Търсенето на AI платформи ще създаде пазар за 254 млрд. долара до 2032

Pixabay.com
viarami

Търсенето на AI платформи ще създаде пазар за 254 млрд. долара до 2032

За сравнение - през миналата година той беше оценен на 9,6 млрд. долара

Мария Динкова
531 прочитания

Pixabay.com

© viarami


Глобалният пазар за AI платформи се очаква да достигне 10 млрд. долара тази година и 254,14 млрд. долара след десет години. Според данни на Future Market Insights той ще се разраства с темп от 38,2% за периода между 2022 г. и 2032 г. За сравнение - през миналата година пазарът беше оценен на 9,6 млрд. долара и се очакваше да се увеличи с 4,2% между 2021 г. и 2022 г.

Според експертите ръстът на пазара се дължи на увеличаващото се търсене на системи, подпомагащи взимането на решения от страна на доставчиците на услуги и различните производители. Също така все повече играчи се фокусират върху създаването на AI платформи и нишови решения, имащи за цел да се справят със специфични фирмени проблеми.

Като цяло процесът, чрез който се разработват AI платформите, преминава през няколко етапа. На първо място е учене, включващо придобиване на информация за това как се използват данните. След това е фазата на разсъждаване, която обхваща използването на правила за достигането на приблизителни или конкретни изводи. Последната стъпка е самокоригиране.

Пазарните фактори

Един от основните двигатели за развитието на пазара за AI платформи е увеличеното търсене на базирани на изкуствен интелект решения и продукти. Друг фактор за бурното му разрастване е огромният обем от данни, достъпни и разработени чрез използването на хардуер или подобни други ресурси. Това помага AI платформите да работят с пълна ефективност и да постигнат най-добрите възможни резултати.

Също така глобалният технологичен напредък, включително при изкуствения интелект, се очаква да доведе но още повече AI иновации и допълнително да подпомогне растежа на пазара на AI платформи.

Не на последно място, друга причина за възходящата тенденция е фактът, че този тип решения предлагат улеснение на работните задачи и подпомагат създаването на интелигентни бизнес процеси.

От друга страна, развитието на AI пазара се сблъсква и с някои ограничения. От една страна, трудности създава недостига на кадри със специфични умения. От друга страна, компаниите повече се насочват към разработката на популярни приложения, което пречи на свой ред на развиването на по-специфични такива.

Регионално развитие

Експертите сегментират пазара на AI платформи в няколко региона - Северна Америка, Латинска Америка, Европа, Русия и Общността на независимите държави, Азиатско-Тихоокеанския район, Япония, Близкия изток и Африка.

Не е изненадващо, че в прогнозирания период най-голям пазарен дял при платформите с изкуствен интелект се очаква да има Северна Америка в резултат на ранното внедряване на технологията, а също така на увеличаващия се брой значими играчи в региона. Сред основните участници на пазара са Oracle Corporation, Microsoft Corporation, IBM, Google LLC, Infosys Limited, Amazon Web Services, Wipro Limited, Baidu Inc., Cloudera Inc. и Informatica LLC.

Вече виждаме и редица примери за развитието на AI платформите. През август 2020 г. Google Cloud разшири партньорството си с Best Buy във връзка с нейната платформа Enterprise Data Platform. Вследствие на сътрудничеството компаниите ще могат да предложат на потребителите подобрено технологично по-персонализирано изживяване при пазаруване чрез използване на изкуствен интелект и анализи. Отделно през април същата година Siemens обяви, че нейната MindSphere е достъпна в Alibaba Cloud. Очаква се успешното внедряване и функциониране на платформата да подпомогне индустриалния Интернет на нещата в Китай.

Глобалният пазар за AI платформи се очаква да достигне 10 млрд. долара тази година и 254,14 млрд. долара след десет години. Според данни на Future Market Insights той ще се разраства с темп от 38,2% за периода между 2022 г. и 2032 г. За сравнение - през миналата година пазарът беше оценен на 9,6 млрд. долара и се очакваше да се увеличи с 4,2% между 2021 г. и 2022 г.

Според експертите ръстът на пазара се дължи на увеличаващото се търсене на системи, подпомагащи взимането на решения от страна на доставчиците на услуги и различните производители. Също така все повече играчи се фокусират върху създаването на AI платформи и нишови решения, имащи за цел да се справят със специфични фирмени проблеми.

Най-новото

Google инвестира в стартъпа Anthropic, ще конкурира ChatGPT

Google инвестира в стартъпа Anthropic, ще конкурира ChatGPT

  • 0
  • 190









Още от Digitalk ›
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОК