Пандемията от COVID-19 се отрази пагубно на определени сектори от икономиката, като един от най-тежко засегнатите беше туризмът и респективно - бизнесът с настаняванията. Краят на локдауна даде на хотелиерския бранш глътка въздух, но той моментално се изправи пред друго предизвикателство - войната в Украйна. Специалистите обаче очакват тя да има краткотраен ефект и браншът да продължи възстановяването си със стабилни темпове. Фактът, че секторът върви нагоре, се вижда от проведено наскоро проучване на American Hotel & Lodging Association, според което през 2022 браншът е нараснал с 18% в сравнение с последната година преди пандемията - 2019.
За да помогнат на по-бързото си възстановяване, редица хотели реализираха проекти, целящи да изведат потребителското преживяване на своите гости на ново ниво. Такава е успешната история на хотелска верига "Феста хотели", които обединяват всички свои операции в едно решение за цялостно управление. То е разработено от Navtech Group, като се базира на софтуера на LS Central for hotels на LS Retail и Microsoft Dynamics 365 Business Central.
Повече от ERP, повече от PMS
- Допълнителна интеграция с модул за платени телевизионни услуги, проверка на текуща сметка на госта от телевизора в стаята, подобрявайки цялостното им преживяване.
Друга важна характеристика на решението е модулът за експресно настаняване, който позволява на гостите да се настанят бързо и лесно, без да се налага да чакат на опашка. Това подобрява многократно тяхното преживяване.
Специално за хотелиерския бизнес е разработен модул за ценообразуване, позволяващ да се покрият всички възможни условия по договорите с туроператорите и чартърните компании. По този начин мениджърите виждат събрана на едно място информацията за всички източници на приходи, както и всички разходи. Част от all-in-one решението е включената POS система, която обобщава постъпленията от магазините, ресторантите и останалите обекти, с които хотелът разполага. Съществено преимущество на изцяло интегрираното решение е навременното предоставяне на отчети, което е изключително важно за хотелски вериги и холдингови структури.
"Самото решение предлага вътре в себе си Business Intelligence, базиран на Power BI, който дава възможност на мениджърите изключително бързо да взимат решения по критично важни за бизнеса точки. Цялостният софтуер е базиран на Microsoft технологии, интерфейсът е интуитивен и се спестява много време за обучение на нови хора", коментира Димитър Илиев. "Предимството в подобен тип бизнес е, че управленският екип може да получава бързи справки от различни отдели на хотелите. Това спестява много време, а знаем, че за взимането на важни решения е важно да има мигновен достъп до информация. Нашето решение предлага това дори в реално време", допълва той.
Първи в Европа, втори в света
Решението на Navtech Group е внедрено за първи път в Европа в хотел Festa Winter Palace в Боровец, а след това и в хотел "Festa София". Това е и втората му реализация в света. Предстои внедряване в морските хотели на компанията VIA Pontica, FESTA Panorama, Pomorie Resort, а преди летния период ще бъде внедрено и във Dunav Plaza Ruse.Целта на "Феста хотели" е да автоматизира целия процес на управление на всички хотели в групата и да има контрол на всички данни от един източник в реално време. Хотелската верига избира решение, което позволява да се улеснят процесите на регистрация, обслужване и освобождаване, да се намали стресът на персонала от въвеждането на нова непозната система посредством избора на Microsoft базирано решение с интуитивен и гъвкав интерфейс.
"Като етапи внедряването протече в 5 фази: подготовка и планиране; анализ и дизайн; конфигурация и вътрешни тестове; пускане в работна среда и обучение на служителите; Go-Live - разказва Димитър Илиев. Благодарение на това, че платформата е изключително лесна за работа, обученията отнеха много кратко време." Той допълва, че непосредствено преди самото пускане екипите на компанията са работили интензивно, за да настроят всички компютри и терминали, което да доведе до 360-градусовото преживяване на "Феста хотели".
По време на процеса на внедряване изникват няколко предизвикателства. "Предизвикателство беше остарялата счетоводна система, която се използваше преди внедряването на новото решение. В нея липсваха важни модули като този за управление на складовите наличности. Заедно с това новата система свърза ERP, PMS и складовата програма, с което се увеличи прозрачността и се намалиха човешките грешки", допълни Димитър Илиев.
360-градусова видимост
"Разпускането е важна част от нашето благополучие, особено след натоварващ работен график. Прекарването на почивка в хотел на морето или в планината може да бъде прекрасен начин да се отпуснете и да се почувствате освежени. За да получите уникално усещане, вече може да изберете хотел с експресно настаняване, интерактивна стая и усещане за съвременна дигитализация", коментира Димитър Илиев. "Смятаме, че перспективата е изключително голяма, и виждаме огромен потенциал, който смятаме да развиваме в цял свят", допълва той.
Navtech group
www.navtech.bg
Пандемията от COVID-19 се отрази пагубно на определени сектори от икономиката, като един от най-тежко засегнатите беше туризмът и респективно - бизнесът с настаняванията. Краят на локдауна даде на хотелиерския бранш глътка въздух, но той моментално се изправи пред друго предизвикателство - войната в Украйна. Специалистите обаче очакват тя да има краткотраен ефект и браншът да продължи възстановяването си със стабилни темпове. Фактът, че секторът върви нагоре, се вижда от проведено наскоро проучване на American Hotel & Lodging Association, според което през 2022 браншът е нараснал с 18% в сравнение с последната година преди пандемията - 2019.
За да помогнат на по-бързото си възстановяване, редица хотели реализираха проекти, целящи да изведат потребителското преживяване на своите гости на ново ниво. Такава е успешната история на хотелска верига "Феста хотели", които обединяват всички свои операции в едно решение за цялостно управление. То е разработено от Navtech Group, като се базира на софтуера на LS Central for hotels на LS Retail и Microsoft Dynamics 365 Business Central.