Pixabay.com
xresch

Неподозираната връзка между метавселената и веригата на доставки

Мария Динкова

Pixabay.com

© xresch


Едва ли има някой, който вече да не е чувал за огромните възможности, които метавселената може да предложи на бизнеса и потребителите. Вероятно няма да се изненадате, че тя ще намери приложение и при управлението на веригите на доставки.

Метвселената има за цел да създаде интеграция между виртуалния и физическия свят, позволявайки напълно ново всепоглъщащо изживяване за потребителите с помощта на VR и AR технологиите. Чрез аватари всеки ще може да изследва новата платформа, в която ще притежава, купува, продава, работи и прекарва свободното си време. Отделно чрез нея бизнесът ще може да експериментира с нови идеи и да тества решения с помощта на дигитални близнаци на градове, машини и процеси.

Къде обаче е пресечната точка между веригите на доставки и метавселената? Един от най-очевидните отговори е, че виртуалният свят ще позволи на компаниите да прогнозират пазарните промени и свързаните с тях рискове по веригата на доставки.

Всъщност две трети от мениджърите, отговорни за управлението на веригите на доставки, смятат, че метавселената ще има положително въздействие върху техните организации, показва изследването на Accenture: Technology Vision 2022. Освен това, за да получат достъп до нови изчислителни възможности, 78% от тези лидери планират да си партнират с други компании през следващите три години, а 57% имат намерение да инвестират в технологии или стартъпи.

Ето кои са основните ползи, които метавселената може да предложи на веригите на доставки:

# 1 Трансформиране на доставките и търсенето

На практика метавселената среща исканията на клиентите и възможностите на компаниите. По-добрата видимост на процесите, инвентара и капацитетите във виртуалния свят ще помогне на организациите да преодолеят ограниченията при доставките, като с AR и VR в реално време ще получават точни данни за всичко, което се случва по веригата.

Отделно метавселената ще даде повече видимост за реакциите на клиентите по време на процеса на пазаруване, както и ще позволи по-близко общуване с тях. Това на свой ред ще даде възможност да се предложи едно по-удовлетворяващо изживяване и висока стойност за потребителите.

В допълнение с метавселената напълно ще отпаднат трудностите при работа в екип с колеги в различни стаи, сгради и страни, тъй като всички ще могат в едно виртуално помещение да си сътрудничат и да взимат по-бързи и ефективни решения.

#2 Новият тип продукти

От Accenture очакват в метавселената хората да имат възможност сами да създават своята среда, така че тя да отговоря по най-добрия начин на техните нужди и очаквания. Това ще доведе до еволюцията на физическите продукти отвъд тяхната пасивна роля във веригата на доставки, а именно да бъдат планирани, произведени и доставени. Вместо това самите продукти в реално време ще носят информация, която да подпомогне тяхното производство, доставка и постигане на клиентска удовлетвореност.

Например можем да си представим един алуминиев кен от ново поколение, който знае своята локация и своя инвентарен статус. Използвайки периферни изчисления, програмируемият кен може да задейства автоматично пълнене и взимане на решение за маршрут. По този начин продуктът ще гарантира, че е получен от клиентите когато и където те имат нужда от него. Освен това този тип решения може да помогне да се оформи търсенето и автоматично да се настроят цените на база на промените в исканията на клиентите.

# 3 Синтетичните данни

Досега една голяма част от предизвикателствата по веригите на доставки изискваха много ценно време и ресурси, ако въобще е възможно да бъдат разрешени. Освен това често се използваха исторически данни, които са специфични за дадена ситуация и събитие и не особено приложими при различен тип казуси.

С метавселената обаче всичко това може да се промени. Според експертите от Accenture изкуственият интелект може да генерира синтетично съдържание с "перфектните данни", които нямат исторически контекст и могат да бъдат незабавно адаптирани към настоящата ситуация, осигурявайки по-голяма точност при взимането на решения и прогнози.

Един от добрите примери в случая е предвиждането на търсенето или предлагането по време на пандемията. Данните от преди Covid-19 не могат да се приложат за 2020 г. и 2021 г., както по същия начин информацията от тези години ще се окаже нерелевантна за прогнозите за 2023 г. и след това. От друга страна, чрез генерираните с помощта на изкуствен интелект синтетични данни компаниите могат да разработят планове и стратегии на база на напълно точна за конкретния момент информация.

# 4 Невиждани изчислителни възможности

За създаването на метавселената ще е необходима изключителна изчислителна мощност и именно тя ще помогне за разрешаването на едни от най-големите предизвикателства по веригата на доставки. С помощта на модерните технологии компаниите ще могат да подобрят процесите си и планирането.

Всъщност с метавселената компаниите ще могат да затворят пропастта между планирането по веригата на доставки и реализацията. "Те ще могат да виждат цялата мрежа на веригата на доставки - от доставчиците до крайните клиенти - за да балансират постоянно търсенето и предлагането в реално време", обясняват от Accenture.

На база на всички тези тенденции спокойно можем да очакваме в бъдеще веригите на доставки да се управляват изключително ефективно. Метавселената предлага много възможности за оптимизация и подобрения, чрез които в крайна сметка компаниите да намалят разходите си, да отговорят на потребителското търсене и да постигнат устойчивост.

Експертите допълват, че докато технологиите за метавселената продължават да се развиват, това все повече ще разширява и възможности й приложения при управлението на веригата на доставки. А всичко това означава трансформиране на работата на компаниите, на процесите на производство и доставката на продукти, както и на взаимодействието с доставчиците, партньорите и клиентите.

Едва ли има някой, който вече да не е чувал за огромните възможности, които метавселената може да предложи на бизнеса и потребителите. Вероятно няма да се изненадате, че тя ще намери приложение и при управлението на веригите на доставки.

Метвселената има за цел да създаде интеграция между виртуалния и физическия свят, позволявайки напълно ново всепоглъщащо изживяване за потребителите с помощта на VR и AR технологиите. Чрез аватари всеки ще може да изследва новата платформа, в която ще притежава, купува, продава, работи и прекарва свободното си време. Отделно чрез нея бизнесът ще може да експериментира с нови идеи и да тества решения с помощта на дигитални близнаци на градове, машини и процеси.
Привличането и задържането на хора остава проблем за стартъпите
Съдържание за Адвокатско дружество "Динова, Русев и съдружници"

Най-новото










Още от Digitalk ›
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОК