Как системите с AI се използват при обслужване на клиенти?

Как системите с AI се използват при обслужване на клиенти?

От Gartner вярват, че ИИ е с най-голяма полза при анализите и оптимизирането на взаимодействията с потребители

Александър Главчев
262 прочитания

Използването на системи с изкуствен интелект (ИИ) в областта на обслужването на клиенти може да донесе предимства в три области, считат анализаторите от Gartner. Това са анализите на данни, оптимизиране на взаимодействието с потребители и подобряване на процесите.

Докато много лидери в отделите за обслужване са загрижени предимно за потенциалното спестяване на разходи благодарение на ИИ, една от най-големите силни страни на тези технологии е способността да се анализира информация и да се правят прогнози. По този начин изкуственият интелект позволява не само да се пестят средства, но и да се увеличат доходите. Изкуственият интелект може да се използва например за персонализиране на взаимодействията, изчисляване на ценността на конкретния клиент и пренасочване на потребителите въз основа на интелигентен анализ.

Друго важно предимство според анализаторите е възможността за оптимизиране на взаимодействията с клиенти и агенти. ИИ може да помогне на агентите да вземат решения и да улесни клиентите, така че те да решават проблемите сами. Примери в тази посока са чат ботове и техники за лингвистична оценка на настроението.

Третото предимство на изкуствения интелект се крие в автоматизацията и добавянето на физически и софтуерни бизнес процеси. Ръководителите често се фокусират твърде много върху автоматизирането и елиминирането на задачи, като пренебрегват ползите, които ИИ може да донесе за подпомагане на съществуващите процеси. Примери в тази насока са интелигентната обработка на документи, управлението на персонала, оценката на комуникационни сесии с потребители, както и автоматизирането на задачи и работни потоци с помощта на роботизация и интелигентен анализ на технологичните процеси.

Използването на системи с изкуствен интелект (ИИ) в областта на обслужването на клиенти може да донесе предимства в три области, считат анализаторите от Gartner. Това са анализите на данни, оптимизиране на взаимодействието с потребители и подобряване на процесите.

Докато много лидери в отделите за обслужване са загрижени предимно за потенциалното спестяване на разходи благодарение на ИИ, една от най-големите силни страни на тези технологии е способността да се анализира информация и да се правят прогнози. По този начин изкуственият интелект позволява не само да се пестят средства, но и да се увеличат доходите. Изкуственият интелект може да се използва например за персонализиране на взаимодействията, изчисляване на ценността на конкретния клиент и пренасочване на потребителите въз основа на интелигентен анализ.

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОК