Доставчикът на софтуер за телекомуникационни оператори Amdocs проведе анкета сред хората във Великобритания, които планират да гледат световното първенство по футбол в Катар, като 62% от тях са изразили силен интерес да използват метавслената като част от виртуален стадион. От анкетираните над 1000 души във Великобритания, повече от половината са за нови интерактивни технологии, които да им осигурят зрителско изживяване като в метавселена и добавена реалност, а освен това са готови да платят добра сума за такива преживявания.
Увеличаващите се очаквания към метавселената, развлеченията и свързаността навсякъде и по всяко време водят до желания за нови изживявания. Спечелването на Световната купа от Англия вероятно ще се счита за ново изживяване, но феновете се интересуват от повече технологии, чрез които да гледате мачовете. 62% изразиха интерес към използването на метавселената като част от виртуален стадион, като поколението Z (42%) и милинеалите (39%) регистрират най-голям интерес, 25% от респондентите от поколението X (родените в периода 1970-1980 г.) също ги харесват.
В допълнение към гледането на мачове в метавселената, 30% от респондентите искат повече интерактивни изживявания като 360-градусово видео от играта в реално време, а 25% се надяват на интерактивни предизвикателства от играта, а 24% искат AR/VR изживявания. На въпроса дали биха били готови да платят допълнително за неограничен пакет от мобилни данни, специфичен за световното първенство, за поточно предаване на мачове при 5G скорости без забавяне или загуба на връзка, 48% са заинтересовани от такава потенциална оферта.
"С разширяването на наличието на 5G мрежите очакваме да видим повече доставчици на услуги, създаващи уникални "пакети за изживявания" извън масовата 5G скорост във всички предложения - например връзка, специално за метавселената, или за спортове с добавена реалност. Някои пакети биха включвали хардуер, които позволяват или допълват изживяването, обяснява Антъни Гунетилек, президент на групата по технологии в Amdocs. - Тъй като преживяванията стават "ала карт" (т.е. персонализиран избор от голямо "меню"), има нужда от нов подход, който да бъде фино настроен и пригоден за всеки уникален потребител. Тази гъвкавост ще бъде от съществено значение за играчите в един по-дигитален свят, включително развлекателни изживявания от следващо поколение, станали възможни благодарение на надеждна 5G мрежа."
Раман Аброл, генерален мениджър на Amdocs, добавя, че потребителите вече имат нови, специфични критерии, които определят добавената стойността от техните доставчици на услуги и съдържание, и искат нови начини за ангажиране. "Това отваря възможности за преосмисляне на групирането на услугите, предлагани и поддържани от екосистема от различни партньори като 360-градусово видео, прозрения в реално време и изживявания в метавселената."
Все пак анкетирана група от 1000 човека, които едновременно да са фенове на футбола и да знаят какво е метавселена, трудно биха формирали валидно за операторите мнение относно развитието на скъпоструващи специфични оферти. Освен това ако анкетата се прави сред зрителите, които влизат на стадиона, за да гледат мача на живо, резултатите сигурно щяха да са доста различни.
Доставчикът на софтуер за телекомуникационни оператори Amdocs проведе анкета сред хората във Великобритания, които планират да гледат световното първенство по футбол в Катар, като 62% от тях са изразили силен интерес да използват метавслената като част от виртуален стадион. От анкетираните над 1000 души във Великобритания, повече от половината са за нови интерактивни технологии, които да им осигурят зрителско изживяване като в метавселена и добавена реалност, а освен това са готови да платят добра сума за такива преживявания.
Увеличаващите се очаквания към метавселената, развлеченията и свързаността навсякъде и по всяко време водят до желания за нови изживявания. Спечелването на Световната купа от Англия вероятно ще се счита за ново изживяване, но феновете се интересуват от повече технологии, чрез които да гледате мачовете. 62% изразиха интерес към използването на метавселената като част от виртуален стадион, като поколението Z (42%) и милинеалите (39%) регистрират най-голям интерес, 25% от респондентите от поколението X (родените в периода 1970-1980 г.) също ги харесват.