COVID-19 промени целия пейзаж, в който работят организациите по света. Клиентите и служителите останаха вкъщи, веригите за доставки бяха нарушени и цели индустрии бяха засегнати. За да оцелеят и да станат по-силни, компаниите трябваше да преоткрият съществуващите си бизнес модели, да ускорят цифровизацията и употребата на технологиите като изкуствения интелект и хибридния облак и да дадат приоритет на сигурността.
На този фон подразделението на IBM за насърчаване иновациите Client Engineering постига сериозен ръст от почти 300 проекта през 2020 г. до над 2500 през 2021 г. Той се дължи на необходимостта предприятията да се свържат виртуално, да вземат по-бързо решения при бизнес пътуванията си, да реагират бързо на промените в средата и да се фокусират върху резултатите. В тази връзка IBM обяви днес и разширяването на екипа в региона на Централна и Източна Европа (ЦИЕ), който е базиран в Прага, Варшава и Москва.
По думите на Волфганг Уендт, генерален мениджър на IBM за ЦИЕ, Client Engineering е рамка в системата на IBM за изграждането на бързи и мащабни иновации и поставянето им в центъра на предприятието. "Те създават предпоставки за постигане на резултати по-бързо, отколкото иначе би било възможно. Основната цел е да осигурим бизнес стойност за нашите клиенти, като им помогнем да внедрят интелект в работните си процеси", споделя експертът.
IBM Client Engineering обединява екипи от дизайнери, технически разработчици, архитекти на решения, специалисти по данни, експерти по сигурността, DevOps специалисти и др. Те работят рамо до рамо с клиентите, за да въведат в действие технологиите и услугите на IBM, които разрешават бързо критични бизнес предизвикателства, още преди подписването на договора.
В България Банка ДСК, част от OTP Group, наскоро си сътрудничи с Client Engineering екипа в ЦИЕ за изграждането на минимален жизнеспособен продукт ( MVP), използван за разширяване на интеграционния слой на ДСК. Над 20 експерти от банката и IBM работиха съвместно, използвайки Agile и DevOps практики, за да създадат съвместно софтуерен код и архитектура, които Банка ДСК можеше да внедри веднага след завършването на продукта.
"Чрез минималния жизнеспособен продукт, който успешно създадохме заедно с екипа на IBM Client Engineering, повишихме бизнес ефективността на процеса на оценяване. Това ни позволи да оценим бързо резултатите от инициативата както от бизнес, така и от техническа гледна точка", каза Георги Йотов, началник на управление "Разработка и тестове на банкови приложения и системи" в Банка ДСК. Решението се основава на Confluent Platform за IBM Cloud Pak for Integration, инсталирана на Red Hat OpenShift заедно с IBM InfoSphere Change Data Capture (CDC).
В ЦИЕ сръбският технологичен стартъп Flamel.AI в сътрудничество с екипа на IBM само за седем седмици успя да създаде уеб приложение за ролеви настолни игри на базата на изкуствен интелект (ИИ). Изградено върху IBM Cloud с IBM Watson, то дава на геймърите по-вълнуващо преживяване с повече игрово време и до 75% по-малко предварителна подготовка.

"Клиентите ни се намират в свят на огромна несигурност, когато няма яснота как да инвестират парите си и каква възвръщаемост могат да очакват. Те се опитват да открият начин да се развиват и да излязат от ситуацията на COVID-19 като променена организация. Търсят възможности за точно този тип цялостна трансформация от край до край, в която IBM е специалист", обяснява Мартин Швик, технически директор на IBM за Централна и Източна Европа и IBM Client Engineering Leader.
Други примери за успешно изпълнени ангажименти на клиенти, ръководени от Client Engineering, са:
- Пълно трансформиране на процеса по одобрение за застраховка "Живот" с помощта на изкуствен интелект в рамките на 4 седмици;
- Клиент, който допреди това не е ползвал облачни услуги и автоматизация, за 3 седмици преминава към напълно променена инфраструктура и управление на приложенията, като използва Red Hat OpenShift в IBM Cloud;
- При клиент от публичния сектор със строги изисквания за управлението на данни технологията на IBM помага за извършването на анализи на информация 8 пъти по-бързо на два пъти по-ниска цена при гарантирането на защитена среда без копиране или преместване на данните.
COVID-19 промени целия пейзаж, в който работят организациите по света. Клиентите и служителите останаха вкъщи, веригите за доставки бяха нарушени и цели индустрии бяха засегнати. За да оцелеят и да станат по-силни, компаниите трябваше да преоткрият съществуващите си бизнес модели, да ускорят цифровизацията и употребата на технологиите като изкуствения интелект и хибридния облак и да дадат приоритет на сигурността.
На този фон подразделението на IBM за насърчаване иновациите Client Engineering постига сериозен ръст от почти 300 проекта през 2020 г. до над 2500 през 2021 г. Той се дължи на необходимостта предприятията да се свържат виртуално, да вземат по-бързо решения при бизнес пътуванията си, да реагират бързо на промените в средата и да се фокусират върху резултатите. В тази връзка IBM обяви днес и разширяването на екипа в региона на Централна и Източна Европа (ЦИЕ), който е базиран в Прага, Варшава и Москва.