Като много други сфери, свързани с електрическото задвижване, електрическите въздушни състезания също направиха значителна крачка напред в своето развитие. The Verge съобщава, че компанията Airspeeder наскоро е завършила успешно първия тестов полет на своя електрически летящ състезателен автомобил - Alauda Aeronautics Mk3. Дистанционният пилот е превел eVTOL прототипа над Южна Австралия, а държавният орган за безопасност на гражданската авиация на страната е наблюдавал теста.
Машината може да достигне височина до 500 метра и да развие 100км/ч за 2,8 секунди. Дистанционните пилоти управляват машината в среда, подобна на пилотската кабина, чрез виртуални инструменти, а LiDAR и радар помагат за предотвратяване на сблъсъци. Най-важното е, че дизайнът има за цел да сведе до минимум престоя на земята. В момента пилотът на Airspeeder може да лети едва 15 минути с едно зареждане, но наземните екипи сменят батериите за 20 секунди.
Тестовият полет отваря пътя за три издания на състезателните серии за летящи електромобили EXA, стартиращи по-късно тази година, които ще включват до четири отбора с по двама дистанционни пилоти. Данните от тези състезания, включително за фиктивните "теле-роботизирани" аватари в пилотските кабини, в идеалния случай трябва да доведат до пряко пилотирани от човека състезания през 2022 година.
Airspeeder все още трябва да се справи с много от предизвикателствата пред електрическия полет, включително краткотрайните батерии. Все пак този тест и очакваните състезания предполагат, че сме близо до момента, в който EV въздушните състезания ще станат често срещано забавление.
Като много други сфери, свързани с електрическото задвижване, електрическите въздушни състезания също направиха значителна крачка напред в своето развитие. The Verge съобщава, че компанията Airspeeder наскоро е завършила успешно първия тестов полет на своя електрически летящ състезателен автомобил - Alauda Aeronautics Mk3. Дистанционният пилот е превел eVTOL прототипа над Южна Австралия, а държавният орган за безопасност на гражданската авиация на страната е наблюдавал теста.
Машината може да достигне височина до 500 метра и да развие 100км/ч за 2,8 секунди. Дистанционните пилоти управляват машината в среда, подобна на пилотската кабина, чрез виртуални инструменти, а LiDAR и радар помагат за предотвратяване на сблъсъци. Най-важното е, че дизайнът има за цел да сведе до минимум престоя на земята. В момента пилотът на Airspeeder може да лети едва 15 минути с едно зареждане, но наземните екипи сменят батериите за 20 секунди.