Meta обучи изкуствен интелект да лъже и да гради стратегии

PixaBay.com
LionFive

Meta обучи изкуствен интелект да лъже и да гради стратегии

Способността за преговори може да подобри бъдещите чатботове, считат от компанията

Александър Главчев
465 прочитания

PixaBay.com

© LionFive


Meta е обучила AI система да играе настолна игра, която включва чат с други играчи, за да ги убеждава да подкрепят нейни стратегии... и след това включително да ги предава, за да реализира своите. Според публикация в нейния блог разработката, част от нейния проект Cicero, описван като първия AI агент, можещ да играе на човешко ниво, използвайки дипломация и израждайки доверие, може да има потенциал в бъдеще при създаването на подобрени виртуални асистенти, комбиниращи използване на технологии като обработка на естествен език и стратегическо планиране.

В статия в списание Science от Meta обясняват, че Cicero е постигнал представяне на човешко ниво в стратегическата настолна игра Diplomacy в онлайн лига, където е изиграл 40 сесии срещу 82 души, класирайки се в топ 10% от участниците, които са играли повече от една сесия.

Diplomacy изправя седем играчи един срещу друг за контрол над картата на Европа. Всеки ход започва с преговори на участниците за подкрепа на техните планове и завършва с опитите им за изпълнение на своите планове. Без подкрепата на други играчи много от тези ходове се провалят.

Според компанията играта представлява предизвикателство за изкуствения интелект, тъй като победата изисква да разбира дали опонентите му блъфират, или строят стратегията си по определен начин, за да спечелят играта. Системата е трябвало да изгражда определено ниво на емпатия, докато играе, за да формира сътрудничества с други играчи - нещо, което не е необходимо например при други игри като шаха.

Cicero е изграден върху два основни технологични компонента - стратегическо мислене и обработка на естествен език. Докато машината за стратегическо разсъждение прогнозира ходовете на други играчи и използва тази информация, за да формира своя собствена стратегия, машината за обработка на естествен език генерира съобщения и анализира комуникациите с други играчи, за да преговаря и да постига споразумение.

За да помогнат на агента да генерира подходящи разговори, изследователите са използвали модел за генериране на естествен език с 2,7 млрд. параметъра, предварително обучен върху текстове от интернет, и са го прецизирали чрез реални разговори между играчи в над 40 хил. игри в webDiplomacy.net.

Meta е обучила AI система да играе настолна игра, която включва чат с други играчи, за да ги убеждава да подкрепят нейни стратегии... и след това включително да ги предава, за да реализира своите. Според публикация в нейния блог разработката, част от нейния проект Cicero, описван като първия AI агент, можещ да играе на човешко ниво, използвайки дипломация и израждайки доверие, може да има потенциал в бъдеще при създаването на подобрени виртуални асистенти, комбиниращи използване на технологии като обработка на естествен език и стратегическо планиране.

В статия в списание Science от Meta обясняват, че Cicero е постигнал представяне на човешко ниво в стратегическата настолна игра Diplomacy в онлайн лига, където е изиграл 40 сесии срещу 82 души, класирайки се в топ 10% от участниците, които са играли повече от една сесия.

Как да защитим работата на модерната фабрика
Съдържание от КОНТРАКС
Интелигентното видеонаблюдение влиза в умните фабрики
Съдържание от Коника Минолта Бизнес Солюшънс България
ERP системите в сърцето на умната фабрика
Съдържание от Тим ВИЖЪН България

Най-новото






ChatGPT изправя Google и Meta на нокти

ChatGPT изправя Google и Meta на нокти

  • 1
  • 146




Още от Digitalk ›
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОК