ICTalks #77 Космос в хватката на парите

Сътрудничество или съперничество - кое доминира в комерсиализирания Космос коментира редакторът Иван Гайдаров

Майя Бойчева-Манолчева
1568 прочитания

Епизод 77 на подкаста ICTalks е вече тук, а в него с редактора Иван Гайдаров си говорим по една нашумяла и атрактивна в последно време тема - тази за комерсиализацията на Космоса.

Комерсиализацията на Космоса не е от днес - смята се, че датира от 1962 година, когато е пуснат сателитът Telstar 1 с цел да предава телевизионни сигнали над Атлантическия океан. Индустрията доста се разви в последно време и станахме свидетели на първите туристи в Космоса, а съвсем наскоро стана ясно, че SpaceX си партнира с канадски стартъп, за да пусне сателит за реклами в орбита, Сателитът се казва CubeSat и ще има огромен екран, на който ще се появат лога и реклами, за които рекламодателите са платили.

"Комерсиализацията на космоса е отколешна човешка мечта и това се вижда в научнофантастичните романи на най-великите фантасти. Тази литература не случайно се води "прогностична". Там се говори постоянно за живота на човека в Космоса с всичките му измерения, което си е една жива комерсиализация. А в последните 10 години наистина станахме свидетели на все по-бързо развиващата се индустрия, която да изпрати човека в Космоса. Това е много интересен проект, който SpaceX смята да реализира, но има и далеч по смели проекти.

  • Кои са тези проекти?
  • Какво още да очакваме и докъде ще стигне комерсиализацията на Космоса?
  • Как се развива междудържавното съперничество в Космоса? Успяват ли големите сили да си го разделят?
  • Могат ли и сътрудничат ли си държавните агенции и частният сектор? Има ли бъдеще за правителствените програми?
  • Какво е мястото на регулациите? Кой притежава ресурсите, които намери в Космоса?
  • "Марсианецът" - ще го бъде ли? Ще станем ли свидетели на живот, или по-точно - съществуване на Марс, както сме го виждали във филма на Ридли Скот "Марсианецът"?

Чуйте тук:

Следвайте ICTalks в Soundcloud, Spotify, iTunes или Google Podcasts.

Епизод 77 на подкаста ICTalks е вече тук, а в него с редактора Иван Гайдаров си говорим по една нашумяла и атрактивна в последно време тема - тази за комерсиализацията на Космоса.

Комерсиализацията на Космоса не е от днес - смята се, че датира от 1962 година, когато е пуснат сателитът Telstar 1 с цел да предава телевизионни сигнали над Атлантическия океан. Индустрията доста се разви в последно време и станахме свидетели на първите туристи в Космоса, а съвсем наскоро стана ясно, че SpaceX си партнира с канадски стартъп, за да пусне сателит за реклами в орбита, Сателитът се казва CubeSat и ще има огромен екран, на който ще се появат лога и реклами, за които рекламодателите са платили.

Споразумението между съдружниците на стартъпа създава яснота в отношенията им
Съдържание за Адвокатско дружество "Динова, Русев и съдружници"
Tobel - управление на територията в умния град
Съдържание от Mapex

Най-новото








84% от компаниите - жертва на кибератаки

84% от компаниите - жертва на кибератаки

  • 0
  • 180


Още от Digitalk ›
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОК