Станциите за зареждане на електрически автомобили все още са сравнително малко и на голямо разстояние помежду си, но това може да се промени коренно в рамките най-много на десетилетие, поне в Германия. Канцлерът Ангела Меркел заяви, че правителството иска до 2030 г. на територията на страната да има "милион точки за зареждане". Това би било 50 пъти повече от приблизително 20 000 точки, налични към днешна дата. Меркел очаква инустрията да "участва дейно в това усилие", за да може да се случи.
Изявлението идва малко преди срещата с между германското правителство и индустрията, насрочена за 4 ноември, на която трябва да се обсъди как двете страни могат да ускорят прехода към електрически превозни средства. Тази стратегия е в тон и с целта на Европейския съюз да бъде неутрален по отношение на климата до 2050 г. Франция например смята да забрани продажбите на автомобили с двигатели с вътрешно горене до 2040 г. Ако това се случи, Париж също трябва да обмисли много добре наличието на достатъчно станции за зареждане, за да може да стимулира покупката на електромобили.
За Германия амбициозната цел може да се окаже напълно постижима , тъй като немските автомобилни производители не преследват само електрифицирането на автопарка си, но и често изграждат мрежи от станции за зареждане, необходими за поддръжката им. Самите компании всъщност имат интерес да разгърнат възможно най-голяма инфраструктура, тъй като това ще даде възможност и за повишаване на продажбите. В крайна сметка може да се окаже, че въпросът е не дали Германия ще има милион точки за зареждане на територията си до 2030 г., а чия мрежа ще има доминираща роля.
Станциите за зареждане на електрически автомобили все още са сравнително малко и на голямо разстояние помежду си, но това може да се промени коренно в рамките най-много на десетилетие, поне в Германия. Канцлерът Ангела Меркел заяви, че правителството иска до 2030 г. на територията на страната да има "милион точки за зареждане". Това би било 50 пъти повече от приблизително 20 000 точки, налични към днешна дата. Меркел очаква инустрията да "участва дейно в това усилие", за да може да се случи.
Изявлението идва малко преди срещата с между германското правителство и индустрията, насрочена за 4 ноември, на която трябва да се обсъди как двете страни могат да ускорят прехода към електрически превозни средства. Тази стратегия е в тон и с целта на Европейския съюз да бъде неутрален по отношение на климата до 2050 г. Франция например смята да забрани продажбите на автомобили с двигатели с вътрешно горене до 2040 г. Ако това се случи, Париж също трябва да обмисли много добре наличието на достатъчно станции за зареждане, за да може да стимулира покупката на електромобили.