56% от българските компании ще включат криптовалутите като опция за плащане

56% от българските компании ще включат криптовалутите като опция за плащане

Показват данните от новото проучване на Paysafe, част от годишното допитване "Изгубени в трансакциите"

Мария Динкова
659 прочитания

Пандемията от COVID-19 трайно измени потребителското поведение и предпочитанията към един или друг метод за плащане онлайн, което на свой ред ускори нуждата сред бизнеса от промени в посока по-голямо разнообразие на платежните методи.

Любопитна тенденция е, че в портфолиото от платежни методи криптовалутите заемат все по-видимо място. 56% от компаниите у нас планират да включат криптовалутите като опция за плащане възможно най-скоро (48% в другите страни, участвали в допитването), а близо 40% от МСП планират това да се случи в следващата една година.

Това сочи ново проучване на Paysafe, част от мащабното годишно допитване "Изгубени в трансакциите", в което 918 малки и средни онлайн бизнеси в САЩ, Бразилия, Обединено Кралство, Канада, България, Италия, Германия и Австрия споделят как се е променило портфолиото им от платежни методи в последните 12 месеца.

"От началото на пандемията все повече онлайн бизнеси научиха по трудния начин, че липсата на безпроблемно и сигурно потребителско преживяване при плащане може да убие продажбите им. Така например, 54% от българските търговци посочват пандемията от COVID-19 като основна причина за ускореното диверсифициране на опциите за плащане. Днес потребителите изискват повече алтернативни методи за плащане от всякога, а тенденцията сочи, че не се очаква това да се промени в близко бъдеще. С предстоящия празничен сезон, свързан с най-натовареното онлайн пазаруване през годината, търговците, които са успели да предвидят навреме промените в потребителското поведение, ще се справят добре и ще избегнат високия процент на незавършени поръчки", коментира Росен Метев, вицепрезидент платежни услуги в Paysafe.

Данните разкриват още, че за над 63% от онлайн бизнесите по света разнообразието в методите за плащане е основно конкурентно предимство. У нас за 65% от търговците използването на дигитални портфейли има значително влияние върху процента на завършени покупки онлайн.

Плащането с карта се запазва като най-широкоразпространения метод, като за България процентите са показателни - 71% от потребителите избират да платят с дебитна карта при поръчка. Интересен факт е, че в същото време 68% от българите предпочитат да заплатят поръчаната стока онлайн в брой при доставка. Този процент е почти два пъти по-висок в сравнение с други Европейски пазари - Германия (33%), Австрия (32%), Великобритания (35%). Като причина може да се посочи нежеланието на българските потребители да споделят финансовите си данни онлайн заради притеснение от измами.

Това не е изненада, предвид факта, че голяма част от местните онлайн бизнеси (85%) споделят за висок брой кибератаки от началото на пандемията. На свой ред, близо 60% от малките и средни предприятия в България смятат, че именно разнообразието в методите за плащане е ефективна стратегия за минимизиране на тези измами, особено когато от началото на 2020 г. до момента техният брой в страната е нараснал с 41%.

Наред с предотвратяването на измами, онлайн бизнесите приоритизират избора на доставчици на плащания, с които работят, за да намалят процента на незавършени покупки. Само за последните 12 месеца търговците сочат, че причина за незавършване на поръчката е отказ на използваните карти за плащане (24%) или липса на желан методи за плащане (при 16% от потребителите).

Проучването е провеждане от Sapio Research сред 918 онлайн бизнеса (с 1-50 служители), базирани в САЩ, Обединеното кралство, Канада, Бразилия, България, Италия, Австрия и Германия в периода между 22 октомври - 1 ноември, 2021 г.

Снимка: Pixabay

Пандемията от COVID-19 трайно измени потребителското поведение и предпочитанията към един или друг метод за плащане онлайн, което на свой ред ускори нуждата сред бизнеса от промени в посока по-голямо разнообразие на платежните методи.

Любопитна тенденция е, че в портфолиото от платежни методи криптовалутите заемат все по-видимо място. 56% от компаниите у нас планират да включат криптовалутите като опция за плащане възможно най-скоро (48% в другите страни, участвали в допитването), а близо 40% от МСП планират това да се случи в следващата една година.

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОК