Рязък спад на търсенето на лаптопи отчита анализаторската компания Canalys. По нейни данни свиването е с 18,6% през второто тримесечие на 2022 г. Допълва се, че продажбите на преносими компютри спадат в продължение на три последователни тримесечия. През втората четвърт на 2022 г. са доставени 54,5 млн. такива устройства.
Canalys не коментират каква е причината за настоящата ситуация на световния пазар на преносими компютри. Уточнява се само, че проблемът е от глобален характер. Вероятно става дума за ръста на инфлацията, която удари глобалната икономика именно през второто тримесечие на 2022 г. Предпоставките за нея обаче се появиха още в средата на първото тримесечие.
Ръстът на инфлацията е следван неумолимо и от повишаване на цените на всички стоки и електронните продукти не са изключение. В такива условия потребителите предпочитат да използват старите си устройства, отлагайки покупката на нови.
Според Canalys всички големи производители са изправени пред спад в доставките. Такава динамика отчитат както китайските и американските доставчици, така и компаниите от Тайван.
Китайската Lenovo, която навлезе в сегмента на персоналните компютри, купувайки купувайки бизнеса на IBM преди 18 години, в момента държи първото място при доставките на лаптопи. През второто тримесечие на 2022 г. тя е била с 24% дял от пазара, отчитайки 18% спад на годишна база.
Втора е американската HP Inc. с пазарен дял от 18%. През второто тримесечие тя е доставила с 35% по-малко лаптопи, отколкото година по-рано, като това е най-лошият резултат по този показател сред петте най-големи доставчика на преносими компютри.
Трета е Dell със 17% дял и 6% спад в продажбите. Следват тайванските Acer (8% дял и 5% спад) и Asus (8% дял и 21% спад).
На китайския пазар на преносими компютри, един от най-големите в света, ситуацията е малко по-различна. Lenovo е на първо място (37%), следван от Dell (11%) и Huawei (10%), докато Asus (9%) и HP (7%) в края на челната петица. Не на последно място, в Китай Dell отчита 1% увеличение на доставките, докато доставките на Huawei нарастват с впечатляващите 101%. Останалите отчитат спад: -9% за Lenovo, -17% за Asus и -2% за HP.
Рязък спад на търсенето на лаптопи отчита анализаторската компания Canalys. По нейни данни свиването е с 18,6% през второто тримесечие на 2022 г. Допълва се, че продажбите на преносими компютри спадат в продължение на три последователни тримесечия. През втората четвърт на 2022 г. са доставени 54,5 млн. такива устройства.
Canalys не коментират каква е причината за настоящата ситуация на световния пазар на преносими компютри. Уточнява се само, че проблемът е от глобален характер. Вероятно става дума за ръста на инфлацията, която удари глобалната икономика именно през второто тримесечие на 2022 г. Предпоставките за нея обаче се появиха още в средата на първото тримесечие.