Pixabay.com
fotoblend

Колко харчат европейските компании за генеративен AI

Фирмите в Европа обаче се затрудняват да намерят подходящите специалисти, които да подкрепят въвеждането на иновацията

Мария Карашанова

Pixabay.com

© fotoblend


Европейските компании увеличават инвестициите си в иновации в областта на генеративния изкуствен интелект с най-бързи темпове досега, като се опитват да намалят изоставането си от американските фирми. Това показват резултатите от глобално проучване, проведено от Accenture сред 2300 висши мениджъри.

Генеративният изкуствен интелект доминира в технологичните бюджети на европейските компании, като 91% от тях са отделили значителна част за него тази година, в сравнение с 87% в САЩ. Освен това броят на AI патентите, подадени в Европа между 2016 г. и 2021 г., е нараснал с 53%.

Проучването установява още, че европейските държави изостават от САЩ по отношение на готовността си да "увеличат мащаба" на използването на генеративния изкуствен интелект, като 17% са готови да го направят, в сравнение с 30% от другата страна на Атлантическия океан.

Докато правилното разработване на стратегии за данните и изграждането на цифрово ядро са най-големите предизвикателства за организациите в Европа и САЩ, достъпът до таланти представлява по-голяма трудност за компаниите на Стария континент. 42% от европейските фирми посочват липсата на подходящи кадри като основно предизвикателство, в сравнение с 34% в САЩ.

За да се справят с това, европейските компании са ускорили инвестициите си в обучение на персонала за използване на инструменти с генеративен AI в ежедневната си работа, като според резултатите 66% ще въведат специално обучение за генеративен изкуствен интелект през 2023 г., а 49% ще предложат обучение на служителите за използване на технологията на работното място.

В допълнение предприятията в Европа планират да увеличат още повече бюджетите си за генеративен АI през следващите две години, като 94% от тях очакват да отделят значителна или доста голяма част от технологичните средства за инвестиране в иновацията - в сравнение с 91% в Северна Америка.

"При положение че 40% от всички работни часове ще бъдат повлияни от големи езикови модели като Chat GPT, е ясно каква стойност има тази технология за предприятията, техните служители и клиенти. Европейските компании набират скорост в надпреварата при генеративния изкуствен интелект, като иновациите в областта в Европа отбелязват най-бързия си ръст досега", коментира Жан-Марк Олание, главен изпълнителен директор на Accenture Europe, цитиран от ComputerWeekly.

По думите му, за да извлекат действителна стойност от генеративния изкуствен интелект, компаниите се нуждаят от силно цифрово ядро от облачни решения и данни, като същевременно гарантират, че то се прилага отговорно. В същото време обаче много европейски компании все още изграждат основата си от данни, което затруднява експериментирането с технологията и се превръща в проблем, който трябва да бъде решен.

"Не става въпрос обаче за това да имаме готова самостоятелна технологична стратегия", отбелязва още Олание. "Става въпрос за преоткриване на бизнеса, поставяне на цифровите технологии в сърцето му и разработване на целенасочена и цялостна стратегия за иновации. Това означава да се препроектират работните места и задачите и да се подкрепят хората в преквалификацията, за да се гарантира, че бизнесът е добре подготвен да възприеме AI технологията."

Accenture инвестира значителни средства в изкуствен интелект на фона на огромното търсене на услуги от страна на бизнеса. През юни компанията обяви, че ще вложи 3 милиарда долара в рамките на три години, което ще включва и добавяне на 40 000 AI експерти към работната сила, придобивания и обучение на съществуващия персонал. Освен това тя създаде AI лаборатория в Брюксел, за да разработва услуги в цяла Европа, насочени към здравеопазването, публичния сектор и НАТО.

Европейските компании увеличават инвестициите си в иновации в областта на генеративния изкуствен интелект с най-бързи темпове досега, като се опитват да намалят изоставането си от американските фирми. Това показват резултатите от глобално проучване, проведено от Accenture сред 2300 висши мениджъри.

Генеративният изкуствен интелект доминира в технологичните бюджети на европейските компании, като 91% от тях са отделили значителна част за него тази година, в сравнение с 87% в САЩ. Освен това броят на AI патентите, подадени в Европа между 2016 г. и 2021 г., е нараснал с 53%.

Най-новото

5 начина да се защити облачният бекъп

5 начина да се защити облачният бекъп

  • 0


И ЦРУ разработва генеративен чатбот

И ЦРУ разработва генеративен чатбот

  • 0



ЕС блокира сливането на Booking.com и eTravel

ЕС блокира сливането на Booking.com и eTravel

  • 1

Джон Кармак: Изкуствен интелект на човешко ниво - около 2030 г.

Джон Кармак: Изкуствен интелект на човешко ниво - около 2030 г.

  • 0

Как ще се оформи цифровото бъдеще на Европа според GSMA

Как ще се оформи цифровото бъдеще на Европа според GSMA

  • 0


Още от Digitalk ›
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОК