"Сирма": Финансовата индустрия търси интелигентни чат платформи

Компанията представи своята система с ИИ на международното изложение Money20/20

Мария Динкова

Българското дружество "Сирма Груп Холдинг" представи своята система с изкуствен интелект Melinda на едно от най-значимите международни изложения в областта на финансовите технологии - Money20/20. Събитието се проведе в Амстердам и събра над 4000 представители на повече от 1500 от най-големите банки, финтех компании и други дружества от сектора на финансите и технологиите в света.

Интелигентната чат платформа Melinda е създадена специално за банковия и финансов сектор. Тя се отличава със способността си да води пълноценни разговори и да разбира контекста на разговора с клиентите на банки и други финансови организации, благодарение на технологии за machine learning (машинно обучение), обработка на естествен език (NLP - natural language processing) и разбиране на естествен език (natural language understanding).

"Интересът на организации от целия свят към Conversational AI, технологичния стак използван в Melinda, показва, че финансовата индустрия активно търси доставчици на този тип интелигентни решения. Затова е радващо, че българска разработка е сред водещите в този съвсем нов сегмент и може да се окаже двигател за либерализиране на достъпа до услугата "финансов съветник" в България и на Балканите. В базовия си вариант нашата система представлява чатбот, който обаче може да се надгради до истински робот - съветник, който анализира думите на своя събеседник и може да му предлага съответните отговори и решения", споделя Момчил Зарев, главен търговски директор на решенията за финансови институции в българската компания.

Екипът на "Сирма" представи също така технологичната и консултантска експертиза на компаниите от групата, свързана с внедряването на основни банкови системи, микросървиси, разработване на решения по поръчка, съпътстващи имплементирането на различни иновативни дигитални услуги за банковия сектор, и осъществи поредица от срещи с представители на няколко необанки и глобални финансови институции.

Форумът по традиция налага дневния ред в развитието на финтех бранша и откроява бъдещите тенденции в него. Тази година не беше изключение и дискусиите на сцената на конференцията бяха посветени на очакванията за промените в този сегмент, новите бизнес модели и играчи, които навлизат в него, както и начините, по които те ще си взаимодействат. Беше поставен акцент и върху нуждите на различните видове малък и среден бизнес от специфични финтех решения - от малките магазини, до шофьорите на таксита.

Отвореното банкиране, позиционирането на Африка като голяма възможност за инвеститорите и участниците във финтех пазара, както и влиянието на изкуствения интелект върху бъдещото развитие на сектора бяха сред останалите по-значими теми по време на събитието.

Снимка: Pixabay

Българското дружество "Сирма Груп Холдинг" представи своята система с изкуствен интелект Melinda на едно от най-значимите международни изложения в областта на финансовите технологии - Money20/20. Събитието се проведе в Амстердам и събра над 4000 представители на повече от 1500 от най-големите банки, финтех компании и други дружества от сектора на финансите и технологиите в света.

Интелигентната чат платформа Melinda е създадена специално за банковия и финансов сектор. Тя се отличава със способността си да води пълноценни разговори и да разбира контекста на разговора с клиентите на банки и други финансови организации, благодарение на технологии за machine learning (машинно обучение), обработка на естествен език (NLP - natural language processing) и разбиране на естествен език (natural language understanding).

Най-новото

5 начина да се защити облачният бекъп

5 начина да се защити облачният бекъп

  • 0


И ЦРУ разработва генеративен чатбот

И ЦРУ разработва генеративен чатбот

  • 0



ЕС блокира сливането на Booking.com и eTravel

ЕС блокира сливането на Booking.com и eTravel

  • 1

Джон Кармак: Изкуствен интелект на човешко ниво - около 2030 г.

Джон Кармак: Изкуствен интелект на човешко ниво - около 2030 г.

  • 0

Как ще се оформи цифровото бъдеще на Европа според GSMA

Как ще се оформи цифровото бъдеще на Европа според GSMA

  • 0


Още от Digitalk ›
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОК