Българска компания създава AI базиран виртуален асистент за застрахователни дружества

Българска компания създава AI базиран виртуален асистент за застрахователни дружества

В разработката на интелигентната когнитивна платформа - Beth - Ablera си партнира с експертите на IBM

Мария Динкова
333 прочитания

Българската компания, специализирана в разработването на дигитални продукти на основата на изкуствен интелект (AI) и машинно обучение, Ablera заедно с експертите на IBM създава Beth - интелигентен многоезичен и многоканален виртуален асистент за застрахователни организации. Ablera използва IBM Garage, за да създаде тази интелигентна когнитивна платформа за разговори, която е базиранa на IBM Watson върху IBM Cloud.

"IBM Garage подпомогна и ускори процеса на разработка на продукта ни. Използвайки нашия опит на Европейския застрахователен пазар, съчетан с концепцията за продукт, базиран на изкуствен интелект, ние се нуждаехме от доверен партньор с ресурси, които да ни помогнат да превърнем идеята си в реалност", отбелязва Анри Леви, основател и главен изпълнителен директор на Ablera.

Прототипът (Minimum Viable Product) на виртуалния асистент е разработен за две седмици. Интелигентният виртуален асистент на Ablera поддържа взаимодействието между застрахователните компании с техните клиенти, агенти и служители, помагайки им за бързо и лесно обработване на общи и специфични задачи (котировки, уведомления за щети (FNOL), автоматична обработка и оценка на щети, в реално време (24/7/365), като наподобява комуникация човек-човек с крайния потребител. Beth води клиентите през застрахователния процес, за да изпълни поставените от тях заявки и задачи в рамките на минути, премахвайки проблемните точки на клиентското изживяване.

Потребителите могат да разговарят с Beth в реално време, на родния си език и да бъдат обслужвани през различни канали (платформи за съобщения, уеб, приложения) от всяко устройство.

Beth е обучен да разбира разнообразни въпроси, зададени по различни начини, да разпознава намеренията на потребителя и да предоставя персонализирани отговори и съвети, като извлича необходимата информация от различни източници, с които е интегриран (основната система на застрахователя, финансовата система, системата за управление на клиентите на и др.).

Виртуалният асистент може да се използва и за всички бизнес линии на персонално общо застраховане - автомобилно, имуществено, помощ при пътуване и др. Обучението на Beth за останалите бизнес-линии от общото застраховане, както и здравно застраховане, са включени в плановете на Ablera за следващата година.

"IBM има удоволствието да подкрепи Ablera в предоставянето на това им решение и иновативните им услуги на техни клиенти от цял свят", споделя Йоханес Маурер, генерален мениджър на IBM за ЮИЕ. "COVID-19 промени из основи бизнес средата за всички организации по света, буквално за една нощ. За да ускорят своята цифрова трансформация, все по-голям брой компании се обърнаха към IBM Garage: ускорен и иновативен подход на IBM, който осигурява персонализирана трансформация на организациите отвътре навън. От началото на годината броят на IBM Garage проектите се е увеличил от близо 300 до над 1500 в различните видове индустрии."

Beth използва IBM Watson Assistant и IBM Watson Language Translation. Всички услуги на IBM Watson се хостват в облака на IBM (IBM Cloud) и използват корпоративна верига от инструменти и възможност за регистрация, което осигурява високи нива на сигурност и защита.

Професионалистите от Ablera и IBM, включително експерти по застраховане, инженери, изследователи и разработчици, изграждат заедно прототипа (Minimum Viable Product), използвайки IBM Garage Style и Consult-on-Demand подход.

В тази колаборация, експертите на Ablera и IBM, си партнират с екипа на ALSO Bulgaria, в ролята му на Value Added дистрибутор на IBM, който е и медиатор и координатор на проекта.

Българската компания, специализирана в разработването на дигитални продукти на основата на изкуствен интелект (AI) и машинно обучение, Ablera заедно с експертите на IBM създава Beth - интелигентен многоезичен и многоканален виртуален асистент за застрахователни организации. Ablera използва IBM Garage, за да създаде тази интелигентна когнитивна платформа за разговори, която е базиранa на IBM Watson върху IBM Cloud.

"IBM Garage подпомогна и ускори процеса на разработка на продукта ни. Използвайки нашия опит на Европейския застрахователен пазар, съчетан с концепцията за продукт, базиран на изкуствен интелект, ние се нуждаехме от доверен партньор с ресурси, които да ни помогнат да превърнем идеята си в реалност", отбелязва Анри Леви, основател и главен изпълнителен директор на Ablera.

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОК