Дигитална трансформация в 4 стъпки

Дигитална трансформация в 4 стъпки

Какво трябва да съдържа пътната карта на успешната цифровизация?

Мария Динкова
577 прочитания

Компаниите често са разделени между два лагера, когато става дума как да се подходи към инициативите за дигитална трансформации. Единият се опитва да ускори внедряването на иновативни решения, така че да се отговори на потребителското търсене и да се постигне конкурентно предимство. Другият от своя страна разчита на запазване на съществуващите бизнес системи с минимални инвестиции, което обаче води до увеличаване на техническия дълъг.

Първият модел е особено успешен при младите и по-гъвкави компании. Той обаче може да се окаже особено труден за следване от установилите се вече на пазара организации и затова често те предпочитат да се придържат към втория модел. Но преодоляването на техническия дълг изисква мащабни трансформации, а това поражда множество предизвикателства.

В тази връзка основният въпрос е какво е необходимо, за да се реализира успешна дигитализация? ITBrief предлага четири стъпки, които компаниите могат да предприемат, за да създадат своята пътна карта към иновациите:

Реалистични цели

Установените компании на пазара често могат да се изкушат да последват примера на по-младите и по-гъвкави свои конкуренти. Това обаче е пътят към провала. Вместо това те трябва да осъзнаят, че работят при различни условия, които могат да доведат до трудности, с каквито техните по-млади конкуренти няма да се сблъскат.

По-конкретно техническите екипи не трябва да предполагат, че това, което работи за една компания, ще работи за тях. Те трябва да установят кои ще са техните уникални предизвикателства, преди да пристъпят към проекти за цифровизация. Стъпвайки на разговори с клиенти, служителите, анализатори и колеги от индустрията, те трябва да си поставят реалистични цели и да определят реалистични крайъгълни камъни, които ще ги навигират през целия процес след старта на инициативата.

Фокус върху клиентите

След поставянето на основните цели идва ред на ключовите индикатори за ефективност, които ще бъдат използвани да се измерят качеството и напредъкът при изпълнението на проекта.

Техническите екипи често не могат да измерят как техните действия влияят на бизнеса и какъв е техният принос за развитието му. Затова е важно да се създадат тесни връзки между технологичните и бизнес процесите, които тези експерти поддържат, за да се гарантира, че организацията се движи към обща цел. Например онлайн бизнес за пици трябва да се увери, че процесите за поръчки, изпълнение и доставки работят хармонично, за да могат в крайна сметка потребителите ще получат удовлетворяващо изживяване.

Сред въпросите, които техническите екипи трябва да си зададат, включват:

  • Каква е бизнес важността на всяко потребителско пътуване?
  • Всички потребители свързват ли се с клиентското пътуване по един и същ начин?
  • Трябва ли потребителите да бъдат разделени по приоритети и как трябва да бъдат сегментирани?
  • Къде започва и приключва потребителското пътуване?
  • Какви показатели трябва да се измерват, така че да съответстват с клиентското изживяване?

Чрез установяването на ясно разбиране на потребителските пътувания и показатели експертите ще бъдат в по-добра позиция да разберат бизнес ефекта на своите решения, докато се справят с предизвикателствата на дигиталната трансформация.

Данни в реално време

Една от особено трудните задачи на лидерите на проектите за дигитализация е, че те трябва да намерят баланса между желанието на компанията да въвежда бързо иновации и оперативното състояние и стабилност на технологичните платформи, поддържащи бизнеса.

Решението в случая се крие в наблюдението на данните, тъй като това позволява на техническите екипи да следят резултатите от действията си в реално време и да реагират при непредвидени проблеми. По този начин организациите могат да разберат настоящите и неминуемите рискове, което им позволява да действат бързо и с увереност да взимат решения, основани на данни.

Адаптация

Постигането на истинска дигитална трансформация е дълъг процес и компаниите трябва да са готови през цялото време да преразглеждат проектите, да правят промени и да използват данните, за да определят посоката на бизнеса.

Отделянето на време да се разбере дали дадена част от инициативата е била успешна, или се е провалила ще помогне в следващите етапи от реализацията и при нови проекти. В този смисъл следенето на данните в реално време и технологичните иновации трябва да вървят ръка за ръка, за да може навреме да се реагира при проблеми, да се предотвратяват рискове, по-бързо и ефективно да се въвеждат иновациите.

Снимка: merhanhaval22, Pixabay

Компаниите често са разделени между два лагера, когато става дума как да се подходи към инициативите за дигитална трансформации. Единият се опитва да ускори внедряването на иновативни решения, така че да се отговори на потребителското търсене и да се постигне конкурентно предимство. Другият от своя страна разчита на запазване на съществуващите бизнес системи с минимални инвестиции, което обаче води до увеличаване на техническия дълъг.

Първият модел е особено успешен при младите и по-гъвкави компании. Той обаче може да се окаже особено труден за следване от установилите се вече на пазара организации и затова често те предпочитат да се придържат към втория модел. Но преодоляването на техническия дълг изисква мащабни трансформации, а това поражда множество предизвикателства.

Най-новото


НОИ ще дигитализира пенсионните производства

НОИ ще дигитализира пенсионните производства

  • 0
  • 175

"Kyndryl България" навърши една година

"Kyndryl България" навърши една година

  • 0
  • 211

Microsoft интегрира ChatGPT в своята търсачка Bing

Microsoft интегрира ChatGPT в своята търсачка Bing

  • 0
  • 103






Още от Digitalk ›
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОК