13 тенденции в джаджите за носене през 2016

Computerworld.bg
Владимир Владков

13 тенденции в джаджите за носене през 2016

Владимир Владков
330 прочитания

Computerworld.bg

© Владимир Владков


Ще продължи ли Fitbit да доминира на пазара на фитнес тракери и през 2016 г.? Ще плащат ли потребителите за впечатленията и съветите, базирани на събраните от техните фитнес тракери данни? Защитена ли е тази информация? Експерти по носими технологии се опитват да отговорят на тези въпроси и да предложат свои прогнози за идващата година.

Apple Watch доминираше в разговорите за носимата електроника почти през цялата 2015 г., и ще продължи да е така и с второто поколение Watch, очакван през 2016 г. Fitbit вероятно също ще запази позициите си през новата година. Освен тези два сигурни залога, бъдещето на устройствата, специално следящи физическата активност, на е-джаджите за фитнес и здраве е неясно.

Попитахме група анализатори, производители на технологии за носене и други експерти в тази област за техните очаквания за 2016 г. и от разговорите изкристализираха 13 тенденции, които ще следим през настъпващата година.

1) Популярността на носимата електроника ще расте

През 2015 г. 39,5 милиона възрастни американци над 18 г. са ползвали носима е-джаджа, включително смарт часовници и фитнес тракери, което е скок от 57,7% спрямо 2014 г., според eMarketer. Този ръст ще продължи през 2016 г. и след това, като се очаква през 2018 г. над 81,7 млн. американци да ползват електронно уред на китката, главата, кръста или просто умна дреха.

2) Смарт часовниците няма да заменят специализираните фитнес тракери

Много от наблюдателите очакваха, че Apple Watch ще „издуха“ бизнеса с фитнес гривните, но това не се случи, според статия от декември във в. Wall Street Journal.

Apple продаде около 7,5 млн. Watches през последните две тримесечия, по данни на IDC. За същия период Fitbit е продала около 9,2 млн. фитнес тракера, или над два пъти повече от устройствата, продадени за същите две тримесечия на 2014 г.

„Много хора смятат, че мултифункционалните устройства ще съсипят специализираните уреди, каза Реймън Ламас, мениджър проучвания на мобилни телефони и носима електроника в IDC. - Не смятам, че това ще се случи през 2016 г. или дори през следващите няколко години. Това са две продуктови категории, които могат да съществуват съвместно.“

Потребителите оценяват относителната ценова достъпност на фитнес тракерите, които струват обикновено между $100 и $200, според Ламас. Смарт часовниците обаче се продават обикновено за над $300, а повечето хора не чувстват „настина по-голяма добавена стойност“ в тях. Те се питат: Какво мога да правя с умния часовник, което не мога с моя смартфон?“, обяснява Ламас.

3) Fitbit ще остане кралят на фитнес тракерите

Fitbit е и ще продължи да бъде водещата марка на този пазар, според доклад на NPD Group от есента на 2015 (Consumers and Wearables Report). Собствениците на Fitbit са нараснали с 13 процентни пункта от февруари до октомври 2015, пише в доклада. „Това остава единственото устройство за следене на физическата активност, което потребителите търсят по име редовно, вместо да сравняват функции или стил“, добавят от NPD Group.

4) По-яростна конкуренция с Fitbit

IDC изчислява, че 97% от продажбите на фитнес тракери на китайската Xiaomi ще се осъществят на местния пазар. Xiaomi Mi Band се продава там за около $15. Това е далеч от цената на скъпия Fitbit, на струващия $60 Zip, а Xiaomi може да се окаже реална заплаха за Fitbit, ако успее да повтори успешната си смартфон експанзия извън Китай.

На пазара е още и Garmin, компания, добре известна със своите навигационни устройства, която също е потенциален силен конкурент на Fitbit. Нейният „фокус върху гражданите атлети с носима електроника за бягане, голф, плуване, туризъм и водни спортове подсигурява добри позиции на компанията, според IDC. - Със задълбочено и широко продуктово портфолио и разнообразни ценови нива Garmin е много добре позиционирана да покрие редица пазарни сегменти и да отговори на разрастващата се категория на фитнес тракери със своята марка Vivo за гривни и часовници.“

Garmin вече е популярна сред атлетите. Проучване през ноември 2015 на Piper Jaffray, направено сред 221 щатски атлети, показа, че 91% са казали, че носят часовник, докато бягат, а 70% от бягащите с часовник са посочили Garmin като тяхна предпочитана марка. Fitbit бе топ избор и сред хората, които носят специализирани фитнес гривни, със 73% пазарен дял, пак според същото проучване.

5) Fitbit ще добави по-модерни сензори, за да поддържа конкурентоспособността си

Главният изпълнителен директор на Fitbit Джеймс Парк наскоро разкри детайли за бъдещата продуктова линия на компанията в интервю за сп. Time.

„Ние определено ще пуснем устройства с по-усъвършенствани сензори, за да помогнем на хората да следят не само по-точно измерваните днес показатели, но и ще мерим и други, каза Парк. - Не мога да кажа какви точно, но нещата, от които хората ще се интересуват в бъдеще, са кръвно налягане, стрес, повече статистика за спорните им постижения. Това са всички онези неща, върху които работим и ще продължим да пускаме през годината.“

Fitbit планира също да сключи партньорски договори с модни марки, както направи с Tory Burch, каза още Парк пред сп. Time. „Независими разработчици могат да интегрират своя софтуер в по-модерните Fitbit устройства в бъдеще. Ще позволим на трети страни да се възползват от мощта на винаги работещо на нечия китка устройство“, добавя Парк.

Представител на Fitbit заяви, че компанията „разглежда всички критични за здравето „императиви“ като ниво на активност, сън, хранене, както и връзка с хронични болести като диабет, сърдечни болести, затлъстяване и др., които се срещат сред хората.“

6) Приложенията за носима електроника ще станат по-всеобхватни (и по-скъпи)

Приложенията на компании, които произвеждат фитнес тракери, както и съвместимият софтуер на трети страни, който работи с тези устройства, ще станат все по-усъвършенствани и ще интегрират диети и различни фитнес категории, според Уестън Хендерек, директор „свързана интелигентност“ в NPD Group. „Приложенията ще се възползват от сензорите във фитнес тракерите и ще дадат на хората облачно базирано хранилище за тяхната информация, заедно с повече препоръки за подобряване на тяхното здравословно състояние“, казва той.

В същото време нараства натискът за запазване на конкурентните цени на тракерите и през 2016 г., а това ще затрудни производители, които искат да печелят повече, казва Хендерек. Един от начините да се спре свиването на маржа на печалба е да се събират месечни абонаментни такси за премиум услуги и данни. Някои компании вече го правят. Premium Membership на Fitbit например струва $50 за една година, като дава на абонатите персонализирани 12-седмични фитнес планове и по-детайлни доклади за съня, както и други функции.

7) Хакерите ще атакуват носимата електроника

Носимите електронни джаджи стават все по-популярни и хакерите ще ги атакуват все по-често, смята Брус Снел, директор „Киберсигурност“ в Intel Security Group. Носимата електроника обикновено събира много данни и захранва с тях мобилни приложения, които ги обработват. Повечето устройства ползват технологията Bluetooth LE, „която страда от добре документирани пропуски в сигурността и вероятно ще генерира нови с пускането на всяка нова версия. Зле написан код за носима електроника може да създаде задна врата към вашия смартфон“, обяснява Снел.

Той прогнозира, че някои водещи устройства ще бъдат компрометирани през следващите 12 до 18 месеца по такъв начин, че „ще предоставят ценни данни за фишинг атаки“. Ползвайки GPS данни, събрани от приложение за бягане, свързано с фитнес тракер, хакер може да „изработи е-писмо, което вероятно ще отворите. Ако спрете в кафене след вашия крос, ползвайки GPS данните нападателят може да изпрати е-писмо със примерно съдържание „Смятам, че изпуснахте това в кафенето тази сутрин“ и да добави линк към заразен снимков файл“, обяснява Снел.

Почти три четвърти от ИТ професионалистите вярват, че рискът хакери да атакуват организации през IoT устройства като фитнес тракери, е среден или дори висок, показва проучването на ISACA „IT Risk/Reward Barometer“. В частност IoT уредите са удобни мишени за нападатели, които иска да ползват червей тип „ransomware“ (зловреден код, кодиращ диска на потребителя, а след това нападателят иска откуп, за да даде отключващата парола), коментира Кристос Димитриадис, президент на ISACA и директор на групата за международна сигурност в Intralot.

През 2016 г. предприятията „ще трябва да създадат мрежови политики, които да могат да управляват нивата на достъп на тези устройства, казва Кърт Рьомер, стратег по сигурността в Citrix. - Служителите ще носят разнообразни устройства, които ще събират все повече данни и ще подобряват точността на неща като следене на здравословното състояние. Всичко това трябва да бъде управлявано по подходящ начин. За индустрии като здравеопазването, при които устройствата постоянно изпращат данни, ще бъде от критично значение тази информация да бъде криптирана и да има многофакторни автентифициращи протоколи, които да блокират разни щури идеи на хакери, а и на някои пациенти.“

8) Атлетите ще носят „умни екипи“

Фитнес джаджите ще генерират повече от $10 млрд. приходи през 2020 г., при „едва“ $3,3 млрд. през 2015 г., според Juniper Research. Утрояващият ефект ще се дължи предимно на продажбите на уреди за китка, но свързаното спортно облекло на стотици хиляди професионални спортни отбори ще има много по-усъвършенствани технологични възможности, коментират анализаторите.

„Използвано вече при тренировки за следене на постиженията, умното облекло ще стане важна част от гледането на спортни прояви в бъдеще. Професионални лиги като Националната футболна лига NFL вече си партнират с Microsoft и Zebra Technologies за създаването на визуализация на живо на данни и нови начини, по които феновете да „навлязат“ в играта“, добавят от Juniper.

Ценността на смарт дрехите за средния потребител все още е неясна, но това е тенденция, която крие огромен потенциал, казва Хендерек от NPD Group. „В професионалните спортове способността да се следят усилията, които атлетите влагат, може да помогне на треньорите да разпределят натоварването и да избегнат травмите, обяснява той. - Те наистина имат нужда от такива данни.“

Някои известни марки вече предлагат „смарт облекла“ за потребители. Ризата PoloTech на Ralph Lauren (струваща $300) измерва сърдечен ритъм, дълбочина на дишането, равновесие и други биометрични данни, като праща тази информация през „Bluetooth съвместима черна кутия“ до приложение в iPhone или Apple Watch, обясняват от компанията.

9) Фокус върху съня през 2016 г.

Повечето днешни фитнес тракери от висок клас следят съня по някакъв начин, най-често автоматично. Данните, които устройствата събират и пращат до съответните приложения или уеб сайтове, са твърде базови, като казват предимно колко часа е спал потребителят, колко често се е събуждал, както и нивата на дълбок сън или лека дрямка.

Устройствата за носене ще се сдобият с повече сензори и изчислителна мощ, така че ще започнат да предоставят по-подробна информация за параметрите на съня, казва Хендерик. Метриките на REM съня, съчетани с данните от сърдечния ритъм по време на сън ще помогнат за свързване на точките за потребители, така че те да видят диаграмата на съня си, казва той.

На пазара ще се появи по-богато разнообразие от технологии, проектирани не само да проследят съня, но и да го подобрят. Първият от този вид е Nuyu Sleep System (струва $500), което настройва температурата на тялото на потребителя и го затопля, когато ляга в леглото, така че да е отпусне, а след това го охлажда, за да подобри качеството на съня, твърдят от компанията.

10) Нишови е-уреди ще има все повече

Все повече електронни уреди за носене със сензори, проектирани за специфични нужди, ще се появят на пазара през 2016 г. Подобно устройство е гривната Neatamo June (за $129) за жени, която измерва излагането на кожата на слънчеви лъчи, като предлага съвети за слънцезащитно приложение, което предпазва от ултравиолетови наранявания чрез мобилно приложение, което вече е налично. „Това е устройство, което може наистина да намали меланомата в глобален мащаб“, казва Руузбех Джафари, асистент в Тексаския университет A&M и член на IEEE. „Плюс това изглежда модно, а това означава спечелена наполовина битка за пазара“, добавя той.

11) Фитнес тракерите ще напомнят на хората да стават по-често

Ако собственик на Apple Watch седи около 50 минути, носейки устройството, Watch започва да вибрира, за да му напомни да стане и да се разходи. Напомнянето за ставане може да бъде деактивирано или заглушено. Някои специализирани тракери вече имат подобни функции, включително Garmin vivosmart HR (за $150), а през 2016 г. технологичните джаджи за носене и фитнес тракерите ще разполагат и с напомняне за ставане, казва Хендерек.

12) Традиционните производители на часовници ще добавят „умни“ елементи

През 2015 г. започва да навлиза нова категория часовници, известна като „свързани хронометри“. Тези джаджи са традиционни часовници с някои добавени технологии, например възможност да получават известия от смартфона или да следят стъпките. Наличните примери са Timex Metropolitan+ ($125 и по-скъпи модели) и Guess Connect (около $400). През 2016 г. и други производители на часовници ще пуснат хибридни устройства, смята Хендерек.

13) Бъдещите е-джаджи ще се носят... по-малко

Ако удължим срокът на прогнозата отвъд 2016 г., носимите електронни технологии ще ни осигурят начин за имплантиране на технологии, смята Лиз Дикинсън, главен изпълнителен директор на Mio Global, производител на електроника за носене. Днешните „носими е-джаджи са преходна технология, като крайната цел е да се постигне цялостна интеграция и имплантиране им в човешкото тяло, казва тя. - В бъдеще ще бъдем още по-свързани, а нашата среда ще се настройва автоматично според нашите физиологически, емоционални и физически нужди чрез нов тип система, вградена в нашите тела.“

Ще продължи ли Fitbit да доминира на пазара на фитнес тракери и през 2016 г.? Ще плащат ли потребителите за впечатленията и съветите, базирани на събраните от техните фитнес тракери данни? Защитена ли е тази информация? Експерти по носими технологии се опитват да отговорят на тези въпроси и да предложат свои прогнози за идващата година.

Apple Watch доминираше в разговорите за носимата електроника почти през цялата 2015 г., и ще продължи да е така и с второто поколение Watch, очакван през 2016 г. Fitbit вероятно също ще запази позициите си през новата година. Освен тези два сигурни залога, бъдещето на устройствата, специално следящи физическата активност, на е-джаджите за фитнес и здраве е неясно.

Попитахме група анализатори, производители на технологии за носене и други експерти в тази област за техните очаквания за 2016 г. и от разговорите изкристализираха 13 тенденции, които ще следим през настъпващата година.

1) Популярността на носимата електроника ще расте

През 2015 г. 39,5 милиона възрастни американци над 18 г. са ползвали носима е-джаджа, включително смарт часовници и фитнес тракери, което е скок от 57,7% спрямо 2014 г., според eMarketer. Този ръст ще продължи през 2016 г. и след това, като се очаква през 2018 г. над 81,7 млн. американци да ползват електронно уред на китката, главата, кръста или просто умна дреха.

2) Смарт часовниците няма да заменят специализираните фитнес тракери

Много от наблюдателите очакваха, че Apple Watch ще „издуха“ бизнеса с фитнес гривните, но това не се случи, според статия от декември във в. Wall Street Journal.

Apple продаде около 7,5 млн. Watches през последните две тримесечия, по данни на IDC. За същия период Fitbit е продала около 9,2 млн. фитнес тракера, или над два пъти повече от устройствата, продадени за същите две тримесечия на 2014 г.

„Много хора смятат, че мултифункционалните устройства ще съсипят специализираните уреди, каза Реймън Ламас, мениджър проучвания на мобилни телефони и носима електроника в IDC. - Не смятам, че това ще се случи през 2016 г. или дори през следващите няколко години. Това са две продуктови категории, които могат да съществуват съвместно.“

Потребителите оценяват относителната ценова достъпност на фитнес тракерите, които струват обикновено между $100 и $200, според Ламас. Смарт часовниците обаче се продават обикновено за над $300, а повечето хора не чувстват „настина по-голяма добавена стойност“ в тях. Те се питат: Какво мога да правя с умния часовник, което не мога с моя смартфон?“, обяснява Ламас.

3) Fitbit ще остане кралят на фитнес тракерите

Fitbit е и ще продължи да бъде водещата марка на този пазар, според доклад на NPD Group от есента на 2015 (Consumers and Wearables Report). Собствениците на Fitbit са нараснали с 13 процентни пункта от февруари до октомври 2015, пише в доклада. „Това остава единственото устройство за следене на физическата активност, което потребителите търсят по име редовно, вместо да сравняват функции или стил“, добавят от NPD Group.

4) По-яростна конкуренция с Fitbit

IDC изчислява, че 97% от продажбите на фитнес тракери на китайската Xiaomi ще се осъществят на местния пазар. Xiaomi Mi Band се продава там за около $15. Това е далеч от цената на скъпия Fitbit, на струващия $60 Zip, а Xiaomi може да се окаже реална заплаха за Fitbit, ако успее да повтори успешната си смартфон експанзия извън Китай.

На пазара е още и Garmin, компания, добре известна със своите навигационни устройства, която също е потенциален силен конкурент на Fitbit. Нейният „фокус върху гражданите атлети с носима електроника за бягане, голф, плуване, туризъм и водни спортове подсигурява добри позиции на компанията, според IDC. - Със задълбочено и широко продуктово портфолио и разнообразни ценови нива Garmin е много добре позиционирана да покрие редица пазарни сегменти и да отговори на разрастващата се категория на фитнес тракери със своята марка Vivo за гривни и часовници.“

Garmin вече е популярна сред атлетите. Проучване през ноември 2015 на Piper Jaffray, направено сред 221 щатски атлети, показа, че 91% са казали, че носят часовник, докато бягат, а 70% от бягащите с часовник са посочили Garmin като тяхна предпочитана марка. Fitbit бе топ избор и сред хората, които носят специализирани фитнес гривни, със 73% пазарен дял, пак според същото проучване.

5) Fitbit ще добави по-модерни сензори, за да поддържа конкурентоспособността си

Главният изпълнителен директор на Fitbit Джеймс Парк наскоро разкри детайли за бъдещата продуктова линия на компанията в интервю за сп. Time.

„Ние определено ще пуснем устройства с по-усъвършенствани сензори, за да помогнем на хората да следят не само по-точно измерваните днес показатели, но и ще мерим и други, каза Парк. - Не мога да кажа какви точно, но нещата, от които хората ще се интересуват в бъдеще, са кръвно налягане, стрес, повече статистика за спорните им постижения. Това са всички онези неща, върху които работим и ще продължим да пускаме през годината.“

Fitbit планира също да сключи партньорски договори с модни марки, както направи с Tory Burch, каза още Парк пред сп. Time. „Независими разработчици могат да интегрират своя софтуер в по-модерните Fitbit устройства в бъдеще. Ще позволим на трети страни да се възползват от мощта на винаги работещо на нечия китка устройство“, добавя Парк.

Представител на Fitbit заяви, че компанията „разглежда всички критични за здравето „императиви“ като ниво на активност, сън, хранене, както и връзка с хронични болести като диабет, сърдечни болести, затлъстяване и др., които се срещат сред хората.“

6) Приложенията за носима електроника ще станат по-всеобхватни (и по-скъпи)

Приложенията на компании, които произвеждат фитнес тракери, както и съвместимият софтуер на трети страни, който работи с тези устройства, ще станат все по-усъвършенствани и ще интегрират диети и различни фитнес категории, според Уестън Хендерек, директор „свързана интелигентност“ в NPD Group. „Приложенията ще се възползват от сензорите във фитнес тракерите и ще дадат на хората облачно базирано хранилище за тяхната информация, заедно с повече препоръки за подобряване на тяхното здравословно състояние“, казва той.

В същото време нараства натискът за запазване на конкурентните цени на тракерите и през 2016 г., а това ще затрудни производители, които искат да печелят повече, казва Хендерек. Един от начините да се спре свиването на маржа на печалба е да се събират месечни абонаментни такси за премиум услуги и данни. Някои компании вече го правят. Premium Membership на Fitbit например струва $50 за една година, като дава на абонатите персонализирани 12-седмични фитнес планове и по-детайлни доклади за съня, както и други функции.

7) Хакерите ще атакуват носимата електроника

Носимите електронни джаджи стават все по-популярни и хакерите ще ги атакуват все по-често, смята Брус Снел, директор „Киберсигурност“ в Intel Security Group. Носимата електроника обикновено събира много данни и захранва с тях мобилни приложения, които ги обработват. Повечето устройства ползват технологията Bluetooth LE, „която страда от добре документирани пропуски в сигурността и вероятно ще генерира нови с пускането на всяка нова версия. Зле написан код за носима електроника може да създаде задна врата към вашия смартфон“, обяснява Снел.

Той прогнозира, че някои водещи устройства ще бъдат компрометирани през следващите 12 до 18 месеца по такъв начин, че „ще предоставят ценни данни за фишинг атаки“. Ползвайки GPS данни, събрани от приложение за бягане, свързано с фитнес тракер, хакер може да „изработи е-писмо, което вероятно ще отворите. Ако спрете в кафене след вашия крос, ползвайки GPS данните нападателят може да изпрати е-писмо със примерно съдържание „Смятам, че изпуснахте това в кафенето тази сутрин“ и да добави линк към заразен снимков файл“, обяснява Снел.

Почти три четвърти от ИТ професионалистите вярват, че рискът хакери да атакуват организации през IoT устройства като фитнес тракери, е среден или дори висок, показва проучването на ISACA „IT Risk/Reward Barometer“. В частност IoT уредите са удобни мишени за нападатели, които иска да ползват червей тип „ransomware“ (зловреден код, кодиращ диска на потребителя, а след това нападателят иска откуп, за да даде отключващата парола), коментира Кристос Димитриадис, президент на ISACA и директор на групата за международна сигурност в Intralot.

През 2016 г. предприятията „ще трябва да създадат мрежови политики, които да могат да управляват нивата на достъп на тези устройства, казва Кърт Рьомер, стратег по сигурността в Citrix. - Служителите ще носят разнообразни устройства, които ще събират все повече данни и ще подобряват точността на неща като следене на здравословното състояние. Всичко това трябва да бъде управлявано по подходящ начин. За индустрии като здравеопазването, при които устройствата постоянно изпращат данни, ще бъде от критично значение тази информация да бъде криптирана и да има многофакторни автентифициращи протоколи, които да блокират разни щури идеи на хакери, а и на някои пациенти.“

8) Атлетите ще носят „умни екипи“

Фитнес джаджите ще генерират повече от $10 млрд. приходи през 2020 г., при „едва“ $3,3 млрд. през 2015 г., според Juniper Research. Утрояващият ефект ще се дължи предимно на продажбите на уреди за китка, но свързаното спортно облекло на стотици хиляди професионални спортни отбори ще има много по-усъвършенствани технологични възможности, коментират анализаторите.

„Използвано вече при тренировки за следене на постиженията, умното облекло ще стане важна част от гледането на спортни прояви в бъдеще. Професионални лиги като Националната футболна лига NFL вече си партнират с Microsoft и Zebra Technologies за създаването на визуализация на живо на данни и нови начини, по които феновете да „навлязат“ в играта“, добавят от Juniper.

Ценността на смарт дрехите за средния потребител все още е неясна, но това е тенденция, която крие огромен потенциал, казва Хендерек от NPD Group. „В професионалните спортове способността да се следят усилията, които атлетите влагат, може да помогне на треньорите да разпределят натоварването и да избегнат травмите, обяснява той. - Те наистина имат нужда от такива данни.“

Някои известни марки вече предлагат „смарт облекла“ за потребители. Ризата PoloTech на Ralph Lauren (струваща $300) измерва сърдечен ритъм, дълбочина на дишането, равновесие и други биометрични данни, като праща тази информация през „Bluetooth съвместима черна кутия“ до приложение в iPhone или Apple Watch, обясняват от компанията.

9) Фокус върху съня през 2016 г.

Повечето днешни фитнес тракери от висок клас следят съня по някакъв начин, най-често автоматично. Данните, които устройствата събират и пращат до съответните приложения или уеб сайтове, са твърде базови, като казват предимно колко часа е спал потребителят, колко често се е събуждал, както и нивата на дълбок сън или лека дрямка.

Устройствата за носене ще се сдобият с повече сензори и изчислителна мощ, така че ще започнат да предоставят по-подробна информация за параметрите на съня, казва Хендерик. Метриките на REM съня, съчетани с данните от сърдечния ритъм по време на сън ще помогнат за свързване на точките за потребители, така че те да видят диаграмата на съня си, казва той.

На пазара ще се появи по-богато разнообразие от технологии, проектирани не само да проследят съня, но и да го подобрят. Първият от този вид е Nuyu Sleep System (струва $500), което настройва температурата на тялото на потребителя и го затопля, когато ляга в леглото, така че да е отпусне, а след това го охлажда, за да подобри качеството на съня, твърдят от компанията.

10) Нишови е-уреди ще има все повече

Все повече електронни уреди за носене със сензори, проектирани за специфични нужди, ще се появят на пазара през 2016 г. Подобно устройство е гривната Neatamo June (за $129) за жени, която измерва излагането на кожата на слънчеви лъчи, като предлага съвети за слънцезащитно приложение, което предпазва от ултравиолетови наранявания чрез мобилно приложение, което вече е налично. „Това е устройство, което може наистина да намали меланомата в глобален мащаб“, казва Руузбех Джафари, асистент в Тексаския университет A&M и член на IEEE. „Плюс това изглежда модно, а това означава спечелена наполовина битка за пазара“, добавя той.

11) Фитнес тракерите ще напомнят на хората да стават по-често

Ако собственик на Apple Watch седи около 50 минути, носейки устройството, Watch започва да вибрира, за да му напомни да стане и да се разходи. Напомнянето за ставане може да бъде деактивирано или заглушено. Някои специализирани тракери вече имат подобни функции, включително Garmin vivosmart HR (за $150), а през 2016 г. технологичните джаджи за носене и фитнес тракерите ще разполагат и с напомняне за ставане, казва Хендерек.

12) Традиционните производители на часовници ще добавят „умни“ елементи

През 2015 г. започва да навлиза нова категория часовници, известна като „свързани хронометри“. Тези джаджи са традиционни часовници с някои добавени технологии, например възможност да получават известия от смартфона или да следят стъпките. Наличните примери са Timex Metropolitan+ ($125 и по-скъпи модели) и Guess Connect (около $400). През 2016 г. и други производители на часовници ще пуснат хибридни устройства, смята Хендерек.

13) Бъдещите е-джаджи ще се носят... по-малко

Ако удължим срокът на прогнозата отвъд 2016 г., носимите електронни технологии ще ни осигурят начин за имплантиране на технологии, смята Лиз Дикинсън, главен изпълнителен директор на Mio Global, производител на електроника за носене. Днешните „носими е-джаджи са преходна технология, като крайната цел е да се постигне цялостна интеграция и имплантиране им в човешкото тяло, казва тя. - В бъдеще ще бъдем още по-свързани, а нашата среда ще се настройва автоматично според нашите физиологически, емоционални и физически нужди чрез нов тип система, вградена в нашите тела.“

Най-новото



Microsoft готви ултралека операционна система

Microsoft готви ултралека операционна система

  • 0
  • 231







Още от Digitalk ›
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОК