Роботизираната кола Marilyn преминава през интензивни тестове за напълно автономно паркиране в район, отдалечен от шофьора на поне 100 метра. Интернет на нещата (IoT) подпомага колата да намери празно паркомясто и да се „намести“ там.
„Автономното паркиране позволява на дадено пространство да се паркират повече коли, тъй като те могат да бъдат „наредени“ по-плътно една до друго без страх от сблъсъци, а това е важно на места като летища и търговски центрове. Технологията отваря и нови възможности за оптимизирана логистика и намаляване на препълването на паркингите“, обяснява Йохан Шолиърс, мениджър на проекта от финландския център за технологични изследвания VTT.
Роботизираната кола Marilyn експериментира автоматизираното паркиране като част от проекта AUTOPILOT, който се финансира от Европейската комисия, за да проучи потенциала на Интернет на нещата в автоматизираното шофиране. Тампере е един от европейските тестови обекти на проекта, заедно с италианския град Ливорно, Брейнпорт, Холандия, Версай, Франция и Виго, Испания. Тестова площадка по проекта има и в Южна Корея.
При демонстрацията на автоматизирано паркиране VTT Marilyn използва технологията на HERE за позициониране, базирана на UWB, която може да позиционира автомобилите на закрито, без да е необходимо да използва сателитна връзка. UWB (от Ultra Wideband) е радио технология, която предава данни с изключително къси и нискоенергийни импулси в много широка честотна лента (например 1-2 GHz).
Всъщност колата паркира с помощта на специално разработено приложение, което водачът може да използва за резервиране на паркомясто. След като автомобилът стигне до входа на паркинг зоната, системата за навигация при паркиране проверява дали мястото е свободно, проверява за потенциални препятствия по маршрута, използвайки камери за трафик, свързани към отворена IoT платформа, и предава информацията за маршрута на превозното средство. Подпомагана от IoT, колата се придвижа самостоятелно до запазеното паркомясто (вижте видеото от този експеримент в YouTube канала на VTT:
Роботизираната кола Marilyn преминава през интензивни тестове за напълно автономно паркиране в район, отдалечен от шофьора на поне 100 метра. Интернет на нещата (IoT) подпомага колата да намери празно паркомясто и да се „намести“ там.
„Автономното паркиране позволява на дадено пространство да се паркират повече коли, тъй като те могат да бъдат „наредени“ по-плътно една до друго без страх от сблъсъци, а това е важно на места като летища и търговски центрове. Технологията отваря и нови възможности за оптимизирана логистика и намаляване на препълването на паркингите“, обяснява Йохан Шолиърс, мениджър на проекта от финландския център за технологични изследвания VTT.
Роботизираната кола Marilyn експериментира автоматизираното паркиране като част от проекта AUTOPILOT, който се финансира от Европейската комисия, за да проучи потенциала на Интернет на нещата в автоматизираното шофиране. Тампере е един от европейските тестови обекти на проекта, заедно с италианския град Ливорно, Брейнпорт, Холандия, Версай, Франция и Виго, Испания. Тестова площадка по проекта има и в Южна Корея.
При демонстрацията на автоматизирано паркиране VTT Marilyn използва технологията на HERE за позициониране, базирана на UWB, която може да позиционира автомобилите на закрито, без да е необходимо да използва сателитна връзка. UWB (от Ultra Wideband) е радио технология, която предава данни с изключително къси и нискоенергийни импулси в много широка честотна лента (например 1-2 GHz).
Всъщност колата паркира с помощта на специално разработено приложение, което водачът може да използва за резервиране на паркомясто. След като автомобилът стигне до входа на паркинг зоната, системата за навигация при паркиране проверява дали мястото е свободно, проверява за потенциални препятствия по маршрута, използвайки камери за трафик, свързани към отворена IoT платформа, и предава информацията за маршрута на превозното средство. Подпомагана от IoT, колата се придвижа самостоятелно до запазеното паркомясто (вижте видеото от този експеримент в YouTube канала на VTT: