Жителите на Париж и неговите предградия в скоро време могат да получат достъп до 20 000 електрически велосипеда. Обществената транспортна компания Ile-de-France Mobilités (IDFM) стартира проект за отдаване под наем на е-велосипеди, наречена Veligo. В началото инициативата ще стартира с 10 000 велосипеда, но ако проектът придобие популярност, компанията е готова да удвои техния брой.
Целта на IDFM е да се намали употребата на автомобили и по този начин замърсяването във френската столица. Veligo ще допълни парижката програма за споделяне на велосипеди Vélib, но за разлика от почасовото наемане и стоянките на Vélib, е-велосипедите ще бъдат наемани на месечна база срещу 40 евро, като потребителите ще могат да ги съхраняват вкъщи. По подобие на практиката при картите за метро, работодателите могат да се включат в схемата като поемат половината от месечния наем. Така алтернативният транспорт ще е достъпен срещу едва 20 евро на месец.
Електрическите велосипеди наподобяват тези на Velib, но могат да се движат около 9 километра с едно зареждане. Шестгодишната програма ще има бюджет до 111 млн. евро в зависимост от броя на велосипедите и ще се управлява от консорциум, който включва френската пощенска група La Poste.
Първоначално програмата е финансирана от маркетингова компания в замяна на правото да използва билбордове в Париж. Преди известно време обаче друг оператор се заема с управлението на услугата, което води до редица проблеми и отлив на интерес.
"Електрическите велосипеди имат огромен потенциал", коментира ръководителят на IDFM, Валери Пекре, и добавя: "Това ще помогне на 200 000 парижанци да открият своя алтернативен вариант за придвижване и може би ще ги вдъхнови да си купят лични." Програмата е стартира септември 2019 г.
Жителите на Париж и неговите предградия в скоро време могат да получат достъп до 20 000 електрически велосипеда. Обществената транспортна компания Ile-de-France Mobilités (IDFM) стартира проект за отдаване под наем на е-велосипеди, наречена Veligo. В началото инициативата ще стартира с 10 000 велосипеда, но ако проектът придобие популярност, компанията е готова да удвои техния брой.
Целта на IDFM е да се намали употребата на автомобили и по този начин замърсяването във френската столица. Veligo ще допълни парижката програма за споделяне на велосипеди Vélib, но за разлика от почасовото наемане и стоянките на Vélib, е-велосипедите ще бъдат наемани на месечна база срещу 40 евро, като потребителите ще могат да ги съхраняват вкъщи. По подобие на практиката при картите за метро, работодателите могат да се включат в схемата като поемат половината от месечния наем. Така алтернативният транспорт ще е достъпен срещу едва 20 евро на месец.
Електрическите велосипеди наподобяват тези на Velib, но могат да се движат около 9 километра с едно зареждане. Шестгодишната програма ще има бюджет до 111 млн. евро в зависимост от броя на велосипедите и ще се управлява от консорциум, който включва френската пощенска група La Poste.
Първоначално програмата е финансирана от маркетингова компания в замяна на правото да използва билбордове в Париж. Преди известно време обаче друг оператор се заема с управлението на услугата, което води до редица проблеми и отлив на интерес.
"Електрическите велосипеди имат огромен потенциал", коментира ръководителят на IDFM, Валери Пекре, и добавя: "Това ще помогне на 200 000 парижанци да открият своя алтернативен вариант за придвижване и може би ще ги вдъхнови да си купят лични." Програмата е стартира септември 2019 г.