През последните няколко седмици редица големи банки решиха да ограничат използването на чатбота ChatGPT на OpenAI от своите служители. Причината за мярката е притеснението на финансовите организации по отношение на технологията, включително споделянето на чувствителни данни, което може да доведе до глоби от регулаторните органи.
ChatGPT, който представлява AI чатбот, може да генерира текстови отговори на запитания от страна на потребителите, като технологията получи широка популярност след старта през ноември миналата година. В същото време обаче се появиха опасения за последствията, които този тип решения могат да имат, сред някои индустрии, включително и при финансовите услуги.
JPMorgan беше първата организация, която въведе подобно ограничение на своите кадри. Оттам посочиха, че действията й са част от "обичайното управление, свързано със софтуер на трети страни". Въпреки това се появи информация, че банката се опасява от споделяне на чувствителни потребителски данни и потенциални санкции от страна на американските регулаторни органи.
Други американски банки, които блокират използването на ChatGPT, включват Bank of America, CitiGroup, Goldman Sachs и Wells Fargo. Някои предприемат краен подход, като изцяло забраняват достъпа на служителите до чатбота, други пък стартират процес за оценка на технологията, за да определят безопасен начин за нейното прилагане от служителите.
Ограниченията идват на фона на големите глоби, налагани заради неодобрено използване на социалните мрежи в комуникацията на банковите служителите. В САЩ властите санкционираха с повече от 1 милиард долара на няколко фирми от Уолстрийт и също така поискаха редица хедж фондове да следят устройствата на своите кадри за доказателства за използването на приложения като WhatsApp за извършване на транзакции и търговии.
В Европа също някои финансови институции предпочетоха да блокират използването на ChatGPT, като сред тях е и Deutsche Bank. Миналата седмица пък Централната банка на Ирландия стана последната финансова институция, която забрани използването на ChatGPT заради своите правила за киберсигурност. Говорителят на организацията посочи, че тя е "въвела подходящи технически и организационни мерки, за да гарантира постоянната защита на банката". Също така стана ясно, че други три ирландски банки - AIB, Permanent TSB и Bank of Ireland, обмислят подобни мерки.
От друга страна, финансовите институции определено не отхвърлят възможностите и улесненията, които изкуственият интелект предлага. Експертите очакват все пак повече финансови организации да прилагат решенията от типа на ChatGPT, след като законодателната среда стане по-ясна.
Банките обаче не са единствените, които подхождат по-предпазливо към иновативната AI технология. Училищата също ограничават използването й заради притеснения от "преписване" от изкуствения интелект.
Отделно технологичния гигант Amazon също предприемат стъпки за ограничаване използването на чатбота поради опасения от споделяне на чувствителни фирмени данни или компютърен код с AI технологията. От компанията коментираха, че са открили отговори на ChatGPT, които, изглежда, са базирани на конфиденциална информация на Amazon.
През последните няколко седмици редица големи банки решиха да ограничат използването на чатбота ChatGPT на OpenAI от своите служители. Причината за мярката е притеснението на финансовите организации по отношение на технологията, включително споделянето на чувствителни данни, което може да доведе до глоби от регулаторните органи.
ChatGPT, който представлява AI чатбот, може да генерира текстови отговори на запитания от страна на потребителите, като технологията получи широка популярност след старта през ноември миналата година. В същото време обаче се появиха опасения за последствията, които този тип решения могат да имат, сред някои индустрии, включително и при финансовите услуги.