Докато традиционните играчи в търговията на дребно като Walmart и Nike започват да изследват възможностите на метавселената и виртуалните светове, Amazon се фокусира върху въвеждането на иновации във физическата реалност. Тази седмица компанията обяви, че планира да отвори първия си високотехнологичен магазин за дрехи по-късно тази година.
Търговският обект ще бъде разположен в Лос Анджелис и ще предлага мъжки и дамски облекла, обувки и аксесоари на утвърдени и нови марки в широк диапазон от цени.
За първи път компанията започна да експериментира с физическата търговия на дребно, когато отвори книжарница през 2015, а след това навлезе в продажбата на хранителни стоки през 2017.
От години обаче технологичният гигант се бори за доминация в продажбата на облекла. От компанията за финансови услуги Wells Fargo отбелязаха миналата година, че Amazon е задминал Walmart като №1 търговец на облекла в САЩ, а продажбите на дрехи и обувки са се увеличи с 15% през 2020 до над 41 млрд. долара.
И така от онлайн търговията с облекла Amazon решава да навлезе във физическата такава, променяйки правилата на играта и въвеждайки напълно ново изживяване за потребителите.
Технологично пазаруване
Концепцията на Amazon предвижда в новите магазини пазаруващите да разчитат изключително много на своите смартфони по време на целия процес от разглеждането, през намирането и пробването до плащането на артикулите.
По този начин технологичният гигант се надява да отстрани някои от предизвикателствата в традиционните търговски обекти за облекла, където често трудно се намират търсените продукти.
Когато влязат в магазините на Amazon, потребителите ще видят "изложени артикули" от един размер и цвят за всеки продукт. Останалите наличности ще бъдат държани в склада на магазина. След вписване в приложението на Amazon клиентите ще могат да сканират QR кода на всеки продукт, за да разгледат за допълнителни размери, цветове, продуктов рейтинг и друга информация като персонализирани препоръки за подобни продукти.
След сканирането на QR кода потребителите ще могат с един бутон в приложението да добавят съответната дреха или аксесоар за пробване или за изпращане на касата.
В пробната Amazon ще добави тъчскрийн дисплеи, които всеки потребител ще може да използва, за да оценява стоките или за да поиска различен модел или размер, който да му бъде донесен.
От компанията предвиждат също така клиентите да могат да използва системата за сканиране на длани Amazon One при плащането накрая.
Подобно на другите физически магазини на гиганта и при този Amazon се стреми да събере онлайн и офлайн изживяването. Съответно клиентите ще имат достъп до своята история на пазаруване в Amazon приложението.
Снимка: Pixabay
Докато традиционните играчи в търговията на дребно като Walmart и Nike започват да изследват възможностите на метавселената и виртуалните светове, Amazon се фокусира върху въвеждането на иновации във физическата реалност. Тази седмица компанията обяви, че планира да отвори първия си високотехнологичен магазин за дрехи по-късно тази година.
Търговският обект ще бъде разположен в Лос Анджелис и ще предлага мъжки и дамски облекла, обувки и аксесоари на утвърдени и нови марки в широк диапазон от цени.