Италианските музеи ще използват камери, за да определят привлекателността на изкуството

Италианските музеи ще използват камери, за да определят привлекателността на изкуството

Системата ShareArt изчислява колко посетители се спират на дадена картина и колко време прекарват пред нея

Мария Динкова
495 прочитания

Вече видяхме как добавената реалност може да изкара изкуството извън галериите, но музеите в Италия правят следващата стъпка и сега използват камери, за да измерват привлекателността на картините, пише Engаdget.

Италианската Национална агенция за нови технологии, енергия и устойчиво икономическо развитие е разработила нова система, която може да определи колко дълго и колко близо посетителите разглеждат дадено произведение на изкуството. Камерите се разполагат в близост до различни експонати и събират данни за количеството наблюдатели и тяхното поведение, докато разглеждат. Събраната информация определя "стойността на привлекателност" на съответното произведение на изкуството.

Като цяло системата ShareArt се разглежда като начин за увеличаване на посетителите в музеите и галериите след периода на ограничителни мерки. В крайна сметка решението може да бъде използвано, за да се прецени кои произведения имат по-голяма значимост в колекциите. Данните също така могат да доведат до промяна на излагането на експонатите, включително как картините и скулптурите са осветявани и поставени едни спрямо други.

Макар че решението е от 2016, музеите като Istituzione Bologna Musei едва наскоро започват да внедряват системата ShareArt. Благодарение на технологията изследователите вече получават изненадващи резултати за начина, по който възприемаме изкуството и си взаимодействаме с него. Те са открили, че средното време за наблюдение е само между четири и пет секунди, като много малко експонати улавят вниманието на посетителите за по-дълго от 15 секунди. Експертите допълват, че ако ограниченията за маски отпаднат, системата ще може да проследява и лицевите изражения, без да компрометира неприкосновеността. Това на свой ред ще даде възможност на екипа да следи също така и когнитивните редакции на наблюдателите.

Инструментът ShareArt е последният пример на преплитането на изкуството и технологиите. От другата страна на спектъра са системите за машинно обучение, които вече имитират стилове на известни художници и създават свои собствени произведения. В същото време телефоните, използващи приложения за добавена реалност, могат да поставят в джоба ни цяла една изложба.

Вече видяхме как добавената реалност може да изкара изкуството извън галериите, но музеите в Италия правят следващата стъпка и сега използват камери, за да измерват привлекателността на картините, пише Engаdget.

Италианската Национална агенция за нови технологии, енергия и устойчиво икономическо развитие е разработила нова система, която може да определи колко дълго и колко близо посетителите разглеждат дадено произведение на изкуството. Камерите се разполагат в близост до различни експонати и събират данни за количеството наблюдатели и тяхното поведение, докато разглеждат. Събраната информация определя "стойността на привлекателност" на съответното произведение на изкуството.

Най-новото





"Алтерко" ще разработва персонализиран Shelly чип

"Алтерко" ще разработва персонализиран Shelly чип

  • 0
  • 362





Още от Digitalk ›
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОК