва включва растеж, рентабилност, капиталова ефективност, устойчивост и отговорност. А зад всичко това стои и цялостна концепция за дигитална трансформация.

"EverGreen използва нашите съществуващи силни страни и новите възможности, за да отвори следващата глава на нашето развитие. Поставяйки клиентите и потребителите в основата, се стремим непрекъснато да подобряваме и разширяваме нашето портфолио", е обяснено на сайта на компанията. Според стратегията, дигиталната трансформация ще подпомогне пътя до потребителя и ще гарантира ефективност на разходите на фона на постоянни подобрения на производителността и екологична и социална устойчивост.

Най-добре свързаната пивоварна

"Искаме да се превърнем в най-добре свързаната пивоварна и най-подходящата за клиенти и потребители, живеещи в дигиталната ера", заявява открито компания. За да постигне това, плановете са да бъдат изградени дигитални взаимодействия по цялата верига на стойността.

Най-новото








Дали 2023 ще бъде годината на стартъпите в инфраструктурата

Дали 2023 ще бъде годината на стартъпите в инфраструктурата

  • 0


Още от Digitalk ›
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОК