Във вторник, в разговор с висшия офицер на ВВС на САЩ, отговарящ за космическите изследвания, изпълнителният директор на SpaceX Илон Мъск обясни нагледно защо компанията му си е поставила като краткосрочен приоритет разработването на голяма ракета, способна да бъде изстрелвана и приземявана многократно като самолет от гражданската авиация.
"С цялото ми уважение към космоса, мисля, че в момента имаме само един проблем – невъзможността да създадем орбитална ракета за многократна употреба. Това е Светият граал на космическата индустрия", коментира Мъск в разговора си с генерал-лейтенант Джон Томпсън по време на Деня на космическите пилоти. По думите на Мъск SpaceX вече е постигнала определен напредък по отношение на повторната употреба на двигателите, но те са само една част от цялата конструкция, макар и основна.
"Изключително важно е да създадем ракета за многократна употреба. Най-малкото гигантски кораб за многократна употреба би струвал много по-малко в сравнение с по-малък апарат за еднократни мисии", категоричен е Мъск.
Изпълнителният директор на SpaceX посочи Starship, ракета от следващо поколение, разработвана от SpaceX, като ключ към създаването на истински космически кораб. Определяйки проекта като "изключително амбициозен", Мъск вижда в него кулминацията на своята визия за SpaceX – развиването на способности за изпращане на хора до Луната и Марс.
Президентът на SpaceX - Гуен Шотуел – от своя страна обяви съвсем наскоро, че компанията иска да изпрати Starship в орбита в рамките на следващата година. "Целта ни е да направим кацане на Луната преди 2022 г., а скоро след това да повторим мисията, но с товари и хора", обяснява тя.
Ако SpaceX успее да създаде ракета за многократно изстрелване, това би могло да приравни космическото пътуване с това със самолет и би свело основните разходи на компанията до поддръжката и презареждането с гориво. В момента, изстрелването на модела Falcon 9 на SpaceX струва над 62 милиона долара. Ако Starship успее да се превърне в космически кораб за многократна употреба, по думите на Мъск като най-голям разход ще остане презареждането с гориво, което ще възлиза на около 900 000 долара – минимална част от днешните разходи за изстрелване.
Във вторник, в разговор с висшия офицер на ВВС на САЩ, отговарящ за космическите изследвания, изпълнителният директор на SpaceX Илон Мъск обясни нагледно защо компанията му си е поставила като краткосрочен приоритет разработването на голяма ракета, способна да бъде изстрелвана и приземявана многократно като самолет от гражданската авиация.
"С цялото ми уважение към космоса, мисля, че в момента имаме само един проблем – невъзможността да създадем орбитална ракета за многократна употреба. Това е Светият граал на космическата индустрия", коментира Мъск в разговора си с генерал-лейтенант Джон Томпсън по време на Деня на космическите пилоти. По думите на Мъск SpaceX вече е постигнала определен напредък по отношение на повторната употреба на двигателите, но те са само една част от цялата конструкция, макар и основна.