Автономният кораб Mayflower прави нов опит да прекоси Атлантическия океан

Автономният кораб Mayflower (MAS), построен от ProMare и IBM

Автономният кораб Mayflower прави нов опит да прекоси Атлантическия океан

Владимир Владков
205 прочитания

Автономният кораб Mayflower (MAS), построен от ProMare и IBM


Автономният кораб Mayflower прави пореден опит за трансатлантическо пътешествие от Великобритания до САЩ, след като инженерите на компанията изтеглиха кораба до пристанището и отстраниха технически проблем.

Корабът е построен от ProMare, организация с нестопанска цел, фокусирана върху морските изследвания, и IBM. Mayflower отплава на 28 април, започвайки своето почти 5000-килиметрово пътуване без екипаж през Атлантическия океан. Но след по-малко от две седмици корабът се повреди и беше върнат в пристанището Орта на Азорските острови, на 850 мили от бреговете на Португалия, където инженерите да го проучат.

Без хора на борда, автономният кораб Mayflower (MAS) може да разчита само на многобройните си камери, датчици, контролери на оборудване и различни части от хардуер, работещи с алгоритми за машинно обучение, за да оцелее в океана. Софтуерът за компютърно зрение му помага да се движи през бурни води и да избягва обекти, които среща по пътя си.

IBM e създала когнитивния пилот, който взема всички решения на кораба, като е кръстен "AI капитан". Решенията, които "AI капитанът" взема, се основават на правилата "ако, то тогава" (if/then) и моделите за машинно обучение за разпознаване на модели, но това е нещо повече от сбора от тези части. "Капитанът" се учи от резултатите от своите решения, прави прогнози за бъдещето, управлява рисковете и усъвършенства знанията си чрез "преживения опит". И го прави, като интегрира повече входове в реално време, отколкото човек може сам.

Десетките сензорни устройства на кораба включват радар, GPS, детектори за времето и надморската височина и дълбочина на водата, както и бордови камери с висока разделителна способност, които изпращат визуални данни към компютърна зрителна система на IBM. Системата е обучена да идентифицира потенциални опасности, включително товарни кораби, риболовни траулери и дори корабни контейнери, плаващи във водата.

Използвайки алгоритми и модели, генерирани от технологията за компютърно зрение на IBM, корабът е обучен с повече от един милион морски изображения, за да разпознава други кораби, отломки, мостове и други опасности. ODM оценява международните разпоредби за предотвратяване на сблъсък по отношение на близките плавателни съдове, генерира карта на риска, показваща "небезопасни" ситуации и прави препоръки

Първият опит на Mayflower за прекосяване на океана завърши с неуспех заради механична повреда на генератора. За щастие, техническият проблем този път е бил незначителен, така че ProMare и IBM са успели да върнат кораба обратно в морето, за да подновят опита на роботизирания кораб да стигне до САЩ.

Повреден превключвател е засегнал електрическата система на Mayflower, като по този начин е намали мощността му. След като екипът е отстранил проблема, са проведени тестове, дизеловите резервоари са заредени и корабът е изпратен обратно в океана. "Към 09 часа на 20 май MAS се върна към трансатлантическото си пътешествие", заяви говорителят на IBM. Целта му е да завърши оставащото пътуване от 2500 километра за 16 дни. Сега, близо седмица след възобновяване на пътуването, корабът е изминал малко повече от половината път до Америка.

Автономният кораб Mayflower прави пореден опит за трансатлантическо пътешествие от Великобритания до САЩ, след като инженерите на компанията изтеглиха кораба до пристанището и отстраниха технически проблем.

Корабът е построен от ProMare, организация с нестопанска цел, фокусирана върху морските изследвания, и IBM. Mayflower отплава на 28 април, започвайки своето почти 5000-килиметрово пътуване без екипаж през Атлантическия океан. Но след по-малко от две седмици корабът се повреди и беше върнат в пристанището Орта на Азорските острови, на 850 мили от бреговете на Португалия, където инженерите да го проучат.

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОК