Астрономи за първи път наблюдават директно развитието на планета-бебе

2M0437b е разположена на "едва" няколко милиона години

Иван Гайдаров
810 прочитания

Астрономите са изследвали млади планети и преди, но те рядко са били чак толкова млади и толкова лесни за наблюдение. CBS News съобщава, че екип, ръководен от University of Hawaii, е открил 2M0437b - една от най-младите планети, откривани някога, на "само" няколко милиона години. Планетата-бебе е открита в облака Телец и е толкова млада, че все още излъчва топлина от раждането си.

Това е много рядък шанс за директно наблюдение на един толкова млад свят. Изследователите все още ще имат нужда от специална оптика, за да компенсират земната атмосфера, но няма да се налага да използват звездата-домакин, за да изследват планетата. В помощ на учените е и фактът, че 2M0437b е около сто пъти по-далеч от звездата си, отколкото Земята от Слънцето, което намалява шансовете отношенията на двете космически тела да окажат влияние върху резултатите от изследването.

Учените за първи път забелязват планетата през 2018 г. с помощта на телескопа Subaru, но прекарват следващите три години, използвайки обсерваторията "Кек" и други телескопи на Хавайските острови, за да проследят планетата и да потвърдят, че е свързана със своята звезда-домакин.

Бъдещите наблюдения биха могли да хвърлят повече светлина върху това как се формират и развиват планетите.

Най-новото