ICTalks #75 Технологии в класната стая

ICTalks #75 Технологии в класната стая

За иновациите в образованието и онлайн обучението говорят учителите Арзун Ариф, Георги Германов и Илиана Илиева-Дъбова

Майя Бойчева-Манолчева
1404 прочитания

В новия епизод 75 на подкаста ICTalks говорим за образование и технологии, а гости са трима от наградените в конкурса на БАИТ "Дигитални новатори в образованието": Арзун Ариф, преподавател в Професионалната гимназия в гр. Кубрат, която зае първо място в категория "Технологични иновации"; Георги Германов, помощник-учител в ЧОУ "Томас Едисън" в гр. София, който зае второ място в същата категория и Илиана Илиева-Дъбова, учител в Български неделни училища в Реус и Барселона, Испания, която беше определена за победил в категорията "Мултиплициране на иновативните учебни решения".

Каква трябва да е ролята на технологиите в образованието?

"Използването на технологиите трябва да е много добре премерено. Технологиите не могат да бъдат панацея, не могат да бъдат отговор на всички проблеми на образователните системи. Те, без съмнение, са един много добър помощник, но без живия учител, без човек, който влага сърце и душа в това, което прави, така че децата да го разберат, няма как да се получат нещата. Но трябва да сме наясно, че ние не живеем в 19-и век и отдавна е минало времето на калема. Нито днешният ден е този, който е бил вчера, нито е този, който ще бъде утре", коментира Илиана Илиева-Дъбова.

Според Георги Германов технологиите много могат да обогатят образованието, но и много могат да вземат. "Предполагам, че за да разберем, колко могат да дадат и как биха се използвали оптимално, трябва да минем и през това, как те взимат", заяви той.

По думите на Арзун Ариф прилагането на технологиите трябва да е "ръка за ръка, наравно с традиционните методи на обучение". "Трябва да присъстват в класната стая и насърчавам колегите, които по една или други причина не искат да приложат технологии в клас, защото не са подготвени или отворени към новости, да го направят и работата ще бъде много по-продуктивна и интересна и за двете страни", категорична е тя.

И още:

- Как премина онлайн обучението според учителите. Успяха ли учителите и учениците да се адаптират и с какви предизвикателства се сблъскаха.

- Как технологиите намират приложение в хуманитарните предмети. - Повишава ли прилагането на STEM подходите интереса към учебните предмети и имат ли момичетата интерес към STEM.
- Релевантна ли е образователната ни система на потребностите на децата и на обществото, особено по отношение на технологиите. Необходима ли е промяна и ако да - в каква посока?

- С какви проблеми се сблъсква испанската образователна система.

Чуйте тук:

Следвайте ICTalks в Soundcloud, Spotify, iTunes или Google Podcasts.

В новия епизод 75 на подкаста ICTalks говорим за образование и технологии, а гости са трима от наградените в конкурса на БАИТ "Дигитални новатори в образованието": Арзун Ариф, преподавател в Професионалната гимназия в гр. Кубрат, която зае първо място в категория "Технологични иновации"; Георги Германов, помощник-учител в ЧОУ "Томас Едисън" в гр. София, който зае второ място в същата категория и Илиана Илиева-Дъбова, учител в Български неделни училища в Реус и Барселона, Испания, която беше определена за победил в категорията "Мултиплициране на иновативните учебни решения".

Каква трябва да е ролята на технологиите в образованието?

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОК