Проектът 5G-Carmen на Еврокомисията тества автономно трансгранично пътуване

5G-Carmen

Проектът 5G-Carmen на Еврокомисията тества автономно трансгранично пътуване

Пилотната схема използва 5G коридори между Италия и Австрия и Австрия и Германия

Владимир Владков
1239 прочитания

5G-Carmen


Проект, финансиран от Европейската комисия, демонстрира възможностите на 5G мрежите и периферните изчисления за задействане на някои от най-предизвикателните възможности на автономните автомобили. Тестовете на автономно шофиране са проведени в трансгранични коридори с добро 5G покритие между Италия и Австрия, както и между Австрия и Германия. Същественият елемент в тестовете е какво се случва с колите, когато те пресекат границата и сигналът от 5G мрежата бъде прехвърлен от една мобилна мрежа в друга.

Проектът 5G-CARMEN е координиран от фондация Bruno Kessler, а за неготово изпълнение са ангажирани телекомуникационните компании TIM, Magenta и Deutsche Telekom, както и технологичните доставчици Nokia, Qualcomm Technologies, NEC Laboratories и INWIT.

Трансграничните сценарии са предизвикателство за 5G мрежите. 5G-CARMEN демонстрира непрекъсваемост на услугите за всички шофьори, които преминават от една страна в друга, осигурявайки роуминг свързаност на потребителите със същото ниво на качество на услугата, предоставено на потребителите, свързани към техните домашни мрежи. Освен това непрекъснатостта на 5G услугите за автомобили, които се движат по коридора, се координира от платформите за периферни изчисления (Edge Computing).

Две от колите Stellantis-CRF са извършили "съвместни маневри в лента за движение", както и смяна на лентата, използвайки "свързано, подпомагано и автоматизирано шофиране по 5G коридора" на границите между Италия и Австрия и Австрия и Германия.

Тест на границата Куфщайн между Германия и Австрия показва, че три автомобила на BMW са изпращали непрекъснато данни за своето местоположение, скорост и намерение за смяна на лентата чрез 5G мрежа към "BMW Maneuvering Service", която следи състоянието на трафика, управлява разстоянието между превозните средства, генерира препоръчителна скорост за всички тях и решава кога е най-добрият момент за извършване на смяната на лентата. От консорциума обясняват, че автоматизираните маневри са станали възможни благодарение именни на тези разширени възприятия на превозните средства, които получават информация от други превозни средства. Това се следи от датчиците на борда на колата, а споделянето на данни се предава през 5G мрежата и директната комуникация по стандарта C-V2X.

Технологиите за тестовете включват оркестрирана платформа 5G Edge, геостанционарни услуги, AMQP Broker, услугата S-LDM (Server Local Dynamic Map), рутер за реакциите и компонент V2X. Периферните облаци са изградени от трите телекома в техните мрежови центрове за данни, съответно DT в Мюнхен, Magenta Telekom във Виена и TIM в Торино. AMQP Broker осигурява правилния и навременен обмен на съобщения между генераторите на информация (като пътни оператори и превозни средства) и потребителите (доставчици на услуги, други превозни средства).

"Фондация Bruno Kessler е много горда да ръководи този важен консорциум, на който Европейската комисия е поверила задачата да приложи един от основните цифрови 5G коридори за бъдещето на интелигентната мобилност. Истинската добавена стойност на проекта 5G-Carmen е синергията и компетенциите, вложени в системата: компании и изследователски центрове работят рамо до рамо за изграждането и развитието на новия бизнес сценарий за бъдещата екосистема на цифрова мобилна и интелигентна транспортна система, разчитаща на 5G свързаност и инфраструктура на периферните облачни ресурси (Edge-Cloud)", коментира координаторът на проекта 5G-Carmen Матео Героза.

Проект, финансиран от Европейската комисия, демонстрира възможностите на 5G мрежите и периферните изчисления за задействане на някои от най-предизвикателните възможности на автономните автомобили. Тестовете на автономно шофиране са проведени в трансгранични коридори с добро 5G покритие между Италия и Австрия, както и между Австрия и Германия. Същественият елемент в тестовете е какво се случва с колите, когато те пресекат границата и сигналът от 5G мрежата бъде прехвърлен от една мобилна мрежа в друга.

Проектът 5G-CARMEN е координиран от фондация Bruno Kessler, а за неготово изпълнение са ангажирани телекомуникационните компании TIM, Magenta и Deutsche Telekom, както и технологичните доставчици Nokia, Qualcomm Technologies, NEC Laboratories и INWIT.

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОК