Pixabay.com
MorningbirdPhoto

Новият AI на Meta побеждава хората в стратегическа игра

Cicero може да предвижда ходове и дори да познава, ако друг играч блъфира

Мария Динкова
591 прочитания

Pixabay.com

© MorningbirdPhoto


AI технологиите отдавна могат да побеждават дори и най-добрите в игри като шах и покер, използвайки самообучение. Въпреки това стратегическите игри, които изискват сътрудничество между участниците, налагат един по-различен подход. Именно в тази насока Meta фокусира своите усилия при разработката на последния си изкуствен интелект Cicero, който се справя по-добре от хората в стратегическата игра Diplomacy.

Това се смята за значително постижение, тъй като играта изисква сериозни преговорни умения, което предполага, че новата технология има добро езиково разбиране, което е предпоставка да спечели играта. За целта в Meta са използвали AI модели за стратегическо мислене и обработка на естествен език. Изкуственият интелект е обучен с 2,7 млрд. параметъра в продължение на 50 хил. онлайн игри на webDiplomacy.net.

"Cicero може да заключи например, че по-късно в играта ще се нуждае от подкрепата на един конкретен играч, и след това може да изготви стратегия да спечели благоразположението на този човек - и дори да разпознае рисковете и възможностите, които този играч вижда от своята гледна точка", обясняват от Meta.

Разработката

Обикновено при този тип игри се прилага контролирано обучение, което обаче според Meta води до много слаб или силно уязвим опонент. В тази връзка гигантът решава да използват друг подход - итеративен алгоритъм за планиране, който балансира последователността на диалога с рационалността.

В резултат на това изкуственият интелект може да предвижда не само ходовете, които другите играчи вероятно ще направят, но също така действията, които според тези играчи самият Cicero ще предприеме.

В крайна сметка той може да преговаря, дава съвети, споделя информация и постига споразумения с другите играчи, а също така да преценява дали някой блъфира. При тест сред 19 състезатели изкуственият интелект успява да финишира втори.

Бъдещо приложение

"Cicero отбелязва началото на нова ера за изкуствения интелект, който може да си сътрудничи с хора в игрите, използвайки стратегическо мислене и обработка на естествен език, а наученото от подобни технологии може един ден да доведе до интелигентни асистенти, които мога да сътрудничат с хора", посочват от Meta.

По отношение на по-широкото приложение на Cicero от технологичния гигант посочват, че изследването може да облекчи комуникационните бариери между хората и AI. Също така технологията може да се използва при видеоигри, в които неигралният персонаж (NPC) да говори точно като човек, разбирайки мотивациите на играча и адаптирайки се към тях.

Освен това технологията зад Cicero може да бъде използвана при гласови асистенти, позволявайки на изкуственият интелект да разговаря с хората за дълъг период от време и да предава знания. Въпреки това от технологичния гигант изтъкват, че Cicero е далеч от съвършен и има още поле за подобрения.

AI технологиите отдавна могат да побеждават дори и най-добрите в игри като шах и покер, използвайки самообучение. Въпреки това стратегическите игри, които изискват сътрудничество между участниците, налагат един по-различен подход. Именно в тази насока Meta фокусира своите усилия при разработката на последния си изкуствен интелект Cicero, който се справя по-добре от хората в стратегическата игра Diplomacy.

Това се смята за значително постижение, тъй като играта изисква сериозни преговорни умения, което предполага, че новата технология има добро езиково разбиране, което е предпоставка да спечели играта. За целта в Meta са използвали AI модели за стратегическо мислене и обработка на естествен език. Изкуственият интелект е обучен с 2,7 млрд. параметъра в продължение на 50 хил. онлайн игри на webDiplomacy.net.

Споразумението между съдружниците на стартъпа създава яснота в отношенията им
Съдържание за Адвокатско дружество "Динова, Русев и съдружници"
Tobel - управление на територията в умния град
Съдържание от Mapex

Най-новото







84% от компаниите - жертва на кибератаки

84% от компаниите - жертва на кибератаки

  • 0
  • 164



Още от Digitalk ›
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОК