Световният пазар на технологии за изкуствен интелект (ИИ), включващ софтуер, хардуер и услуги, ще нарасне с 16,4% през 2021 г. и ще достигне 327,5 млрд. долара, прогнозират анализаторите от IDC. До 2024 г. пък обемът му ще достигне 554,3 млрд. долара, което съответства на средногодишен растеж от 17,5%.
Поради пандемията корпоративният сектор е още по-фокусиран върху технологиите за изкуствен интелект. Те повишават устойчивостта на бизнеса и способността му да посреща нови пазарни предизвикателства, твърдят анализаторите. ИИ се използва в бизнеса в голямо разнообразие от функционални области. Нови методи на машинно обучение, технологии за разговори и компютърно зрение се използват за оптимизиране на конвергентните бизнес и ИТ процеси, за даване на прогнози и препоръки и за трансформиране на взаимодействието между клиент и служител.
Софтуерният сегмент продължава да е водещ - той представлява 88% от пазара, а в самия него половината е заета от приложения за изкуствен интелект. Този сегмент обаче расте малко по-бавно от пазара като цяло - със 17,3% годишно. Сегментът на услугите през 2020 г. е нараснал само с 13%, но според анализатори през 2021 г. той ще се увеличи със 17,4%, а през следващите години ще расте още по-бързо - с 18,4% годишно.
Най-големите играчи в сегмента на услугите са IBM, Accenture и Infosys. Заедно те заемат 28% от световния пазар.
Дялът на оборудването представлява едва 5% от от общия пазар на ИИ технологии, но ще расте много по-бързо и до 2024 г. се очаква достигне 30,5 млрд. долара. 82% от продажбите идват от сървърна техника за задачи с ИИ и се произвежда предимно от най-големите производители на компютърни системи - компании като Dell, HPE, Huawei, IBM, Inspur и Lenovo. Техният сумарен дял им дял е 58% от световния пазар.
Световният пазар на технологии за изкуствен интелект (ИИ), включващ софтуер, хардуер и услуги, ще нарасне с 16,4% през 2021 г. и ще достигне 327,5 млрд. долара, прогнозират анализаторите от IDC. До 2024 г. пък обемът му ще достигне 554,3 млрд. долара, което съответства на средногодишен растеж от 17,5%.
Поради пандемията корпоративният сектор е още по-фокусиран върху технологиите за изкуствен интелект. Те повишават устойчивостта на бизнеса и способността му да посреща нови пазарни предизвикателства, твърдят анализаторите. ИИ се използва в бизнеса в голямо разнообразие от функционални области. Нови методи на машинно обучение, технологии за разговори и компютърно зрение се използват за оптимизиране на конвергентните бизнес и ИТ процеси, за даване на прогнози и препоръки и за трансформиране на взаимодействието между клиент и служител.