Pixabay.com
Pexels

26% ръст на автоматизираните управлявани превозни средства в пристанищата до 2027

Мария Динкова

Pixabay.com

© Pexels


Глобалното използване на автоматизирани управлявани превозни средства в морските пристанища ще надхвърли 150 хил. до 2027. Същевременно техният общ годишен темп на нарастване ще бъде над 26% от 2022 до 2027 г. Това ще се случи, когато глобалният обем на изходящи товари надхвърли 13 млн. метрични тона до 2027, показват данните на анализаторската компания ABI Research в доклада Seaport Digital Transformation.

В общи линии автоматизираните управлявани превозни средства транспортират контейнери и товари от и до корабите, като са едни от най-използваните решения за нуждите на пристанищата. По този начин може да се осигури по-висока надеждност, предвидимост (чрез анализи на данни) и сигурност при пристанищните операции.

В тази връзка през последните години пристанищата глобално са увеличили внедрените решения за автоматизация или са стартирали инициативи в тази посока, за да намаляват трафика. В това число става дума за използването на оборудване като автоматични пристанищни врати и щабелкранове.

Също така този тип решения допринасят и за намаляване на замърсяването. "От гледна точка на околната среда автоматизацията може да доведе до по-ниска енергийна консумация, което води до намален въглероден отпечатък", коментира Адхиш Луител, старши анализатор по управление на веригата на доставки и логистиката в ABI Research, цитиран от ITBrief.

Експертът допълва, че автоматизираните пристанища са също така много по-сигурни спрямо конвенционалните. Редица проблеми, свързани с човешката дейност, отпадат, а работата става по-предвидима с решенията за автоматизация и улавяне на данните.

Не на последно място много пристанища планират или вече активно инвестират в осигуряването на инфраструктура, подходяща за бъдещите нужди. Например 5G мрежите ще позволят въвеждането на повече IoT сензори, по-лесна комуникация между устройствата или персонала, както и рационализирани операции на автоматизираните решения.

От ABI Research посочват още, че телекомите като Vodafone и Huawei вече си партнират с властите за въвеждането на частни мрежи в различни пристанища по света. В същото време доставчици като AEye, VDL Automated Vehicles и Konecranes внедряват решения като автоматични управлявани превозни средства, автоматизирани кранове и сензори, които да се интегрират с частната мрежова инфраструктура.

Глобалното използване на автоматизирани управлявани превозни средства в морските пристанища ще надхвърли 150 хил. до 2027. Същевременно техният общ годишен темп на нарастване ще бъде над 26% от 2022 до 2027 г. Това ще се случи, когато глобалният обем на изходящи товари надхвърли 13 млн. метрични тона до 2027, показват данните на анализаторската компания ABI Research в доклада Seaport Digital Transformation.

В общи линии автоматизираните управлявани превозни средства транспортират контейнери и товари от и до корабите, като са едни от най-използваните решения за нуждите на пристанищата. По този начин може да се осигури по-висока надеждност, предвидимост (чрез анализи на данни) и сигурност при пристанищните операции.

Най-новото

ЕС блокира сливането на Booking.com и eTravel

ЕС блокира сливането на Booking.com и eTravel

  • 0

Джон Кармак: Изкуствен интелект на човешко ниво - около 2030 г.

Джон Кармак: Изкуствен интелект на човешко ниво - около 2030 г.

  • 0

Как ще се оформи цифровото бъдеще на Европа според GSMA

Как ще се оформи цифровото бъдеще на Европа според GSMA

  • 0


A1 пуска екосмартфон

A1 пуска екосмартфон

  • 0



Полша ще разследва Open AI за нарушения по GDPR

Полша ще разследва Open AI за нарушения по GDPR

  • 0


Още от Digitalk ›
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОК