Компанията SpaceX усилено се подготвя за пилотирана от човек мисия до Марс, като днес шефът на компанията, енигматичният предприемач Илън Мъск представи на R&D конференцията на ISS (Международната космическа станция) обновените планове. Те включат и успешното създаване на новата ракета на компанията Falcon Heavy. Конференцията продължава и в момента.
След като бъде изстреляна през тази година, Falcon Heavy ще се превърне в най-мощната ракета в света. Тя ще може да издигне над 54 тона полезен товар, което представлява два пъти повече от ракетата Delta IV Heavy, при това на една трета от разходите за „конкурента“.
Въпреки че проектирането и изграждането на ракетата е факт, то е станало „много, много по-трудно от очакваното“, по думите на Мъск.
„Falcon Heavy изисква едновременното запалване на 27 ракети от орбитален клас“, обясни предприемачът. Именно затова рискът, свързан с новата ракета, е много голям. Според него при първите изстрелвания има реален шанс ракетата да не достигне до орбита, но все пак се надява тя да излети достатъчно нависоко, за да не повреди стартовата площадка.
И досега космическият „стартъп“ се е сблъсквал със серия от сериозни инциденти, което е част от развитието на тази индустрия. Така че с малко мрачен хумор шефът на SpaceX се пошегува с качествата, които трябва да има първият екипаж на пилотирана мисия. „Без съмнение, който се качи на първия полет... е смел. Доста смел.“
Мъск дискутира и техническите постижения на компанията през последните месеци – успешното приземяване и повторно използване на първата степен на ракетата Falcon 9. SpaceX планира още 12 изстрелвания (и приземявания) до края на тази година. Бъдещите планове включват повторна употреба на ракетата 24 часа след приземяването, като се разчита на проверките и без промяна на хардуера.
Друга цел, която Мъск се надява да осъществи, е възстановяването на „обтекател“, носообразен конус, който предпазва космическия кораб от налягането и топлината при изстрелване в атмосферата. Тази част от оборудването струва около 6 милиона долара, така че възстановяването му е едновременно цел и предизвикателство за Мъск. Мотивирайки своите служители да разработят методи за възстановяване, Мъск попитал: „Ако 6 милиона долара падат от небето, нали ще се опитаме ли да ги хванем?“
Освен това предприемачът изрази благодарността си за продължаващото партньорство с НАСА и работата на екипа за търговски услуги (CRS). Програмният мениджър на Международната космическа станция ISS Кърк Ширман обърна внимание на успеха на космическите кораби на SpaceX Dragon, с които компанията влезе в историята като първата частна космическа авиокомпания, летяла до ISS, както и първата повторно летяла орбитална космическа апаратура след совалката Atlantis през 2011 г.
Компанията SpaceX усилено се подготвя за пилотирана от човек мисия до Марс, като днес шефът на компанията, енигматичният предприемач Илън Мъск представи на R&D конференцията на ISS (Международната космическа станция) обновените планове. Те включат и успешното създаване на новата ракета на компанията Falcon Heavy. Конференцията продължава и в момента.
След като бъде изстреляна през тази година, Falcon Heavy ще се превърне в най-мощната ракета в света. Тя ще може да издигне над 54 тона полезен товар, което представлява два пъти повече от ракетата Delta IV Heavy, при това на една трета от разходите за „конкурента“.
Въпреки че проектирането и изграждането на ракетата е факт, то е станало „много, много по-трудно от очакваното“, по думите на Мъск.
„Falcon Heavy изисква едновременното запалване на 27 ракети от орбитален клас“, обясни предприемачът. Именно затова рискът, свързан с новата ракета, е много голям. Според него при първите изстрелвания има реален шанс ракетата да не достигне до орбита, но все пак се надява тя да излети достатъчно нависоко, за да не повреди стартовата площадка.
И досега космическият „стартъп“ се е сблъсквал със серия от сериозни инциденти, което е част от развитието на тази индустрия. Така че с малко мрачен хумор шефът на SpaceX се пошегува с качествата, които трябва да има първият екипаж на пилотирана мисия. „Без съмнение, който се качи на първия полет... е смел. Доста смел.“
Мъск дискутира и техническите постижения на компанията през последните месеци – успешното приземяване и повторно използване на първата степен на ракетата Falcon 9. SpaceX планира още 12 изстрелвания (и приземявания) до края на тази година. Бъдещите планове включват повторна употреба на ракетата 24 часа след приземяването, като се разчита на проверките и без промяна на хардуера.
Друга цел, която Мъск се надява да осъществи, е възстановяването на „обтекател“, носообразен конус, който предпазва космическия кораб от налягането и топлината при изстрелване в атмосферата. Тази част от оборудването струва около 6 милиона долара, така че възстановяването му е едновременно цел и предизвикателство за Мъск. Мотивирайки своите служители да разработят методи за възстановяване, Мъск попитал: „Ако 6 милиона долара падат от небето, нали ще се опитаме ли да ги хванем?“
Освен това предприемачът изрази благодарността си за продължаващото партньорство с НАСА и работата на екипа за търговски услуги (CRS). Програмният мениджър на Международната космическа станция ISS Кърк Ширман обърна внимание на успеха на космическите кораби на SpaceX Dragon, с които компанията влезе в историята като първата частна космическа авиокомпания, летяла до ISS, както и първата повторно летяла орбитална космическа апаратура след совалката Atlantis през 2011 г.