Патрик Пулвърмюлер, Acronis: Планираме да достигнем 1000 служители в България

Патрик Пулвърмюлер, главен изпълнителен директор на Acronis
Александър Главчев

Патрик Пулвърмюлер, Acronis: Планираме да достигнем 1000 служители в България

Интервю с главния изпълнителен директор на компанията за киберсигурност, чиито най-голям развоен център е в София

Александър Главчев
778 прочитания

Патрик Пулвърмюлер, главен изпълнителен директор на Acronis

© Александър Главчев


Функционирането на една компания за киберсигурност предполага разработване и подготовка за сценарий, включително най-невероятни такива. Сред тях е и възможност за поява на зловредна програма, която, по аналогия с Ковид-19, ще получи масово разпространение, предизвиквайки трудна за овладяване ситуация. Това сподели за Digitalk Патрик Пулвърмюлер, главен изпълнителен директор на Acronis.

Пулвърмюлер пое управлението на компанията за киберзащита през лятото на 2021 г. Разговаряме с него по време на най-голямата ѝ конференция, която по традиция се провежда в град Маями, САЩ, през есента.

Г-н Пулвърмюлер, бяхте назначен за главен изпълнителен директор на Acronis по време на една криза, а сега светът е изправен пред няколко други. Какви са вашите изводи след няколко години на неочаквани проблеми?

Мисля, че единственият урок за мен е просто да съм подготвен за неочакваното и да имам резервен план. Винаги съм оперирал така. Като се замисля за моите 25 години опит в доставчик на услуги, винаги съм мислил в сценарии. Така например през 2016 г., когато управлявах доставчик на услуги, базиран в Германия и Обединеното кралство, имахме идеята да консолидираме нашите центрове за данни на едно място. Но след това разгледахме сценарии и излязохме се запитахме какво ще стане, ако някога някой напусне Европейския съюз? В такъв случай би било лошо, ако данните са извън Обединеното кралство. Е, случи се...

Разбира се, сценариите са болезнен процес защото се мисли за екстремни сценарии и очевидно колкото повече се те се реализират, толкова по-крайни стават вариантите.

Как работи това планиране, когато говорим за ИТ сигурност? По време на конференцията бе съобщено, че средната продължителност на живота на зловреден софтуер е по-малко от три дни...

При създаването на сценарии не се планира конкретна тема, а се предвиждат множество такива. Един сценарий например е, че зловредният софтуер ще се разработва автоматично и непрекъснато. Допуска се, че в даден момент ще се появи такъв, който ще наруши системата ви, просто по дефиниция. Нещо като вариантите на Ковид-19. Изведнъж се появи един вариант, който се разпространи много силно, а след това следващ и следващ. Това е следствие на закона за големите числа. Затова се планира за сценарий, че в крайна сметка ще има зловреден софтуер, който ще се разпространи бързо и няма да може да бъде спрян. Никой не знае кога, никой не знае как ще стане това, но вие трябва да планирате за него. Това е нашата основна логика.

Естествено, това е само един сценарий и трябва да обмислите и други.

Не толкова далеч от България, където се намира най-големият научноизследователски център на Acronis, се води война. Промени ли се нещо заради нея?

Ние наемаме таланти откъдето и да са те с едно основно правило - трябва да работят на сигурни места, например в България. Още от преди 2022 г. всички преминават през определена проверка без значение къде са родени, какъв паспорт притежават и кога се присъединяват. Това е една и съща рутина и същия процес в продължение на много, много години. Ние сме компания за киберсигурност, така че така или иначе трябва правим това. С други думи, тази година нищо не се е променило по отношение на тези процеси. Те си бяха много строги в миналото и са също толкова строги днес.

Предвиждате ли някакви промени в софийския офис заради войната?

Не. Това е най-големият ни офис. Преди четири години бяхме 17 души, сега сме почти 700. Моята ясна цел е да достигнем 1000 души много скоро. И много скоро според моята дефиниция е инвестиция за период около две години.

Как се промени областта на киберзаплахите и киберзащитата през 2022 г.?

Поглеждайки назад към основния извод от миналата година, когато говорихме за ускорение и заплахите с 300%, това се случи. Така че сега може да се очаква ново увеличение с 300% или 350% или дори повече. Това потвърждава, че продължаваме да имаме експоненциално нарастване на заплахите, с които се сблъскваме.

Какво се промени тази година? В миналото всичко е опираше до пари. Рансъмуерът е чудесен пример - шифроват се данни, изпращат се пари, евентуално се получава ключ за дешифриране. Наблюдаваме обаче засилване на една категория от зловредни програми, наречени уайпъри (wiperware), които имат една цел - да унищожават. При тях няма ключ, който да дешифрира данните. Тенденцията не е свързана с конкретни държави или групи. Просто има хора, които искат да унищожават.

Това звучи малко като кибертероризъм. Виждате ли някакво развитие в тази посока?

Мисля, че трябва да разграничим нещата. В крайна сметка едно е унищожаването някакви въображаеми цифрови стоки и другото - унищожаване или застрашаване на животи. За мен тероризъм би бил софтуер с цел убийства, какъвто също има. Такова може да бъде хакване на автомобил например или на болница, където да има опит за изключване на системи в интензивното отделение. Това е софтуер за убийства и тук нещата не са се променили особено.

Как подготвяте партньорите и клиентите си за неочаквани събития, за които говорите?

Това става чрез образование, образование, образование. В нашата индустрия трябва да се учиш, при това всеки ден. Някой от партньорите наскоро ме попита не какво ме държи буден през нощта, а какво ме кара да ставам от леглото сутрин. И това, което му казах, е, че сутрин ставам защото искам да науча нещо ново. Всеки ден научавам поне 2-3 неща, понякога дори по 2-3 на час. Това е начин на мислене за всички в нашата организация и това е нещоq което даваме на нашите партньори. Не всеки има такава нагласа, но всички имат достъп до това знание.

Кои са основните трудности, с които се сблъскват вашите клиенти или партньори, когато говорим за киберсигурност?

Компаниите са изправени пред три свързани проблема. Първият е непрекъснато нарастващата сложност на това, за което трябва да се грижат. Данни в облака, данни на лаптопа, данни на сървъра, данни тук, данни там при крайния клиент, локални приложения. Крайният клиент не желае да плаща повече например само защото заменя лиценза си за локално инсталирания Windows Office с такъв за Microsoft 365 и паралелно с това има и синхронизация с Active Directory.

На второ място, потребителите и очакванията им се промениха. Живеем в свят на мигновените реакции, в който искаме приложението да е достъпно веднага. Искаме незабавно да консумираме всичко, което включва и ИТ. Никой не иска да чака. Така че освен увеличената комплексност имаме по-бързо време за доставка и реакция.

Всичко това е съчетано и с третия проблем - недостига на таланти. Просто няма достатъчно хора. Това е проблем, за който доставчиците на услуги мислят всеки ден: Как да управлявам нещо по-сложно и как да отговоря на все по-голямото търсене със същото количество или дори по-малко хора.

Как задържате таланти в България?

Първо, плащаме добра заплата. Не плащаме изключително много, но плащаме наистина добри заплати и сме в горния ешелон по този показател. Наясно сме, че това е задължително условие.

На второ място, предлагаме много гъвкавост. Не ме разбирайте погрешно, трудолюбиви сме, но се опитваме да предлагаме възможно най-гъвкави предложения. Също така самият факт, че става дума за киберсигурностq също ни помага. Това е бурно развиващ се пазар и хората очевидно се интересуват от бъдещето на индустрията, в която работят.

Не на последно място - грижим се за нашите хора. Ние държим на уважението и достъпността и отвореността на всички, включително до мене. Желанието за такива допълнителни усилия за всеки служител е нещо нечувано. Последното няма как да е част в конкретна политика или процес, но това е нещо, което при нас просто се случва. Когато някой има проблем, ние се опитваме да помагаме, бил той здравословен или личен.

Благодарение на всичко това се радваме на водещи за индустрията нива на задържане на таланти. Количеството хора, които ни напускат, е далеч под средното.

Защо според вас ИТ специалистите предпочитат интегрирани решения?

Защото това им дава избор. Точно това е причината, поради която се интегрираме с 61 други компании, включително нашите най-яростни конкуренти. Защо? Защото искаме да вдъхнем увереност на всички. Ако вече не сме правилното решение, може да се преместите другаде. Не ви заключваме, не ви блокираме. Това ни кара да сме честни, да доставяме добър продукт и качествено обслужване. Мисля, че в крайна сметка това комбиниране на интеграции с нашата платформа и нашите услуги създава положителен кръговрат.

И накрая, каква е визията за бъдещето на Acronis?

Визията ни е да създаваме платформа, която служи най-добре на доставчиците на управлявани услуги. Вече имаме най-голямото разпространение по отношение на центровете си за данни. Също така никой друг доставчик на софтуер не предлага локализации на толкова езици. Някой предлагат 2, други предлагат 3, максимумът е 8 - ние предлагаме 26. Това е важно, защото обслужваме малки и средни предприятия, където много хора просто говорят местния език и просто не владеят английски.

И, не на последно място, искаме да бъдем платформата с най-много интеграции, за да се превърнем в стандарт за доставчиците. Това е нашата визия.

Функционирането на една компания за киберсигурност предполага разработване и подготовка за сценарий, включително най-невероятни такива. Сред тях е и възможност за поява на зловредна програма, която, по аналогия с Ковид-19, ще получи масово разпространение, предизвиквайки трудна за овладяване ситуация. Това сподели за Digitalk Патрик Пулвърмюлер, главен изпълнителен директор на Acronis.

Пулвърмюлер пое управлението на компанията за киберзащита през лятото на 2021 г. Разговаряме с него по време на най-голямата ѝ конференция, която по традиция се провежда в град Маями, САЩ, през есента.

Г-н Пулвърмюлер, бяхте назначен за главен изпълнителен директор на Acronis по време на една криза, а сега светът е изправен пред няколко други. Какви са вашите изводи след няколко години на неочаквани проблеми?

Мисля, че единственият урок за мен е просто да съм подготвен за неочакваното и да имам резервен план. Винаги съм оперирал така. Като се замисля за моите 25 години опит в доставчик на услуги, винаги съм мислил в сценарии. Така например през 2016 г., когато управлявах доставчик на услуги, базиран в Германия и Обединеното кралство, имахме идеята да консолидираме нашите центрове за данни на едно място. Но след това разгледахме сценарии и излязохме се запитахме какво ще стане, ако някога някой напусне Европейския съюз? В такъв случай би било лошо, ако данните са извън Обединеното кралство. Е, случи се...

Как да защитим работата на модерната фабрика
Съдържание от КОНТРАКС
Интелигентното видеонаблюдение влиза в умните фабрики
Съдържание от Коника Минолта Бизнес Солюшънс България
ERP системите в сърцето на умната фабрика
Съдържание от Тим ВИЖЪН България

Най-новото





ChatGPT изправя Google и Meta на нокти

ChatGPT изправя Google и Meta на нокти

  • 1
  • 137





Още от Digitalk ›
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОК