57% от ИТ лидерите биха заменили поне половината от своите настоящи технологии, ако им се даде такава възможност, а 21% искат да сменят почти всички използвани решения.
Това показва ново глобално проучване на Lenovo, което хвърля светлина върху нарастващите отговорности на ИТ мениджърите и увеличеното им значение за развитието на бизнеса.
Днес технологиите са нервната система, която свързва корпоративната стратегия, финансите, иновациите, операциите и талантите. На CIO все повече се налага да играят ролята на ключово звено между отделните страни и отдели в организацията.
Докладът разкрива, че след като ИТ заемат важно място във всяка част на бизнеса, ИТ мениджърите вярват, че техните организации трябва да продължат да инвестират в дигитална трансформация, за да останат актуални.
Почти всички запитани споделят, че техните роли са се развили и разширили през последните няколко години и че от тях се е искало да вземат бизнес решения, които отиват далеч отвъд технологиите.
- 9 от 10 ИТ мениджърите отбелязват, че тяхната роля и отговорности са се разширили отвъд технологиите, включително нетрадиционни области като анализи на данни и бизнес отчетност (56%), устойчивост (45%), многообразие, равноправие и приобщаване (42%), човешки ресурси/набиране на таланти (39%) и продажби/маркетинг (32%).
- 82% посочват, че CIO ролята е станала по-трудна в сравнение с преди само две години, след като те се сблъскват с широко разнообразие от уникални предизвикателства - като увеличеното използване на изкуствен интелект и автоматизация за наемане на таланти сред глобалната отдалечена работна сила.
- ИТ мениджърите споделят, че е най-трудно да разрешават предизвикателства, свързани с неприкосновеността и сигурността на данните (66%), киберсигурността/рансъмуер (66%), следване на технологичните промени (65%), управление на фрагментираните екосистеми на ИТ доставчиците (61%), внедряване и имплементиране на нови технологии (60%).
Според Кен Уонг, президент Lenovo Solutions and Services Group, ролята на ИТ мениджърите се е променила драстично само за последните 24 месеца. "От управляването на сложни технологични екосистеми, за да са в крак с дигиталната трансформация, до повишаване квалификацията на служителите и ръководене на глобалния недостиг на ИТ таланти, днешните CIO са отговорни за цялата технологична верига на доставки и отвъд нея."
Изследователската компания IDC установява, че до 2023 60% от ИТ лидерите в компаниите по света ще бъдат предимно оценявани на база на тяхната способност да участват в създаването на нови бизнес модели и парични потоци. Същевременно според изследването на Lenovo на тези експерти няма да им лесно да се справят, тъй като се сблъскват с трудности, свързани с области като неприкосновеност и сигурност на данните, киберсигурност и управление на фрагментирани екосистеми на ИТ доставчици.
"В тази сложна технологична среда ИТ мениджърите искат да въведат иновации, не да управляват ИТ", смята Уонг. Той допълва, че тези експерти гледат на своите технологични доставчици отвъд осигуряването на увеличена организационна гъвкавост, опростени конфигурации и оптимизирани разходи.
"ИТ лидерите също така се нуждаят от съвет и насоки за това как появяващите се технологии могат да подобрят техните бизнес цели. Възможностите за технологиите да добавят реална бизнес стойност в компаниите са огромни", допълва Уонг.
8 от 10 CIO експерти са съгласни, че техните технологични доставчици са толкова ефективно интегрирани, че увеличават цялостната производителност на компанията. Освен това според 61% от запитаните, ако бизнесът прекрати разходите за инициативи за дигитална трансформация, то той ще усети последствията от подобно решение за не повече от няколко седмици. Това показва, че технологиите не са само средство за постигане на икономическа ефективност, а имат критичната роля за организациите в днешно време.
За да управляват увеличената сложност при дигиталната трансформация, компаниите се нуждаят от прости и гъвкави ИТ решения, посочват от Lenovo. Организации с всякакви размери трябва да бъдат гъвкави, за да останат конкурентни, а отговорът е модел на мащабируеми облачни решения.
Това се потвърждава и от индустриалните прогнози на Technology Business Research, които разкриват, че абонаментните услуги за устройство ще се увеличат с 26% от 2020 до 2024, а абонаментите за центрове за данни ще се повишат с 42% за същия период.
В този смисъл решенията от типа "като услуга" осигуряват критична поддръжка, което дава възможност на компаниите да използват технологиите, за да скалират бързо, да намаляват разходите и да постигат по-висока ефективност. На практика гъвкавите и прости предложения помагат на организациите от образователния до авиационния сектор да се трансформират и да подготвят своите операции за бъдещето.
57% от ИТ лидерите биха заменили поне половината от своите настоящи технологии, ако им се даде такава възможност, а 21% искат да сменят почти всички използвани решения.
Това показва ново глобално проучване на Lenovo, което хвърля светлина върху нарастващите отговорности на ИТ мениджърите и увеличеното им значение за развитието на бизнеса.