Изкуственият интелект (AI) вече променя в реално време банковия сектор, като подобрява потребителското изживяване чрез възможностите, които дава по отношение на автоматизираната комуникация, сигурността и цялостното обслужване. По този начин технологията се превръща в крайъгълен камък за трансформацията на традиционните финансови организации, която те трябва да предприемат в отговор на гъвкавите модели на финтех компаниите и апетитите към финансовия сектор, демонстрирани от редица технологични гиганти. За да отговорят на модерните предизвикателства, те трябва да се превърнат в "банки на бъдещето", а за да се случи това, трябва да са наясно със стъпките, които трябва да предприемат, както и с трудностите, които ги чакат по пътя към технологичното им израстване.
Септември 2022
Докладът може да бъде свободно изтеглен в PDF тук.
А колко е важна темата доказват резултатите от проучване на Accenture, според които едва 1% от финансовите институции могат да се похвалят с ниво на зрелост на AI, достатъчно високо, за да постигат растеж и бизнес трансформация. Според същото изследване 75% от финансовите институции все още са в ранен експериментален етап на развитие на технологията.
Това изоставане може да се задълбочи, смятат експерти, заради факта, че като един от традиционните обществени сектори с голямо обществено значение банковите институции попадат под ударите на много законодателства, които ги касаят косвено. Пример за това е AI Act - европейският законодателен акт за изкуствения интелект, който налага нови регулаторни изисквания на бизнеса за използването на биометрична идентификация на хора, управлението на капитала и кредитната оценка на лицата.
Именно върху бъдещето на традиционния финансов сектор в среда на невиждана досега конкуренция и ролята, която може да играе изкуственият интелект в процеса на неговата трансформация, се фокусира и новият тематичен доклад на Digitalk "Изкуствен интелект в банките", който можете да намерите в библиотеките на Digitalk.bg и "Капитал".
Изкуственият интелект (AI) вече променя в реално време банковия сектор, като подобрява потребителското изживяване чрез възможностите, които дава по отношение на автоматизираната комуникация, сигурността и цялостното обслужване. По този начин технологията се превръща в крайъгълен камък за трансформацията на традиционните финансови организации, която те трябва да предприемат в отговор на гъвкавите модели на финтех компаниите и апетитите към финансовия сектор, демонстрирани от редица технологични гиганти. За да отговорят на модерните предизвикателства, те трябва да се превърнат в "банки на бъдещето", а за да се случи това, трябва да са наясно със стъпките, които трябва да предприемат, както и с трудностите, които ги чакат по пътя към технологичното им израстване.