"Великолепната седморка" на изкуствения интелект в електронната търговия

"Великолепната седморка" на изкуствения интелект в електронната търговия

Според SHOPIFY компаниите в сектора на онлайн продажбите ще похарчат повече от $15.4 милиарда за ИИ до края на 2021 г.

Иван Гайдаров
1664 прочитания

Изкуственият интелект (ИИ) вече даде сериозни заявки, че е способен в близко бъдеще да промени облика на всяка индустрия. В това число влиза и електронната търговия, която според изследване на Shopify възприема технологията "със спиращи дъха темпове".

Статията е част от рипорта "Изкуственият интелект в електронната търговия" на Digitalk от 10/2021 г.
Цялото издание можете да намерите в дигиталната библиотека.
Всичко това означава, че изкуственият интелект променя в реално време сектора за електронна търговия, налагайки нови стандарти в редица направления - от контакта с клиенти до процесите по инвентаризация на наличностите. Но тази трансформация нямаше как да се случи и при най-голямо желание на бизнеса без екосистемата от стартъп компании, които ежедневно създават нови начини, по които ИИ може да придаде добавена стойност на неговите операции.

Ето кои са водещите имена в тази екосистема.

Софтуерът на компанията извежда закономерности от успешни дигитални маркетингови кампании и е подходящ за използване от организации, опериращи в сферата на електронната търговия, рекламата и стрийминг медиите.

"Благодарение на нашия симулатор за виртуална аудитория, базиран на ИИ, ние даваме възможност на маркетолозите при поискване да получават лесно и бързо достъпни прогнози и прозрения за своята аудитория", обясняват на интернет страницата си от Juniction AI и обещават "изпреварваща оптимизация на дигиталната креативност, подобряване на производителността и по-добра възвръщаемост на инвестициите".

Coveo е компания, базирана в канадския град Квебек, която предлага услуги от типа software-as-a-service. Основната й платформа представлява облачна услуга за подобряване на дигиталното изживяване и предоставя на потребителите специализиран софтуер, изграден върху нея.

"Приложимостта е предимството, което определя победителите и стимулира най-иновативните компании днес. Нашата цел е както да демократизираме достъпа до ИИ, така и да редемократизираме бизнеса", казва Луис Тету, главен изпълнителен директор на Coveo.

Компанията предлага решения за електронна търговия, които "спомагат за стимулиране на растежа на приходите, намаляват разходите за поддръжка на клиенти, увеличават удовлетвореността на клиентите и ангажираността с уебсайта и подобряват уменията и удовлетвореността на служителите".

Облачният софтуер на Wix дава възможност на организациите да представят бизнеса си в дигиталното пространство. Wix ADI е смятан за най-добрия инструмент за изграждане на интернет страници, базиран на ИИ. Технологията помага на Wix да гарантира максимално удобство, лекота на използване и висока скорост на разработване на уебсайтове.

Компанията влиза в новинарския поток, след като на 31 май 2021 г. уебсайт, хостван от нея и управляван от хонконгски активисти в изгнание, беше затворен по искане на полицията на Хонконг. Това стана първият известен случай, в който Законът за националната сигурност на Хонконг се използва за цензуриране на съдържание на чуждестранен уебсайт. По-късно Wix се извини за "погрешно премахване на уебсайта" и след четири дни възстанови работата му.

Sentient Technologies е американска технологична компания за изкуствен интелект, базирана в Сан Франциско, основана през 2007 г. Тя разработва ИИ решения за препоръки в електронната търговия, които подобряват потребителско изживяване и увеличават продажбите. Sentinent също така разработва Studio ML - рамка, написана на Python, която ускорява процеса по изграждане на модели за анализи.

Платформата на Sentient съчетава еволюционни изчисления, които имитират биологичната еволюция, и дълбочинно обучение, което се основава на структурата на нервната система. Алгоритмите на Sentient работят в над два милиона процесорни ядра и над пет хиляди GPU карти в 4000 физически точки по света, което превръща тяхната ИИ система в една от най-големите в глобален мащаб.

Syte разработва платформа за откриване на продукти, предназначена да промени начина, по който хората търсят и пазаруват онлайн. За създаването й основателите на компанията обединяват сили с учения в сферата на физиката на частиците от CERN д-р Хелге Вос, който е технически директор на платформата.

"Опитът на д-р Вос в машинното обучение и дълбочинните невронни мрежи даде възможност на екипа да изгради визуални алгоритми, базирани на ИИ, които могат да идентифицират и най-малките атрибути във всяко изображение, което проправя пътя за революционен напредък в маркирането на продукти, препоръките, търсенето и други", обясняват от Syte на интернет страницата си.

Narvar е платформа за анализ на потребителско изживяване, която чрез машинно обучение помага на търговците на дребно да разберат предпочитанията на клиентите си, да създават потребителски профили въз основа на предпочитанията за доставка и комуникация, история на покупките, обратна връзка и др. Платформата също така прилага машинно обучение в милиарди взаимодействия, за да подобри ефективността на веригата за доставки, бъдещите транзакции и клиентския опит.

"Грижата за клиенти не само е правилен подход, но и отличава добрия бизнес. Отличното обслужване може да превърне еднократните купувачи в постоянни клиенти, а постоянните клиенти - в заклети фенове. Именно тук е нашето място. Ние съществуваме, за да помогнем на търговците на дребно да се отнасят с клиентите си така, както винаги са искали, но досега не знаеха как да го направят", категорични са от Narvar.

Bluecore е маркетингова платформа, която използва данни, получени от канали за директен маркетинг като имейл, социални медии, активност на сайт, и ги комбинира с машинно обучение, за да прави прогнози за това кой от клиентите какво би искал да купи.

"За разлика от системите, създадени за масов маркетинг и еднократни транзакции, ние обединяваме данните за потребителите и продуктите, за да предвидим и доставим най-доброто персонализирано изживяване на онлайн клиентите", обясняват от Bluecore.

Изкуственият интелект (ИИ) вече даде сериозни заявки, че е способен в близко бъдеще да промени облика на всяка индустрия. В това число влиза и електронната търговия, която според изследване на Shopify възприема технологията "със спиращи дъха темпове".

Статията е част от рипорта "Изкуственият интелект в електронната търговия" на Digitalk от 10/2021 г.
Цялото издание можете да намерите в дигиталната библиотека.
Всичко това означава, че изкуственият интелект променя в реално време сектора за електронна търговия, налагайки нови стандарти в редица направления - от контакта с клиенти до процесите по инвентаризация на наличностите. Но тази трансформация нямаше как да се случи и при най-голямо желание на бизнеса без екосистемата от стартъп компании, които ежедневно създават нови начини, по които ИИ може да придаде добавена стойност на неговите операции.

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОК