Pixabay.com
geralt

IBM пуска генеративен AI в обновената си платформа Watsonx

Подходът на компанията е основан на използването на базови модели, които бизнесът да надгражда спрямо своите нужди

Мария Карашанова

Pixabay.com

© geralt


IBM обяви пускането на обновената си платформа Watsonx, която включва технологии и услуги, имащи за цел да помогнат на организациите да създават и управляват AI модели, включително генеративен AI. Ключова част от новото решение е IBM Watsonx AI, която осигурява библиотеки с базови модели. По този начин фирмите могат да избират измежду вече предварително обучени модели, които да бъдат прецизирани спрямо техните нужди за разработване на корпоративни приложения.

При работата по библиотеката с модели IBM си партнира с Hugging Face, за да предостави достъп до отворени AI модели на корпоративните потребители на IBM. Моделите на Watsonx AI включват и Watson Code Assistant - инструмент за кодиране с генеративен AI, който ще бъде интегриран с продуктите Red Hat Ansible на IBM, за да помогне на разработчиците да автоматизират работните си процеси.

Платформата Watsonx включва също така услуги, които ще помогнат на организациите да използват собствените си данни и да си гарантират надеждно управление на достъпа и неприкосновеността.

По думите на главния изпълнителен директор Арвинд Кришна напоследък има много вълнение около темата за изкуствения интелект. "Въпреки това при нашите корпоративни клиенти има и известна предпазливост, особено при тези от регулираните отрасли и тези, които много държат на точността и мащабирането", допълва той, цитиран от VentureBeat.

Приложение на AI в организации

Кришна обяснява, че подходът на IBM е насочен към нуждите на корпоративните потребители, а не към създаването на обща платформа за генеративен изкуствен интелект, която да е предназначена за широката публика. В този смисъл платформата цели да отговори на нуждите на бизнеса за приложение на иновацията.

Затова в основата на подхода на IBM е използването на базови модели. През последните няколко години IBM изграждаше свои собствени базови модели и дори създаде свой собствен суперкомпютър, за да подпомогне разработването им. Основната идея е изграждане на много голям езиков модел (LLM), който може да служи като основа за специфични случаи на употреба. По думите на Кришна Watsonx AI предоставя своеобразна "работна маса", за да подпомогне организациите при корпоративните приложения на технологията.

Според Кришна Watsonx позволява на организациите да използват потенциала на LLM и генеративния AI, като същевременно им осигурява много по-голям контрол върху данните. В допълнение компанията се стреми да предостави генеративен изкуствен интелект, който може да работи в инсталациите или в публичен облак, за да помогне, за да се гарантира повече неприкосновеност.

Отговорен AI

На следващо място IBM поставят сериозен акцент и върху нуждата от управление, която е покрита в платформата Watsonx. Всъщност управлението включва всичко, което е необходимо на една организация, за да има отговорен изкуствен интелект - в това число управление на жизнения цикъл и откриване на отклонения в моделите. Това позволява да се разполага с информация с какви точно данни моделът е бил обучен и какви резултати дава.

"Независимо от това какво прави даден модел, можете да го свържете с управлението на Watsonx, което ви дава представа за произхода на данните, коментира Роб Томас, главен търговски директор в IBM. Смятаме, че това ще бъде ключова част от начина, по който компаниите внедряват изкуствения интелект, а именно да го правят по премерен и отговорен начин."

AI за увеличена продуктивност

Не на последно място от IBM разглеждат изкуствения интелект и като средство за увеличаване на продуктивността, което ще помогне на хората да могат да свършат повече работа. Например базовите модели могат да бъдат от голяма помощ в сферата на киберсигурността, но няма да заменят нуждата от хора, а по-скоро ще ускорят значително производителността на анализаторите. В този смисъл засега поне не стои въпросът за замяна на хората от машини.

В същото време интересът на бизнеса към възможностите за внедряване на технологията продължава да се увеличава през последните месеци. "Повечето клиенти сега търсят начини как да внедрят това в предприятията си и как да се възползват от него", посочва още Кришна. "Виждаме вълнението на нашите клиенти и мисля, че това е най-големият сигнал, че това е революция и значителна стъпка напред."

IBM обяви пускането на обновената си платформа Watsonx, която включва технологии и услуги, имащи за цел да помогнат на организациите да създават и управляват AI модели, включително генеративен AI. Ключова част от новото решение е IBM Watsonx AI, която осигурява библиотеки с базови модели. По този начин фирмите могат да избират измежду вече предварително обучени модели, които да бъдат прецизирани спрямо техните нужди за разработване на корпоративни приложения.

При работата по библиотеката с модели IBM си партнира с Hugging Face, за да предостави достъп до отворени AI модели на корпоративните потребители на IBM. Моделите на Watsonx AI включват и Watson Code Assistant - инструмент за кодиране с генеративен AI, който ще бъде интегриран с продуктите Red Hat Ansible на IBM, за да помогне на разработчиците да автоматизират работните си процеси.

Най-новото








Дали 2023 ще бъде годината на стартъпите в инфраструктурата

Дали 2023 ще бъде годината на стартъпите в инфраструктурата

  • 0


Още от Digitalk ›
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОК