Fujitsu е отличена с първа награда от водещия световен производител на летателна и космическа апаратура Airbus SE в световен конкурс за намиране на най-подходящото използване на система за изкуствен интелект (АI), без човешка намеса.
Най-високото класиране в предизвикателството на Airbus AI Gym за точно наблюдение на сензорите отиде при Fujitsu за разработването на начин за използване на AI без човешка намеса за откриване на аномалии в данните от акселерометъра от хеликоптери за предварително сертифициране на Airbus, пред 140 други екипи, участващи в това предизвикателство за хеликоптери.
Полетните инженери прикрепят голям брой сензори на тестови хеликоптери, за да уловят всеки нюанс на поведение. За да подобрят разпознаването на ранни признаци на дефектиране при това огромно количество от данни, Airbus създаде своето AI Gym предизвикателство, стартирайки проучване за нов начин за прецизно локализиране на потенциални проблеми, особено отклонения в данните. Широк тим от инженерни специалисти в различни области наблюдава всеки полет, за да изучи подробно данните от наблюденията и тестовете – голяма инвестиция за всеки извършен полет. Понеже почти всички данни от сензорите се считат за нормални, този механизъм би трябвало да работи без първоначални насоки от инженерите.
Печелившото решение на Fujitsu постигна 93% прецизност, използвайки своя "DeepTAN" самостоятелен AI модел, създаден от подразделението Fujitsu Systems Europe2 (FSE). Решението взима последователност от данни от множество сензори и ги анализира в рамките на фиксиран период от време, разпознавайки аномалии в поведението на сензорите, използвайки "deep learning" алгоритъм базиран на Многовариантна детекция на аномалия с генеративни състезателни мрежи3 [MAD-GAN]. FSE обучи и валидира алгоритъма в собствения си център за данни, използвайки 1677 едноминутни поредици от данни от акселерометрични данни от тестови полети на хеликоптери, летящи при различни локации, ъгли и условия.
Fujitsu планира да индустриализира своето решение за ненаблюдавано анализиращо решение, базирано на времеви серии, разширявайки DeepTAN с цялостни функционалности, вградени потоци от данни и допълнително усъвършенствани алгоритми. Новите функционалности включват полу-наблюдавани механизми за класификация на типа на аномалии на сензора, спомагайки за по-лесното идентифициране на причината за проблема от инженерните екипи по поддръжката и за интерпретация на многовариационни данни и корелации от различни тестови полети в програмата. Компанията тогава ще има възможност да допринесе допълнителна стойност за клиентите през жизнения цикъл на летателните апарати, от тестовите полети и доставката до летищата и летателните организации.
Иън Годфрей, Директор бизнес решения в FSE, коментира: "Спечелването на първа награда в това предизвикателство не само подчертава водещата световна експертиза на Fujitsu в AI технологиите, но също и дава конкретни доказателства за нашата способност да ги използваме в реални бизнес сценарии. Концепцията, която приложихме в този специфичен проблем, ни показа как тези нови deep learning техники не само помагат на производителите, но и на фирмите по поддръжка на полетите."
Fujitsu е отличена с първа награда от водещия световен производител на летателна и космическа апаратура Airbus SE в световен конкурс за намиране на най-подходящото използване на система за изкуствен интелект (АI), без човешка намеса.
Най-високото класиране в предизвикателството на Airbus AI Gym за точно наблюдение на сензорите отиде при Fujitsu за разработването на начин за използване на AI без човешка намеса за откриване на аномалии в данните от акселерометъра от хеликоптери за предварително сертифициране на Airbus, пред 140 други екипи, участващи в това предизвикателство за хеликоптери.