Машините с изкуствен интелект не са новост за научната фантастика, но, изглежда, те вече започват да си проправят път и в реалния свят. Именно такъв е примерът с концепцията "Дигитален човек като услуга", която съвсем скоро ще стане достъпна.
Японският телекомуникационен гигант KDDI си партнира с компанията Mawari за създаването на виртуален асистент, който потребителите ще могат да "виждат" през прозореца на своите смартфони с добавена реалност. "Дигиталният човек като услуга" ще може автоматично да се появява, за да дава насоки и да си взаимодейства с потребителите, за да ги упъти в желаната посока.
Цялото решение е възможно благодарение на напредъка, постигнат в развитието на редица технологии. 5G мрежата на KDDI в комбинация с бързите AWS Wavelength периферни изчисления и собствения кодек на Mawari позволяват "дигиталните хора" да стигнат до телефоните на потребителите в реално време, вместо да работят изначално на чипа на телефона.
Това на свой ред значително намалява изискванията за подобна обработка, понижава разходите, обема от данни и консумацията на енергия, като същевременно се запазва мащабируемостта.
Очаква се решението да бъде достъпно в AWS Marketplace в средата на декември, а въпросът остава колко ще са желаещите да се възползват от опцията "Дигитален човек като услуга" и да купят месечен, тримесечен или годишен абонамент.
Машините с изкуствен интелект не са новост за научната фантастика, но, изглежда, те вече започват да си проправят път и в реалния свят. Именно такъв е примерът с концепцията "Дигитален човек като услуга", която съвсем скоро ще стане достъпна.
Японският телекомуникационен гигант KDDI си партнира с компанията Mawari за създаването на виртуален асистент, който потребителите ще могат да "виждат" през прозореца на своите смартфони с добавена реалност. "Дигиталният човек като услуга" ще може автоматично да се появява, за да дава насоки и да си взаимодейства с потребителите, за да ги упъти в желаната посока.