Вече видяхме как добавената реалност може да изкара изкуството извън галериите, но музеите в Италия правят следващата стъпка и сега използват камери, за да измерват привлекателността на картините, пише Engаdget.
Италианската Национална агенция за нови технологии, енергия и устойчиво икономическо развитие е разработила нова система, която може да определи колко дълго и колко близо посетителите разглеждат дадено произведение на изкуството. Камерите се разполагат в близост до различни експонати и събират данни за количеството наблюдатели и тяхното поведение, докато разглеждат. Събраната информация определя "стойността на привлекателност" на съответното произведение на изкуството.
Като цяло системата ShareArt се разглежда като начин за увеличаване на посетителите в музеите и галериите след периода на ограничителни мерки. В крайна сметка решението може да бъде използвано, за да се прецени кои произведения имат по-голяма значимост в колекциите. Данните също така могат да доведат до промяна на излагането на експонатите, включително как картините и скулптурите са осветявани и поставени едни спрямо други.
Макар че решението е от 2016, музеите като Istituzione Bologna Musei едва наскоро започват да внедряват системата ShareArt. Благодарение на технологията изследователите вече получават изненадващи резултати за начина, по който възприемаме изкуството и си взаимодействаме с него. Те са открили, че средното време за наблюдение е само между четири и пет секунди, като много малко експонати улавят вниманието на посетителите за по-дълго от 15 секунди. Експертите допълват, че ако ограниченията за маски отпаднат, системата ще може да проследява и лицевите изражения, без да компрометира неприкосновеността. Това на свой ред ще даде възможност на екипа да следи също така и когнитивните редакции на наблюдателите.
Инструментът ShareArt е последният пример на преплитането на изкуството и технологиите. От другата страна на спектъра са системите за машинно обучение, които вече имитират стилове на известни художници и създават свои собствени произведения. В същото време телефоните, използващи приложения за добавена реалност, могат да поставят в джоба ни цяла една изложба.
Вече видяхме как добавената реалност може да изкара изкуството извън галериите, но музеите в Италия правят следващата стъпка и сега използват камери, за да измерват привлекателността на картините, пише Engаdget.
Италианската Национална агенция за нови технологии, енергия и устойчиво икономическо развитие е разработила нова система, която може да определи колко дълго и колко близо посетителите разглеждат дадено произведение на изкуството. Камерите се разполагат в близост до различни експонати и събират данни за количеството наблюдатели и тяхното поведение, докато разглеждат. Събраната информация определя "стойността на привлекателност" на съответното произведение на изкуството.