Европейските хранителни магазини внедряват ИИ за разпознаване на свежи продукти

Европейските хранителни магазини внедряват ИИ за разпознаване на свежи продукти

Владимир Владков
197 прочитания

Технологиите, използващи изкуствен интелект (ИИ), намират все по-широко приложение в заради пандемията, но разработването и внедряването на системи за разпознаване и поддръжка на свежи продукти е основният проблем, който компаниите се опитват да решат. Базираният в ЕС стартъп Pixevia започва да предлага на европейските малки и средни фирми тествана версия на тази технология.

Пандемията COVID-19 и нейният разрушителен ефект върху сектора на търговията на дребно са ускорили някои технологични тенденции в магазините, като например биометрично идентифициране и системи "сканирай продукта и плати". Новата тенденция, която се очертава сега, е стремежът да се търсят решения за разграничаване на пресни продукти - като плодове и зеленчуци - тъй като те могат да загният бързо, а основните системи за изкуствен интелект не винаги са проектирани за толкова фини разпознавания.

В САЩ компании като Amazon внедряват пионерски много решения за автоматизация, базирани на ИИ. Например, компанията, която "стои" зад първите магазини без каси, наскоро стартира веригата магазини Amazon Fresh с по-голямо предлагане на хранителни стоки и по-голям акцент върху свежестта на продуктите. Тези магазини използват технология за разпознаване на хранителни продукти, базирана на ИИ, която елиминира необходимостта от сканиране на всеки нетраен продукт поотделно, намалява неудобството при проверка и плащане и свежда до минимум контактите на клиентите.

Търсенето на такива решения се увеличава и в магазините в Европа. PIXEVIA - доставчик на технологии за автоматизация на магазини, чиято система за разпознаване на продукти вече стои в основата на първия европейски хранителен магазин без касиер - е един от пионерите в тази област.

"Съществуват много предизвикателства, свързани с разработването на напълно функционална и устойчива система за разпознаване на хранителни продукти, особено когато се занимаваме със стоки от категорията "пресни плодове и зеленчуци", каза Миндаугас Еглинскас, главен изпълнителен директор на PIXEVIA. - Много алгоритми не успяват да разграничат плодове с подобен външен вид - като портокали и райска ябълка. Освен това, тъй като повечето плодове и зеленчуци имат много ограничен срок на годност, винаги съществува риск да не успеете да контролирате хранителния запас и да създадете много хранителни отпадъци. Следователно, готова за пазар система трябва да проследява тенденциите при пазаруване, да генерира точни прогнози за продажби и автономно да задава отстъпки. Предвид тези предизвикателства, ние щателно тествахме нашия продукт в нашия интелигентен магазин PIXEVIA в Стария град на Вилнюс и стигнахме до напълно функционална система за разпознаване на хранителни стоки."

"Нашата система, базирана на ИИ, разпознава успешно различни плодове, салати, хлебни изделия, както и месо и млечни продукти, позволявайки на клиентите да се откажат от дългия и често труден процес на проверка и заплащане. В допълнение той непрекъснато наблюдава свежестта на продукта. В случай, че даден продукт наближава своя срок на годност или показва някакви признаци на увяхване, алгоритъмът за динамично ценообразуване предупреждава управителя на магазина, че продуктът трябва да се продава на по-ниска цена и по-късно, ако е необходимо, да бъде изваден от склада", коментира Еглинскас. Според него, системата дава отстъпки, като анализира данните, свързани с предишните тенденции на потребление, както и метеорологичните модели. По този начин стоките на склад се поддържат свежи и безопасни за консумация, осигурява се и устойчиво потребление.

Технологиите, използващи изкуствен интелект (ИИ), намират все по-широко приложение в заради пандемията, но разработването и внедряването на системи за разпознаване и поддръжка на свежи продукти е основният проблем, който компаниите се опитват да решат. Базираният в ЕС стартъп Pixevia започва да предлага на европейските малки и средни фирми тествана версия на тази технология.

Пандемията COVID-19 и нейният разрушителен ефект върху сектора на търговията на дребно са ускорили някои технологични тенденции в магазините, като например биометрично идентифициране и системи "сканирай продукта и плати". Новата тенденция, която се очертава сега, е стремежът да се търсят решения за разграничаване на пресни продукти - като плодове и зеленчуци - тъй като те могат да загният бързо, а основните системи за изкуствен интелект не винаги са проектирани за толкова фини разпознавания.

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОК