Bosch и BASF Digital Farming правят умното земеделие още по-умно

Bosch и BASF Digital Farming правят умното земеделие още по-умно

Компаниите обявиха, че ще създадат съвместно предприятие за международния пазар и ще продават интелигентни решения за цифрово земеделие

Иван Гайдаров
474 прочитания

Bosch BASF Smart Farming, новото съвместно предприятие между Bosch и BASF Digital Farming, е отличен пример за целенасочено сътрудничество на екосистемите в производствената индустрия. Имах възможността да обменя мнения с ключови заинтересовани страни от двете компании. Според Флориан Гвосдз, управляващ директор на Bosch BASF Smart Farming, "тясното сътрудничество в индустриалните екосистеми става все по-важно за производителите, тъй като обединяването на компетенции и умения, свързани с хардуер, софтуер и цифрови технологии, ще бъде от ключово значение за повишаване на общата стойност на клиентите."

Мога само да повторя това, тъй като новото съвместно предприятие демонстрира много добре, че клиентската стойност на продукт или решение може да бъде увеличена, ако партньорите комбинират своите индивидуални възможности и си сътрудничат по-тясно. Това е ключово, тъй като по-високата стойност на клиента също може да бъде конкурентно предимство.

Сътрудничеството в екосистемите, все по-голяма част от стратегическите бизнес програми на производителите

Списъкът с катализаторите на сътрудничеството в екосистемите обикновено включва повишаването на оперативната ефективност, повишаването на прозрачността на веригата за доставки и осигуряването на устойчивост на бизнеса, но също така и увеличаването на стойността на клиентите. Според изследванията на IDC 31% от производствените организации по света вече имат добре подредена и гъвкава екосистема за подкрепа и разработка на иновативни решения. Още 61% също имат планове да разширят своите екосистеми, за да мащабират съществуващите продукти и да разработят нови предложения. Така че, от моя гледна точка, сега е моментът производителите да мислят все повече и повече за взаимодействие със своите екосистеми. В противен случай те ще изостанат от онези производители, които вече са разбрали стойността на по-доброто сътрудничество със своята екосистема.

Разместването на пластовете в селскостопанската индустрия като импулс за индустриалните екосистеми

За да станат по-печеливши и ефективни, фермерите търсят цялостни решения, свързани с по-устойчиви селскостопански практики. Това се дължи не само на регулации (като правото на ЕС), но все повече и на изискванията на потребителите.

Основната екосистема в селскостопанската индустрия включва фермери; OEM производители на селскостопански превозни средства и оборудване; доставчици на услуги, поддръжка и ремонт; и производители на торове, пестициди и семена. За да предоставят холистични решения за устойчивост на фермерите и да увеличат стойността на клиентите, заинтересованите страни в тази екосистема трябва да си сътрудничат.

Новото съвместно предприятие между Bosch и BASF Digital Farming адресира точно това и има за цел да увеличи общата стойност за фермерите, като предложи съвместно решение.

Bosch и BASF Digital Farming: Общ преглед на решенията

Bosch и BASF Digital Farming обявиха в края на 2020 г., че ще създадат съвместно предприятие за международния пазар и ще продават интелигентни решения за цифрово земеделие от един източник. И двете организации са признати и уважавани лидери в своите области, така че съвместното предприятие има за цел да предложи на земеделските производители цялостно решение за подпомагане и насърчаване на по-ефективно и устойчиво земеделие. Първите два продукта, които ще бъдат пуснати на пазара - интелигентно решение за пръскане и интелигентно решение за засаждане - ще включват иновативни решения, които да помогнат на фермерите да намалят употребата на хербициди, като същевременно максимизират производството на култури и контролират разпределението на семената според плодородието, което позволява оптимално използване на почвата.

Съвместното решение включва възможности както от Bosch, така и от BASF Digital Farming - Bosch ще внесе своите познания за хардуер и софтуер, както и за системи за контрол и вграден софтуер, а BASF Digital Farming ще представи своя xarvio Field Manager като водещ цифров продукт, задвижван от автоматизиран и специфичен за полето агрономически център за вземане на решения в реално време. Това ще спомогне за оптимизиране на специфичното за полето производство на култури и за автоматизиране на управлението на плевелите.

Спестяващото хербициди решение за интелигентно пръскане комбинира сензорната технология за камери на Bosch със специфичниата за полето агрономическа платформа за вземане на решения xarvio, която е част от Field Manager и има за цел да оптимизира управлението на плевелите и да използва по-ефективно хербицидите. Теренните проучвания показват, че са възможни спестявания от 70% от обема на използваните хербициди.

Какво ново за фермерите?

Използването на продуктите и услугите на решенията за интелигентно пръскане намалява използването на хербициди от земеделските производители и води до спестяване на разходи за тях. Така че увеличената стойност за фермерите се крие не само в намалените разходи, но и в подпомагането им да се справят с екологичните и социалните проблеми.

Какво означава всичко това за Bosch и BASF Digital Farming?

Като се има предвид силната инерция на пазара за устойчивост, би било рисковано за Bosch и BASF да не отговорят на търсенето на свързани решения, особено ако други заинтересовани страни в екосистемата са вече работят по темата. Работейки бързо, Bosch и BASF искат да запазят и утвърдят своите водещи позиции, като предлагат на селскостопански клиенти свързани решения за устойчивост.

В момента инерцията в Европа е висока поради регламентите на ЕС като стратегията Farm to Fork, която заляга в основата на европейската Зелена сделка, осведомеността на пазара и търсенето. От моя гледна точка предоставянето на иновативни решения за устойчиво земеделие чрез технологии като интелигентно пръскане може да се счита за важен стълб на дългосрочната стратегия за устойчиво развитие на BASF. Това може също така да включва изграждането на нов канал, който да отговори на новите пазарни изисквания, свързани с устойчивостта, в допълнение към традиционните цифрови канали за продажба. Например, BASF участва и в други платформи, които се фокусират върху обемните продажби.

Възможността за събиране на полеви данни от земеделските производители ще позволи на съвместното предприятие да ги внесе в своите алгоритми, базирани на AI/ML. Те от своя страна ще доведат до оптимизация на културите.

Сътрудничеството в индустриалните екосистеми е свързано с доверието

Да, то изисква използването на цифрови технологии и платформи, които са едновременно важни фактори, стимулиращи индустриалните екосистеми. Но доверието е предпоставка за установяване на успешно екосистемно сътрудничество. Това включва доверие между сътрудничещите заинтересовани страни, при което може да има ясна, взаимна цел, която да гарантира печеливша търговска ситуация за всички партньори, както и ясно управление на очакванията относно техническите възможности и какво е възможно и какво не.

Стефани Науйокс, директор на научните изследвания, Manufacturing Insights Europe

Bosch BASF Smart Farming, новото съвместно предприятие между Bosch и BASF Digital Farming, е отличен пример за целенасочено сътрудничество на екосистемите в производствената индустрия. Имах възможността да обменя мнения с ключови заинтересовани страни от двете компании. Според Флориан Гвосдз, управляващ директор на Bosch BASF Smart Farming, "тясното сътрудничество в индустриалните екосистеми става все по-важно за производителите, тъй като обединяването на компетенции и умения, свързани с хардуер, софтуер и цифрови технологии, ще бъде от ключово значение за повишаване на общата стойност на клиентите."

Мога само да повторя това, тъй като новото съвместно предприятие демонстрира много добре, че клиентската стойност на продукт или решение може да бъде увеличена, ако партньорите комбинират своите индивидуални възможности и си сътрудничат по-тясно. Това е ключово, тъй като по-високата стойност на клиента също може да бъде конкурентно предимство.

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОК