Pixabay.com
Pexels

Технологиите в модната електронна търговия през 2023

Автоматизацията и прогнозирането на търсенето са само част от иновациите, които ще преобладават в сектора през тази година

Мария Карашанова
499 прочитания

Pixabay.com

© Pexels


Подобно на всяка друга сфера и модната не остава незасегната от съвременните технологии. Вече дори станахме свидетели и на модно ревю Fashion X AI в Хонконг, което представи дизайнерски облекла, изработени от изкуствен интелект. Отделно електронната търговия напълно преобрази пазаруването на дрехи и аксесоари, а допълнителното внедряване на дигитални инструменти се превърна в основа за развитието на бизнеса.

По пътя към по-нататъшната си трансформация модната електронна търговия през 2023 ще трябва да приоритизира върху коя област на технологията да се концентрира. "Електронната търговия и модата се преобразяват. Първо, ние вярваме, че универсалният модел в света на онлайн търговията с мода вече е остарял и че технологията прави по икономичен и лесен начин да се създаде лична оферта за всеки уникален потребител. Второ, GLAMI популяризира модерното машинно обучение, като по този начин преодолява пропастта между изследвания и приложения, между сложни модели и лесни за използване функции", споделя Антонин Хосковец, ръководител на AI екипа на модната търсачка GLAMI.

Ето кои ще бъдат технологичните акценти, които ще преобладават в сектора през 2023:

Автоматизация и дигитализация на оперативни процеси

Темата за използването на автоматизация и изкуствен интелект в ежедневните оперативни процеси понякога се пренебрегва поради по-вълнуващи иновации като метавселена или виртуалната реалност. Въпреки че това са възможности, които определено заслужават да бъдат проследени с голямо внимание, въздействието на технологиите върху вътрешните оперативни процеси може да бъде още по-забележимо от бизнес гледна точка - от прогнозиране на търсенето от страна на потребителите и ценова стратегия до операции, свързани с транспорт и доставка.

Прогнозиране на търсенето

Намирането на баланс между науката и човешкия допир никога не е лесно. Модната марка Finesse.us например използва AI, за да предвиди какви модели да произвежда, но анализира и мнението на клиентите.

Хиперперсонализация

Подобряването на клиентското изживяване без съмнение е друг добър пример за приложение на технологиите в модната електронна търговия. Днес потребителите все повече се натоварват от наличието на твърде богат избор от модни марки. Един от начините за справяне с това е адаптирането на съдържанието и изживяването на потребителя чрез използване на данни от първа ръка и AI.

Персонализираната оферта не само подобрява изживяването на клиентите, но и повишава процента на реализация, което води до по-високи продажби. За да се възползват от това, марките ще трябва да инвестират стратегически във всичките си оптимизации на данни и анализи - от събирането до внедряването им. Резултатът от внедряването на лични препоръки в платформата на GLAMI например води до +20% увеличение на приходите на потребител, споделят от компанията.

Какви са стъпките по пътя към хиперперсонализацията?

  • Събиране на данни - поверителността на данните и новите разпоредби поставят дилемата как да събираме данни отговорно. Ключът е да се събират данните по надежден начин и да се предлага нещо в замяна.
  • Анализиране на данни - след събирането и съхраняването на данни с уникални идентификатори усъвършенстваните AI модели и алгоритмите за машинно обучение трябва да продължат и да анализират и данните за поведението на клиентите.
  • Доставяне на резултати за клиентите - това са инструменти за предоставяне на персонализация на всеки клиент и създаване на преживявания, които стимулират ангажираността на клиентите и в крайна сметка - лоялността им.


В тази връзка от GLAMI дават пример и как те са увеличили събирането на данни от първа ръка: компанията стартира специална викторина, чрез която посетители да могат да избират любимите си марки, размери и други модни предпочитания. В резултат на това всеки клиент може да види селекция от продукти по свой вкус сред стотици електронни магазини и да се ориентира в огромното море от оферти, за да открие нови марки.

Подобно на всяка друга сфера и модната не остава незасегната от съвременните технологии. Вече дори станахме свидетели и на модно ревю Fashion X AI в Хонконг, което представи дизайнерски облекла, изработени от изкуствен интелект. Отделно електронната търговия напълно преобрази пазаруването на дрехи и аксесоари, а допълнителното внедряване на дигитални инструменти се превърна в основа за развитието на бизнеса.

По пътя към по-нататъшната си трансформация модната електронна търговия през 2023 ще трябва да приоритизира върху коя област на технологията да се концентрира. "Електронната търговия и модата се преобразяват. Първо, ние вярваме, че универсалният модел в света на онлайн търговията с мода вече е остарял и че технологията прави по икономичен и лесен начин да се създаде лична оферта за всеки уникален потребител. Второ, GLAMI популяризира модерното машинно обучение, като по този начин преодолява пропастта между изследвания и приложения, между сложни модели и лесни за използване функции", споделя Антонин Хосковец, ръководител на AI екипа на модната търсачка GLAMI.

Споразумението между съдружниците на стартъпа създава яснота в отношенията им
Съдържание за Адвокатско дружество "Динова, Русев и съдружници"
Tobel - управление на територията в умния град
Съдържание от Mapex

Най-новото


Vivacom с комбинирани услуги за малкия бизнес

Vivacom с комбинирани услуги за малкия бизнес

  • 0
  • 116








Още от Digitalk ›
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОК