Изследователите на Microsoft са разработили решение с изкуствен интелект (ИИ), което според тях може да помогне на програмистите да отстраняват грешки в приложенията си по-бързо и по-точно. Наречен BugLab, ИИ се основава на модел на игра на "криеница" и работи по начин, подобен на този за създаване на GAN мрежи (Generative Adversarial Networks).
Изследователите Милтос Аламанис (главен изследовател) и Марк Брокшмид (старши главен мениджър) обясняват, че са създали две мрежи и са ги противопоставили една на друга.
Състезание
Едната мрежа е проектирана да създава бъгове - големи и малки - в съществуващ код, а другата е създадена, за да ги намира. Докато играта продължава, и двамата "участници" стават по-добри в нея. Накрая ИИ стига до момент, в който е достатъчно добър, за да идентифицира грешки, скрити в действителни кодове.
Двата модела са обучени съвместно, без етикетирани данни и с над "милиони кодови фрагменти", обясняват изследователите.
Въпреки че идеята в началото е била да се създаде програма, която може да идентифицира произволни сложни грешки, те все още остават "извън обсега на съвременните ИИ методи", твърдят изследователите, като добавят, че вместо това са се фокусирали върху често появяващи се грешки.
Снимка: Pixabay
Изследователите на Microsoft са разработили решение с изкуствен интелект (ИИ), което според тях може да помогне на програмистите да отстраняват грешки в приложенията си по-бързо и по-точно. Наречен BugLab, ИИ се основава на модел на игра на "криеница" и работи по начин, подобен на този за създаване на GAN мрежи (Generative Adversarial Networks).
Изследователите Милтос Аламанис (главен изследовател) и Марк Брокшмид (старши главен мениджър) обясняват, че са създали две мрежи и са ги противопоставили една на друга.