Цифровата трансформация продължава да бъде един от най-важните въпроси за всички бизнеси, въпреки че тя си остава сложен процес, който отнема много време и изисква добра стратегия и планиране. Недалновидното мислене, нежеланието за промяна, липсата на анализ или "трансформацията в името на трансформацията" са само част от предизвикателствата.
Експертите от SoftOne Bulgaria споделят кои са от най-често срещаните клопки, които трябва да се опитате да избегнете:
Трансформацията като самоцел
Много често, когато започват процеса на цифрова трансформация, хората не са сигурни какво точно представлява тя и защо е необходима. Разбира се, основната цел е еволюция и развитие, но това не означава, че една нова технология автоматично ще постигне това сама по себе си.
Цифровата трансформация трябва да се фокусира върху клиентите и дългосрочната бизнес цели. Следователно първите въпроси, на които трябва да се отговори при планирането на технологичното надграждане, са: какви са търсените резултати и какви пречки могат да възникнат, а не просто как да бъде приложена тази съвременна технология. След това отговорните лица трябва да обсъдят идеята с ръководителите си, за да получат необходимото одобрение и да продължат с процеса.
Правилна и грешна гледна точка
Цифровата трансформация не е само технология, тя включва промяна в бизнес културата и структурата. И ако това не се разбере, няма да е възможно да се приложат ползите от дигитализацията във всички аспекти на вашите бизнес операции, включително иновации и ръст на продажбите. По-всеобхватната и отворена перспектива ще доведе до използване на повече възможности.
Трудности при адаптирането към промяната
Неспособността да се управляват промените и свързаните с тях процеси е основен проблем за съвременния бизнес. Внедряването на една нова технология изисква поддръжка и обучение на служителите за използването на тази нова технология. Нужна е и преоценка както на ролите, така и на отговорностите на всички страни, участващи във внедряването на изкуствен интелект и други технологии за автоматизация, както и установяването на нови стандарти и протоколи за сигурност и мобилност на предприятието.
Пренебрегването на тези проблеми и разчитането изцяло на технологиите би било голяма грешка, тъй като ще пропуснете възможността за значителна трансформация. Предприятията, които не успяват да променят своите политики и практики по отношение на новите системи, остават вкопчени в остарели методи и не успяват да посрещнат пазарните предизвикателства.
Анализ и показатели
Не очаквайте да получите желаните резултати моментално. За да знаете какво работи и какво е нужно да се подобри, трябва постоянно да наблюдавате и анализирате съответните показатели. Бизнесът, който постига успешна цифрова трансформация, е този, който използва данни за измерване на успеха и подобряване на представянето си. Съвременните ERP решения, например от типа на Soft1 Series 5, предоставят впечатляващо количество данни за всички аспекти на бизнес процесите, необходими за качествен и задълбочен анализ.
Снимка: Pixabay
Цифровата трансформация продължава да бъде един от най-важните въпроси за всички бизнеси, въпреки че тя си остава сложен процес, който отнема много време и изисква добра стратегия и планиране. Недалновидното мислене, нежеланието за промяна, липсата на анализ или "трансформацията в името на трансформацията" са само част от предизвикателствата.
Експертите от SoftOne Bulgaria споделят кои са от най-често срещаните клопки, които трябва да се опитате да избегнете: