Роботите идват на помощ, когато търсенето скача

Роботите идват на помощ, когато търсенето скача

Мария Динкова
208 прочитания

С настъпването на глобалното разпространение на пандемията тази пролет, DCL Logistics, логистична компания явяваща се трето лице, със седалище във Фримонт, Калифорния, САЩ и центрове за изпълнение в цялата страна, отбеляза 30% увеличение на бизнеса поради големия скок в търсенето на продукти. След като Amazon намали приоритетите за доставката на определени артикули, много фирми се обърнаха към DCL за директно изпълнение на поръчките към потребителите.

Компанията успява да се справи с резкия скок в търсенето с помощта на вече интегрираните коботи. Брайън Ту, главен директор по приходите в DCL Logistics, разказва как те са изиграли ключова роля в способността на компанията да се справи с внезапното повишаване на доставките:

Кажете ни как ръководите операциите си днес в сравнение с времето преди пандемията?

Това определено е най-екстремната криза, която някога сме виждали. Когато Amazon обяви, че ще даде приоритет на входящите доставки на основни продукти, стоки за домашна потреба, медицински консумативи и други продукти с голямо търсене, много продавачи в платформата бяха принудени да намерят алтернативни възможности за продажба, изпълнение и доставка. Голяма част от тези търговци се обърнаха към DCL Logistics. Именно поради тази причина трябваше да се адаптираме бързо, за да отговорим на техните нужди.

Преди пандемията бихме наели временни работници, които да влязат и да ни помогнат с изпълнението на увеличаващите се поръчки. В настоящата ситуация обаче, поддържането на безопасността на съществуващите ни служители беше и все още е наш приоритет номер едно. Така предпочетохме да не налагаме на служителите си да контактуват и с други хора, различни от тези в малката група, с която работят всеки ден. Заради това бяхме по-предпазливи с привличането на повече временни сътрудници. За щастие, само няколко седмици преди пандемията да ни връхлети с пълна сила, инсталирахме втория си кобот в съоръжението ни във Фремонт, като избрахме да го интегрираме в конвейерна система. Така, с новите ни автоматизирани клетки и известна реорганизация на съществуващите ресурси на персонала, успяхме без проблем да отговорим на 30-процентното увеличение на търсенето, без да наемаме повече хора и да поставяме здравето на служителите ни в риск.

Внедряването на коботите намали и необходимото количество хора. Преди, в DCL Logistics, бяха нужни петима души, за да управляват конвенционален процес на ръчно сортиране: един човек, за да избере поръчката; втори, за да я занесе до линията; трети, за да я провери; четвърти, който да я окомплектова; и последният пети човек, който да я опакова и изпрати. Роботизираната система на Universal Robots може да направи това, което би направил екип от петима души за цял ден само в рамките на два часа.

Трябваше ли да преструктурирате производствената си линия, за да сведете рисковете от заразяване до минимум или да осигурите лични предпазни средства, за да защитите служителите?

Пренасочихме всичките си служители, които могат да извършват задълженията си от вкъщи към дистанционна форма на работа, за да избегнем ненужния контакт в съоръженията ни. Всеки, който влиза в нашата сграда, подлежи на измерване на температурата, а служителите носят маски в 100 процента от времето. Освен това поставихме и плексигласови прегради около линиите за изпълнение, като същевременно държим служителите да работят на разстояние не по-малко от 2 метра.

Как съобщавате за необходимите промени в производството на служителите си и как се справят те с тях?

Това да стават свидетели на стъпките, които предприемаме, за да опазим тяхното здраве наистина повиши морала на работниците. Освен това нашите служители са много благодарни, че могат да продължат да работят и то безопасно, особено предвид изключително високите нива на безработица.

Какво правите, за да гарантирате, че вашите продукти ще достигнат крайните клиенти навреме?

Благодарение на новите роботизирани системи и способността ни бързо да реорганизираме трудовите си ресурси, ние бяхме един от малкото центрове за изпълнение, способни да се справят с драстичното увеличаване на поръчките, и то без да променяме нашето споразумение за ниво на обслужване - ако направите поръчката си до обяд, ще бъде доставена в същия ден. Понастоящем изпращаме над 30 хил. пакета на ден, седем дни в седмицата.

По време на пандемията това се оказа основен диференциращ фактор за компанията. Нашите клиенти бяха напълно изумени от това и непрекъснато ни казваха как не могат да повярват, че ние все още работим. Бяха благодарни до такава степен, че някои от тях изпращаха на служителите ни обяд и подаръци в знак на признателност.

Разчитате ли на повече автоматизирани процеси сега, отколкото преди?

Изградихме система за асистирано роботизирано изпълнение, която може да управлява по-сложни поръчки, изискващи селектиране на множество сканируеми баркодове от широк спектър в рамките на една поръчка. След въвеждането на роботиката в нашата производствена среда, качествените резултати са почти перфектни с 99,99% точност на поръчките - малко над стандарта на нашата компания от 99,80%. През последните 20 години DCL е сертифицирана по ISO 9001, така че изпълнението на поръчки от коботите и свързаните с тях процеси изискват спазване на още по-висок стандарт за качество.

Как мислите, че тази криза ще повлияе на компанията ви занапред? Какви уроци научихте?

Урок номер едно, който научихме, е, че сме структурно стабилни. Именно това ни помогна да издържим на бурята. Когато повечето от нашите конкуренти реагираха на повишаването на търсенето с удължаване на работните смени или чрез наемане на нови работници, като по този начин поставяха здравето на служителите си в риск, ние успяхме да направим повече с по-малко. Увеличихме сегашния си капацитет на работа с помощта на роботиката. Това наистина беше единственото решение в средата и условията, в които наемането на допълнителна работна ръка не беше риск, който бяхме готови да поемем. Сега определено сме много по-наясно как трябва да приемем и приложим автоматизацията, за да управляваме настоящата ситуация ефективно.

Ще се промени ли начинът, по който управлявате бизнеса си в дългосрочен план?

В DCL винаги се стремим да имплементираме подобрения и иновации за нашите клиенти и за индустрията като цяло. Правим сериозни инвестиции в автоматизацията и планираме да добавим поне още две или три роботизирани системи в нашия обект в Кентъки. Още по-голямото използване на роботиката в бъдеще стана част от нашия план за непрекъснатост на бизнеса.

С настъпването на глобалното разпространение на пандемията тази пролет, DCL Logistics, логистична компания явяваща се трето лице, със седалище във Фримонт, Калифорния, САЩ и центрове за изпълнение в цялата страна, отбеляза 30% увеличение на бизнеса поради големия скок в търсенето на продукти. След като Amazon намали приоритетите за доставката на определени артикули, много фирми се обърнаха към DCL за директно изпълнение на поръчките към потребителите.

Компанията успява да се справи с резкия скок в търсенето с помощта на вече интегрираните коботи. Брайън Ту, главен директор по приходите в DCL Logistics, разказва как те са изиграли ключова роля в способността на компанията да се справи с внезапното повишаване на доставките:

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОК