В рамките на няколко дни големите технологични компании "Ай Би Ем", "Майкрософт" и "Амазон" се отказаха от технологиите си за лицево разпознаване или наложиха забрана на полицейските служби в САЩ да ги използват. Каква беше причината за това? По темата разговаряме с редактора на CIO и Computerworld Иван Гайдаров в епизод 24 на подкаста ICTalks.
"Натискът въру всички измерения на изкуствения интелект, каквото е лицевото разпознаване, се увеличава от известно време. Има и доста национални инициативи в тази посока. Отделно, проблеми, свързани с лицевото разпознаване на компаниите бяха разкрити много пъти и то от институции като Масачузетския технологичен институт", коментира Иван Гайдаров. От института са доказали, че софтуерът и на трите компании има проблем да различава цветнокожи хора, което според Гайдаров означава, че базата, върху която е обучаван този изкуствен интелект, не е правилно подбрана. "И с оглед на ситуацията в САЩ и тази вълна, която се надигна срещу расизма, това беше съвсем очаквано. Големите компании винаги искат да бъдат на вълната и гледат какви са потребителските настроения", смята още той.
И още - как стои въпросът с лицевото разпознаване в другите държави? И защо точно сега и дали щяха да се откажат от тези технологии ако не беше смъртта на Джордж Флойд и последвалите масови протести в САЩ? Как ще се развиват технологиите за лицево разпознаване и наистина ли компаниите окончателно ще се откажат от тях или по-скоро ще търсят начини да ги направят по-прецизни?
Слушайте новия епизод на ICTalks тук:
В рамките на няколко дни големите технологични компании "Ай Би Ем", "Майкрософт" и "Амазон" се отказаха от технологиите си за лицево разпознаване или наложиха забрана на полицейските служби в САЩ да ги използват. Каква беше причината за това? По темата разговаряме с редактора на CIO и Computerworld Иван Гайдаров в епизод 24 на подкаста ICTalks.
"Натискът въру всички измерения на изкуствения интелект, каквото е лицевото разпознаване, се увеличава от известно време. Има и доста национални инициативи в тази посока. Отделно, проблеми, свързани с лицевото разпознаване на компаниите бяха разкрити много пъти и то от институции като Масачузетския технологичен институт", коментира Иван Гайдаров. От института са доказали, че софтуерът и на трите компании има проблем да различава цветнокожи хора, което според Гайдаров означава, че базата, върху която е обучаван този изкуствен интелект, не е правилно подбрана. "И с оглед на ситуацията в САЩ и тази вълна, която се надигна срещу расизма, това беше съвсем очаквано. Големите компании винаги искат да бъдат на вълната и гледат какви са потребителските настроения", смята още той.