10 технологични тенденции, които ще променят ежедневието ни

10 технологични тенденции, които ще променят ежедневието ни

Визията на Ericsson, представена като технологичен мол с 6G свързаност

Владимир Владков
2209 прочитания

Ericsson представи футуристичната си визия за развитието на обществото, като предложи 10 технологични тенденции, които ще повлияят съществено до 2030 г.

Шведската компания реши да обяви идеите си чрез измислен търговски център от бъдещето, в който разпознаваеми дейности, с които може да се занимавате, докато сте в магазините, са направени изцяло като научна фантастика с прилагането на добавена и виртуална реалност, както и усъвършенстван изкуствен интелект.

Проучването е направено сред 7115 жители на Делхи, Дъблин, Джакарта, Йоханесбург, Лондон, Мексико сити, Москва, Ню Йорк, Сан Франциско, Сао Пауло, Шанхай, Стокхолм, Сидни и Токио. То е проведено през октомври и ноември 2021 г. Анкетирани са хора, интересуващи се от технологии, особено онези, които са използвали или възнамеряват да използват неща като VR и AR каски. Въпросите обхващат правдоподобност за добавяне на различни съоръжения в търговски центрове, които разширяват физическото изживяване на потребителите с помощта на цифровите технологии.

Докладът се опитва да представи футуристично място, в което 6G свързаността прави възможна мултивселената. В нея AR очилата, боди костюми с хаптична обратна връзка, тактилни ръкавици и други високотехнологични съоръжения се предлагат на приемлива цена. На подобно място тези технологии могат да бъдат програмирани и адаптирани към почти безкраен брой дейности. И така, какво показва кристалната топка? "Добре дошли в Everyspace Plaza!"

1. Всички сме на арената.

Вие ще бъдете едновременно актьор и зрител, и потапянето в тази сцена може да бъде както благословия, така и проклятие, пише леко зловещо в доклада. Концепцията е основно холостаята от Star Trek, в която оборудването за AR / VR би създало по-завладяващи преживявания, независимо дали сте на първия ред на концерт, който се изпълнява на хиляди километри разстояние, или влизаш като "герой" във филм.

2. Потапяне в салон за красота

Идеята, изглежда, е използване на технологията за обемно моделиране за дигитално "подобряване на външния вид". Така че ще изглеждате облечени в най-скъпите модели, стига и другите да носят своите AR шлемове. Седемдесет и един процента от респондентите смятат, че фризьорите ще използват ИИ, за да анализират прическите на всички минувачи, което им позволява да им предложат най-модерната прическа.

"Може ли да има разпределение на богатството между "дигитално плешивите" и виртуално добре надарените? Трийсет и девет процента от потребителите смятат, че цената на тези "потапящи салони" за красота ще е основната бариера", пише в доклада. Не ни е ясно какво означава "цифрово плешив", но вероятно ще има приложение и за това.

3. Мета шивач

Седем от всеки 10 потребители на AR/VR предвиждат в бъдеще да има шивачи, използващи програмируеми тъкани, които могат да превключват, за да станат водоустойчиви, или да осигурят вентилация, когато тя е необходима. Шивачът на бъдещето може да включва също контролирани от ИИ шивашки роботи, които да коригират, поправят и ремонтират дрехи, докато чакате в магазина например.

4. Космически басейн

Две трети от респондентите с нетърпение очакваха да се хвърлят в дълбокия край на плувен басейн с кислородни VR шлемове, закрепени на главата им. Защо? За да симулират плаване в космоса, разбира се.

5. Хибриден фитнес

Това не звучи толкова пресилено в ерата на велосипедите Peloton - почти половината респонденти искат да тренират на бягащи пътеки и велоергометри, които използват AR /VR, за да ги свържат с други в онлайн среди. Четиридесет и пет процента биха искали да посещават уроци, водени от международно признати инструктори, които да ги напътстват чрез дистанционно присъствие.

Не е изненада и че 7 от 10 потребители казват, че ще има и центрове за психически фитнес, използващи мултисензорни AR/VR с индивидуални пейзажи, генерирани от ИИ, за да помогнат за подобряване на психичното здраве. Фитнес залите ще имат оборудване за упражнения, които ще правят снимки, подобрени с изкуствен интелект, да изглеждате по-добре в социалните медии.

6. Фабрика "Отпечатай ми желание"

Ще видим ли края на масовото потребление и ерата на евтините стоки за еднократно производство, произведени, без да се тревожим за условията на труд и за околната среда? Въпреки че досега имаше по-малко опции за хората с ограничен бюджет, нарастващата рентабилност на автоматизирания 3D печат по заявка може би най-накрая ще осигури достъпни и атрактивни решения, които решават необходимостта от подновяване и ремонт по устойчив начин.

3D технологията във фабриката "Отпечатай ми желаното" ще създаде продукт по всяка спецификация, която желаете, а фабриката ще рециклира ненужните ви стари вещи. Половината респонденти биха искали да използват ремонтна работилница, която да анализира счупените части и да произведе точно заменящите ги по заявка.

7. Ресторант на края на Вселената

Самото име, популярно от романа "Пътеводител на галактическия стопаджия", ни задължава да изберем това място за първа среща. Очевидно половината от потребителите искат да посетят ресторант, за да ядат виртуално с приятели, седящи навсякъде другаде по света. Бихте ли ми изпратили солта по електронната поща, моля?

Все пак една четвърт от запитаните смятат, че ще изпитат негативни емоции от ресторант с аватари с ИИ, които биха им позволили да се насладят на храна с компания, дори ако са сами. Може би те се страхуват, че цифровите спътници ще заменят реалните социални взаимоотношения с хората. Освен това 28 процента споменават, че ще са нещастни, ако им сервират "отпечатана 3D храна" в такива ресторанти. Това увеличава "хлъзгавия наклон" при стремежа за дигитализация на ресторантите.

8. Безкраен магазин

Безкрайното превъртане и кликване може да не осигурят радостта и вдъхновението, които някога сте усещали, когато се разхождате из мола. Но търговците на дребно, които дигитално разширяват физическия си магазин в хибридно изживяване между реален обект и портал, биха могли да се справят много по-добре.

Три четвърти от всички респонденти вярват, че до 2030 г. търговците ще използват AR/VR, за да предоставят неограничен набор от артикули, които клиентите да изпробват в магазина, сякаш са истински. Както мнозина очакват персонализирано вдъхновение, което да им помогне да закупят правилния продукт, например възможността да проектират цифрово копие на собствения си дом на етажа на магазина и физически да изпробват нови продукти, все едно са у дома си.

9. Медицински мултиплекс център

"О, вие сте лекар? Имам здравословен проблем X, Y, Z, какво ще ме посъветвате?" Това е въпросът, от който много лекари се страхуват, когато отидат на вечеря у познати. И все пак много от нас се възползват от шанса да го попитат в подобни ситуации. Новинарски емисии са препълнени с безкраен поток от публикации, даващи ни здравни съвети. Те обаче често са противоречиви и оставаме да се питаме на кого да се доверим и кой съвет да отхвърлим.

Затова не е изненадващо, че 77 процента от потребителите очакват местните медицински центрове в моловете да разполагат с оборудване за здравно сканиране с изкуствен интелект до 2030 г., което ще им даде точна представа за здравословното състояние в рамките на минути. Мнозина очакват такъв център да разполага с напълно свързано оборудване, което ще изчислява уникално персонализирани дози на лекарства. Освен това 8 от 10 очакват от този медицински мултиплекс център да има много повече информация за пациентите и техните навици. Той ще се свърже с крачкомера, със смартфони, телевизори и дори уреди за готвене и тренировъчно оборудване, за да подобри наблюдението на здравето ви чрез проследяване на здравословното състояние на пациентите през целия ден.

Ако здравните услуги наистина биха могли да се подобрят до такава степен, че бихте могли да влизате в подобен медицински център всеки ден в бъдеще? Половината потребители казват, че биха използвали местен лекар, базиран на изкуствен интелект, всеки ден, за да проверяват за вируси, бактерии, нива на кислорода в кръвта и антитела. Но все пак трябва да се имат предвид и опасенията, че тези данни могат да попаднат в грешни ръце и тогава много неща могат да се объркат.

10. Природа плюс парк

AR/VR зоопарк, в който можете да общувате с невероятни животни в тяхното местообитание, дори и да са изчезнали, е най-високо класираната възможност на зоната "Природа+парк". Седемдесет и три процента от анкетираните смятат, че такава зона ще бъде налична до 2030 г., а цели 55 процента искат да го посетят. Очевидно предимство би било, че опасността от среща с тези животни е само въображаема. Посетителите могат безпроблемно да превключват AR/VR пейзажа, за да проследят тези животни, да изживеят друг вид приключение или просто да направят романтична разходка. Същевременно можете да взаимодействате с животни, дори те да са изчезнали вече. Или вероятно с изцяло измислени животински видове.

Разнообразието ще бъде важно за привличане на повече посетители, като 62 процента смятат, че тези паркове ще бъдат изградени от програмируеми материали, които преконфигурират оформлението всяка вечер, така че всяко посещение да е различно.

Социалният аспект, който предлага паркът, е важен не само когато става въпрос за романтика. Две трети от потребителите искат тяхното собствено изживяване в хибриден парк да се свърже с други паркове, така че да могат да се разхождат заедно с приятели, използвайки технологията за телеприсъствие, като същевременно чувстват, че са физически заедно.

Мнозина обаче изпитват нужда да ограничат нивото на потапяне. Следователно AR/VR изживяването в зоологическата градина е не само с най-висока оценка, но и онова, за което се смята, че причинява отрицателни ефекти. Докато 6 от 10 вярват, че ще има мултисензорни костюми за тяло, така че посетителите да могат да усещат топлина, студ, дъжд и вятър в парка, това се оценява и като второто най-вероятно преживяване, което да причинява проблеми.

Като цяло, съвсем мимолетно е споменато как всичко това ще бъде обвързано с 6G инфраструктура. Но на практика това е по-скоро претекст да се отдадем на малко научнофантастични забавления в края на годината.

Ericsson представи футуристичната си визия за развитието на обществото, като предложи 10 технологични тенденции, които ще повлияят съществено до 2030 г.

Шведската компания реши да обяви идеите си чрез измислен търговски център от бъдещето, в който разпознаваеми дейности, с които може да се занимавате, докато сте в магазините, са направени изцяло като научна фантастика с прилагането на добавена и виртуална реалност, както и усъвършенстван изкуствен интелект.

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОК