Макар че цялото внимание е насочено към мисията на Март, НАСА също така работи върху превръщането на полетите тук, на Земята, в по-екологично съобразни, пише Engadget. Чрез ново партньорство с авиационната индустрия космическата агенция иска да подобри инструментите за проектиране и моделиране на бъдещи самолети, които ще използват системата Electrified Aircraft Propulsion (EAP). Освен това НАСА търси и предложения за наземни и въздушни демонстрации на дозвуков самолет с интегрирани мегаватови системи за захранване.
НАСА иска да покаже системите в полет, с идеята да пусне EAP технологията глобално в употреба до 2035. По-конкретно иска да я приложи при по-малките самолети (включително при търговските полети) като регионални пътнически самолети, самолети с една пътека и турбовитлови самолети. Крайният срок за предложенията е 20 април.
Според НАСА нейните проучвания разкриват, че въвеждането на електрически самолети може да допринесе значително за намаляването на енергийната консумация и емисиите от въглероден и азотен оксид - по същия начин, по който електрическите автомобили произвеждат по-малко емисии, водещи до климатични промени.
Насочването към по-устойчив въздушен транспорт е гореща тема също така за производителите и регулаторните органи. Според неправителствената група Air Transport Action Group полетите са произвели 915 млн. тона въглероден диоксид през 2019 - преди пандемията да удари индустрията - което представлява 2% от всички вредни емисии, генерирани от човечеството.
Но промяната може би вече се вижда на хоризонта. През януари Boeing обеща всички самолети на компанията да използват 100% устойчиви горива (направени от растително масло, животински мазнини и селскостопански отпадъци) до 2030. Същевременно Агенцията за авиационна безопасност на ЕС планира да създаде екорейтинг за полетите, подобен на данните за въглеродните емисии, посочвани на билетите за влакове в региона. От своя страна НАСА назначи първия си старши съветник по климата по-рано този месец, който ще има задача да работи с администрацията на Байдън върху плана за климата.
Макар че цялото внимание е насочено към мисията на Март, НАСА също така работи върху превръщането на полетите тук, на Земята, в по-екологично съобразни, пише Engadget. Чрез ново партньорство с авиационната индустрия космическата агенция иска да подобри инструментите за проектиране и моделиране на бъдещи самолети, които ще използват системата Electrified Aircraft Propulsion (EAP). Освен това НАСА търси и предложения за наземни и въздушни демонстрации на дозвуков самолет с интегрирани мегаватови системи за захранване.
НАСА иска да покаже системите в полет, с идеята да пусне EAP технологията глобално в употреба до 2035. По-конкретно иска да я приложи при по-малките самолети (включително при търговските полети) като регионални пътнически самолети, самолети с една пътека и турбовитлови самолети. Крайният срок за предложенията е 20 април.