Глобалното използване на автоматизирани управлявани превозни средства в морските пристанища ще надхвърли 150 хил. до 2027. Същевременно техният общ годишен темп на нарастване ще бъде над 26% от 2022 до 2027 г. Това ще се случи, когато глобалният обем на изходящи товари надхвърли 13 млн. метрични тона до 2027, показват данните на анализаторската компания ABI Research в доклада Seaport Digital Transformation.
В общи линии автоматизираните управлявани превозни средства транспортират контейнери и товари от и до корабите, като са едни от най-използваните решения за нуждите на пристанищата. По този начин може да се осигури по-висока надеждност, предвидимост (чрез анализи на данни) и сигурност при пристанищните операции.
В тази връзка през последните години пристанищата глобално са увеличили внедрените решения за автоматизация или са стартирали инициативи в тази посока, за да намаляват трафика. В това число става дума за използването на оборудване като автоматични пристанищни врати и щабелкранове.
Също така този тип решения допринасят и за намаляване на замърсяването. "От гледна точка на околната среда автоматизацията може да доведе до по-ниска енергийна консумация, което води до намален въглероден отпечатък", коментира Адхиш Луител, старши анализатор по управление на веригата на доставки и логистиката в ABI Research, цитиран от ITBrief.
Експертът допълва, че автоматизираните пристанища са също така много по-сигурни спрямо конвенционалните. Редица проблеми, свързани с човешката дейност, отпадат, а работата става по-предвидима с решенията за автоматизация и улавяне на данните.
Не на последно място много пристанища планират или вече активно инвестират в осигуряването на инфраструктура, подходяща за бъдещите нужди. Например 5G мрежите ще позволят въвеждането на повече IoT сензори, по-лесна комуникация между устройствата или персонала, както и рационализирани операции на автоматизираните решения.
От ABI Research посочват още, че телекомите като Vodafone и Huawei вече си партнират с властите за въвеждането на частни мрежи в различни пристанища по света. В същото време доставчици като AEye, VDL Automated Vehicles и Konecranes внедряват решения като автоматични управлявани превозни средства, автоматизирани кранове и сензори, които да се интегрират с частната мрежова инфраструктура.
Глобалното използване на автоматизирани управлявани превозни средства в морските пристанища ще надхвърли 150 хил. до 2027. Същевременно техният общ годишен темп на нарастване ще бъде над 26% от 2022 до 2027 г. Това ще се случи, когато глобалният обем на изходящи товари надхвърли 13 млн. метрични тона до 2027, показват данните на анализаторската компания ABI Research в доклада Seaport Digital Transformation.
В общи линии автоматизираните управлявани превозни средства транспортират контейнери и товари от и до корабите, като са едни от най-използваните решения за нуждите на пристанищата. По този начин може да се осигури по-висока надеждност, предвидимост (чрез анализи на данни) и сигурност при пристанищните операции.